نرم‌افزار بلندگو لاین‌اری DAS ALMA
ژوئن 12, 2022
نرم افزار مدیریت بلندگو DASlink-سیما صوت ایرانیان
نرم افزار مدیریت بلندگو DASlink-GM
ژوئن 18, 2022

نرم‌افزار مدیریت لاین‌اری DASaim

برنامه مدیریت یا نرم‌افزار لاین‌اری DASaim از جمله محصولات DAS AUDIO برای کنترل لاین‌اری است. نرم‌افزار DASaim جهت اعمال فیلتر و اکولایزرهای مختلف بوده و از فیلترهای محبوب می‌توان به فیلتر FRI اشاره نمود که قدرت و شفایت صدا را چندبرابر می‌نماید. مدیریت لاین‌اری DASaim همچنین برای ایجاد فیلترهای شخصی و اکولایزر دلخواه، طراحی شده است. نرم‌افزار DASaim جهت تنظیم زاویه تابش، تعیین محل برخورد سیگنال و قدرت پرتاب صدا مورداستفاده بوده و در سری‌های جدید DAS LINE ARRAY، زاویه یونیت را تنظیم می‌کند.
باتوجه‌به اینکه لاین‌اری از چندین یونیت تشکیل شده است، با استفاده از نرم‌افزار‌هایی مانند DASaim و ایجاد فیلتر روی یک یونیت، می‌توانید تنظیمات را بر روی تمام یونیت‌ها اعمال نمایید. از مزایای استفاده نرم‌افزار مدیریت بلندگو در لاین‌اری‌ها نصب سریع و کاهش زمان راه‌اندازی است. بعد از دانلود و نصب DASaim به منوهای مختلفی دسترسی خواهید داشت از آن موارد AUDIENCE , AVOID, IGNORE هستند که جهت تنظیم پخش صدا در سالن مورداستفاده قرار می‌گیرند. شرکت SIMASOT.COM نمایندگی رسمی محصولات DAS AUDIO در ایران بوده و کلیه محصولات داس را با گارانتی و خدمات پس از فروش در اختیار شما خریداران، قرار می‌دهد. جهت راه نمایی و یا خرید بلندگو لاین اری با همکاران ما در قسمت فروش تماس بگیرید.

نرم‌افزار مدیریت لاین‌اری DAS AUDIO DASaim

برنامه مدیریت بلندگو لاین‌اری DASaim برای ایجاد صدای یکنواخت در کل سالن مورداستفاده است. این نرم‌افزار که با کنترل DSP و شناسایی مناطق کور پرتاب صدا به این نقاط را کنسل کرده و در مقابل به ارائه صدای بهتر برای مناطقی که افراد در آن حضور دارند می‌پردازد. مدیریت LINE ARRAY برای مدل‌های AERO طراحی شده است. اجرای برنامه‌های زنده با بیشترین کیفیت از مزیت‌های استفاده از این برنامه است.

مدیریت LINEARRAY DASaim برای بهبود کیفیت صدا و تجربه بهتر طراحی و روانه بازار شد. علاوه بر این موارد می‌توان گفت: تعین زاویه تابش و انتخاب نقطه برخورد صدا در سالن اجرای برنامه، راه‌اندازی سریع لاین‌اری‌ها و تنظیمات سریع و دقیق‌تر نسبت به سایر روش‌های مدیریت بلندگو لاین‌اری، بهبود درک صدا، بهبود LINEARRAY بدون نیا به کابل‌کشی‌های اضافه و یا خرید DSP برای مدیریت، کنترل سطح SPL در زمان پخش از کاربردهای این نرم‌افزار مدیریت اسپیکر LINEARRAY هستند.

این نرم‌افزار با ارائه فیلترهای متعدد و ایجاد اکولایزرهای مختلف امکان تجربه صداهایی باکیفیت و قدرت بالا را برای شما فراهم می‌کند. از جمله فیلترهایی که از سمت کمپانی DASAUDIO.COM معرفی شده و بسیار مورد تأیید استفاده‌کنندگان بوده می‌توان به FIR اشاره نمود. این فیلتر در سری جدی لاین‌اری داس LARA به‌صورت پیش‌فرض قرار داده شده است. فیلتر FIR صدای در حال پخش را بهتر کرده و وضوح صدا در فضا را بیشتر می‌کند. ایجاد فرکانس‌های بالاتر و تجربه‌ای فوق‌العاده از اجراهای زنده از دیگر توان‌های این فیلتر بی‌نظیر است.

در تعریف DASaim می‌توان گفت: یک فناوری FIRMAKER برای سیستم‌های لاین‌اری بوده و قابل نصب روی ویندوز و مک است. راه حلی با تکنولوژی بالا با فناوری پیشرفته برای ایجاد ویژگی‌های مدرن و پرقدرت در لاین‌اری که عملکرد بلندگو آرایه‌ای را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد.

DASaim فیلترهای FIR سفارشی را برای هر یونیت در یک لاین‌اری طراحی می‌کند. با DASaim ، بزرگی پاسخ فرکانسی هر یونیت را می‌توان به‌صورت جداگانه تنظیم نمایید. این برنامه مدیریتی دیجیتال راه‌حل صوتی سازگارتر و انعطاف‌پذیرتری برای رویدادها و اجراهای زنده ارائه می‌دهد. به دلیل DSPهای داخلی قدرتمند به‌کاررفته در لاین‌اری‌ها دیگر نیازی به تقویت‌کننده‌های سیگنال خارجی نخواهد بود. وجود DSP در DAS LINEAARRAY از مزیت‌های اصلی محصولات DAS نسبت به سایر برندها است. با استفاده از این تکنولوژی هزینه راه‌اندازی و نصب لاین‌اری به‌شدت کاهش پیدا کرده و دیگر نیاز به کابل‌کشی و آمپلی‌فایر و مدیریت بلندگوهای خارجی نیست.

این مجموعه از ویژگی‌های نرم‌افزار برای انعطاف‌پذیر بودن این برنامه و تطبیق‌پذیری بیشتر با لاین‌اری‌ها است. بعد از نصب DASaim بر روی سیستم، می‌توانید پراکندگی‌های عمودی صدا را کنترل نمایید و بدون نیاز به تغییرات فیزیکی در لاین‌اری ارتفاع یا زاویه پخش را تغییر داده و مطابق با نیاز خود قرار دهید. با تنظیمات مجازی انجام شده در برنامه SPL بافاصله و تفاوت در تعادل تونال (توازن تون به توزیع انرژی در محدوده فرکانس‌های شنیداری - حدود 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز - اشاره دارد. به‌طورکلی، شما می‌توانید این را به‌عنوان تعادل بین باس، میدرنج و تریبل در نظر بگیرید) قابل‌درک است. پیش‌بینی‌های آکوستیک و طراحی‌های فیلتر FIR پس از معرفی اطلاعات مکان دقیق در فوکوس EASE (EASE FOCUS یک برنامه شبیه‌سازی صوتی برای مدل‌سازی سه‌بعدی LINEARRAY، SUB ARRAYS ، DIGITALLY STEERED COLUMNS و بلندگوهای معمولی است. به لطف پشتیبانی تولیدکنندگان بزرگ بلندگو، نرم‌افزار رایگان برای کاربر نهایی است.) آماده اجرا هستند و راهی سریع و آسان برای مقایسه نتایج مجموعه‌های فیلتر مختلف ارائه می‌کنند.
در نهایت، به‌سادگی فیلترهای FIR را از EASE FOCUS به ALMA/DASNET صادر کنید تا آنها را تنها با چند کلیک مستقیماً به کابینت‌ها ارسال کنید. درصورتی‌که در منطقه در حال پخش صدا مخاطبی وجود نداشته باشد می‌توانید SPL را کاهش دهید.

راه‌اندازی DASAIM در لب تاب

بعد از نصب نرم‌افزار احتیاج به شناسایی بلندگوهای لاین‌اری که از طریق نرم‌افزار DASaim صورت می‌گیرد. بعد از اسکن صفحه‌ای در برنامه DASaim ایجاد می‌شود که حالا می‌توانید تغییرات موردنظر را اعمال نمایید. با استفاده از EASE FOCUS3.1 یا بالاتر و GLL V3.52 می‌توانید موارد پیکربندی دقیق یونیت‌ها مانند: ارتفاع، تنظیمات فیلترهای داخلی و زاویه پخش را مرتب نمایید. با استفاده از DSPهای قدرتمند و تراشه‌های بهینه شده در اسپیکرهای لاین‌اری بعد از چند ثانیه فیلترهای طراحی شده در برنامه روی یونیت‌ها سوار خواهند شد. در اینجا صحبت از فیلتر FIR است. بعد از نصب این فیلتر (به‌صورت آماده موجود است) در سیستم به تمام کابینت‌های، لاین‌اری شناسایی شده اعمال می‌شود و می‌توانید هر یونیت را به‌صورت تکی تفکیک نموده و بر اساس نیاز خودتنظیم نمایید. البته مدیریت بلندگو DASaim برای کنترل گروهی یونیت‌های لاین‌اری نیز مورداستفاده است.

پس از پرتاب صدا و برخورد با نقطه طراحی شده صدا ممکن است دچار بازخورد شود. اما نگران نباشید این نرم‌افزار میزان بازخورد و شکست صدا در حال پخش را هم تنظیم می‌نماید و در صورت نیاز یونیت‌ها را به‌صورت مجازی جابه‌جا می‌کند و صدایی با کمترین نویز را در محوطه ایجاد می‌کند. این نرم‌افزار برای AERO-40A, AERO-20A and AERO20A-120 طراحی شده است. قبل از استفاده از این نرم‌افزار باید کلیه سیستم‌های صوتی شامل بلندگو لاین‌اری و برنامه‌های GLL و DASNET و EASE FOCUSE را آپدیت نمایید. در صفحه رسمی DAS AUDIO آپدیت این محصولات موجود است. برنامه GLL مخفف GENERIC LOUDSPEAKER LIBRARY بوده و شامل تمام اطلاعات از قبیل: پردازش سیگنال، الگو گیرایی، اطلاعات میکانیکی و الگوی پرتاب صدا است که بعد از دانلود در سیستم مورد نصب می‌شود.

برای راه‌اندازی DASaim نیازمند تهیه یک امانت از طرف کمپانی DAS هست تا بتواند از نم افزار DASaim که مبتنی بر FIRMAKER AFGM است استفاده نمایید. برای اطلاعات بیشتر و دریافت مجوز رسمی از طریق DASAIM@DASAUDIO.COM اقدام نمایید.

سیستم موردنیاز برای نصب و راه‌اندازی DAS AUSIO DASaim

- قابل نصب روی ویندوز و مک
- نصب نرم‌افزار EASE FOCUSE
- دانلود GLL
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.