ویژگی‌های فنی آمپلی‌فایر دیجیتال اهمی - ولتی JTR PC-600| خرید امپلی فایر دیجیتال اکتیو JTR PC-600
امپلی‌فایر دیجیتال اهمی ولتی JTR PC-600
ژوئن 6, 2022
نرم‌افزار مدیریت لاین‌اری DASaim
ژوئن 15, 2022

نرم‌افزار بلندگو لاین‌اری DAS ALMA

نرم‌افزار بلندگو لاین‌اری DAS ALMA محصولی جهت مدیریت لاین‌اری و یونیت‌ها به‌صورت مجزا است. این نرم‌افزار که برای محصولات DAS، توسط برنامه‌نویسان حرفه‌ای طراحی شده است. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید مواردی مانند: زاویه پرتاب اسپیکر، اعمال فیلترهای مختلف، ساخت اکولایزر، تنظیمات صدا به‌صورت گروهی یا تکی برای لاین‌اری‌ها، نمایش دمای پروسسورهای داخلی، تأخیر و قطع صدا را کنترل نمایید. SOFTWARE ALMA با به‌کارگیری ویندوز و مک کاربری آسان و تجربه مدیریتی خوبی را برای شما به همراه دارد. این نرم‌افزار برای سیستم‌های دارای IP و کانکتور SR845 فراهم بوده و برخی از لاین‌اری‌های DAS را پشتیبانی می‌کند. مدیریت بلندگو DAS ALMA همچنین دارای مزیت‌هایی همچون اعلام قطع ارتباط یونیت‌ها و هشدار بالارفتن دمای هر کابینت هست.
کمپانی DAS AUDIO برای مدیریت بهتر DAS LINEARREY اقدام به طراحی این نرم‌افزار کاربردی نموده است که علاوه بر آسانی در کنترل صدا می‌توانید محل قرارگیری و مقدار صدای خروجی در هر یونیت را بر اساس منطقه تحت پوشش تعیین نمایید. نرم‌افزار آلما همچنین با تب‌های مختلف موجود در برنامه امکان کنترل سریع، تغییر رنگ صفحه، تنظیمات دلخواه، اعمال تنظیمات قبلی بر روی سری لاین‌اری‌های جدید، ریست کامل و تک‌به‌تک یونیت‌ها، هماهنگ با نرم‌افزار DASaim، عملکرد LINK MANAGER و CONFING MODE تجربه‌ای دلنشین از مدیریت سیستم صوت یک برنامه به همراه دارد.

عملیات MASTER CONTROL

در نرم‌افزار بلندگو لاین‌اری DAS ALMA از عملکرد MASTER CONTROL AND LINK MANAGER برای کنترل مجزا هر یونیت استفاده می‌شود. بعد از دانلود نرم‌افزار LINE ARRAY DAS ALMA امکان کنترل DELAY, MUTE, GAIN, DEFAUKT WITH, SOLO از طریق مدیریت کنترل امکان‌پذیر خواهد بود. بعد از اتصال لاین‌اری به نرم‌افزار ALAM برنامه به‌صورت خودکار اقدام به ایجاد MASTER CONTROL می‌کند در این پنجره تعداد یونیت‌های لاین‌اری و نوع چیدمان هرکدام نمایش داده می‌شود که می‌توانید قدرت و زاویه پرتاب صدا را نیز در DAS ALMA تعیین نمایید.
با استفاده از MASTER CONTROL می‌توانید یونیت‌های مختلف را در یک دسته قرار دهید و با اجرای تنظیمات بر روی یکی از یونیت‌ها به‌صورت خودکار - تنظیمات به سایر یونیت‌ها اعمال خواهد شد. توجه داشته باشید اگر ارتباط از طریق RS-485 صورت پذیرد فقط 8 عدد مستر کنترل در صفحه‌نمایش داده می‌شود. همچنین با استفاده از دکمه رفرش در نرم‌افزار می‌توانید تنظیمات را به حالت اول بازگردانید.
با استفاده از MASTER CONTROL می‌توانید تنظیمات را ذخیره نمایید، نام دلخواه به تنظیمات بدهید و یا آن را پاک کنید. برای باز کردن تنظیمات قبلی دکمه NEW PROJECT را بزنید و در قسمت نام، اسم MASTER CONTOROL خود را وارد نمایید. بعد از باز شدن پروژه می‌توانید تغییرات جدید اعمال نمایید و با نامی دیگر SAVE AS نمایید.

قابلیت لینک شدن با نرم‌افزار DASaim

نرم‌افزار DASaim از جمله برنامه‌های مدیریت و کنترل لاین‌اری است که توسط کمپانی das audio طراحی شده است و برای اعمال فیلتر و کیفیت بهتر صدا مورداستفاده قرار می‌گیرد. در کل می‌توان گفت نرم‌افزارهای مدیریت لاین‌اری برای راحتی کار کاربر ساخته شده‌اند. با استفاده از این نرم‌افزارها به‌راحتی می‌توانید یک یونیت را تنظیم کرده و تغییرات را به سایر یونیت‌ها اعمال کنید. در این لحظه دیگر نیازی به کنترل یک‌به‌یک کابینت‌های لاین‌اری نمی‌باشد. نرم‌افزار مدیریت بلندگو لاین‌اری آلما، با محیط گرافیکی زیبا و البته کاربردی، امکان کنترل تمامی سیستم‌های لاین‌اری را برای شما فراهم می‌کند. این امر در سرعت و کاهش زمان اجرای پروژه تأثیر مثبت دارد.
حالا توسط لینک شدن و استفاده از DASaim دیگر نیازی به طراحی فیلترهای مختلف نمی‌باشد بلکه سیستم می‌تواند با استفاده از DASaim تنظیمات صدا را به بهترین حالت ممکن تغییر داده و زاویه پرتاب عالی صدا از مزیت‌های دیگر این سیستم است که به‌صورت خودکار صورت می‌گیرد.

ایجاد اکولایزرهای سریع

با استفاده سیستم پیشرفته UX/UI مجهز به صفحه‌نمایش لمسی روی DSP 2060/4080 می‌توانید سریع‌ترین حالت برای ایجاد فیلترهای موردنظر را داشته باشید. همچنین باتوجه‌به اینکه این تغییرات با استفاده از نمایشگر انجام می‌شود دقیق‌تر خواهند بود.

CONFIGMODE/ SHOW MODE IN DAS ALMA

حالت پیکربندی / حالت نمایش
به طور پیش‌فرض، پروژه‌های نرم‌افزار ALMA در حالت CONFIG هستند. این حالت در آلما به شما امکان می‌دهد هر عملکردی را در نرم‌افزار ویرایش کنید. عملکرد SHOW MODE را می‌توان با زدن آیکون مدارد در بالای پنجره در هر زمان فعال کرد. ALMA از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید به حالت نمایش تغییر دهید؟ هنگامی که SHOW MODE فعال شود، تمام عملکردها مسدود خواهند شد.
هنگامی که SHOW MODE فعال است، عملکردهای زیر مسدود خواهند شد:
- اسکن
- ویرایش
- آفلاین
- GLOBAL MUTE
- CLEAR SOLO
- پارامترهای پیش‌فرض
- DASaim
- Mute/Solo in a Zone
- MASTER CONTROL
- دستگاه
- LINK MANAGER
در حالت نمایش همچنین می‌توانید با تیک زدن عملکردهای موردنظر از قفل شدن آنها جلوگیری نمایید.

منو: اسکن خودکار، ویرایش، آنلاین/آفلاین، Global Mute, Clear Solo، پارامترهای پیش‌فرض، DASaim

Zone. Master control : Mute, Solo, Frequency Band, Mute, Solo

Others: Add Zone, Link Manager

از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به پنجره‌های متعدد و برنامه‌های خاص در آن اشاره نمود. تب‌های متفاوت در نرم‌افزار مدیریت لاین‌اری DAS ALMA امکان کنترل سریع‌تر LINE ARRAY را ایجاد می‌نماید. از این موارد می‌توان به تب SUMMARY اشاره نمود.

پنجره SUMMARY در SOFTWARE DAS ALMA

در این تب کاربر می‌تواند به تمام یونیت‌ها و لاین‌اری‌ها دسترسی داشته باشد. SUMMARY امکان کنترل سریع اسپیکرهای آرایه‌ای را فراهم می‌کند. در تب SUMMARY می‌توانید اطلاعات هرکدام از LINE ARRAY را مشاهده نمایید. از جمله موارد قابل‌مشاهده: مدل هر سیستم، سیستم‌عامل، نام یونیت یا لاین‌اری، الگو گیرایی، تعداد یونیت‌ها، زاویه پرتاب، فیلتر DASAaim ، مقدار تأخیر در زمان پخش، کم/ زیاد کردن صدا، HPF/LPF و دمای یونیت است. بسته به نوع بلندگوهای انتخاب شده گزینه‌هایی که در محصول موردنظر موجود هستند نمایش داده می‌شوند.

هشدار قطع ارتباط در DAS ALMA

بعد از دانلود نرم‌افزار مدیریت بلندگو DAS ALMA سیستم با استفاده از NOTIFICATION CENTER به‌صورت دائم سیستم را اسکن و کنترل می‌کند و در صورت حرارت بالا سیستم یا قطع ارتباط یونیت‌های LINE ARRAY، با یکدیگر هشدار می‌دهد.
همچنین بعد از نصب نرم‌افزار DAS ALMA می‌توانید این محصول را بر روی حالت‌های روز و شب تغییر دهید که امکان تنظیم کنتراست و رنگ صفحه‌نمایش را برای شما مهیا می‌کند.

DEFAULT GLOBAL PARAMETERS

بعد از اعمال فیلترها و اکولایزرهای متفاوت به سیستم آلما شاید نیاز به ریست برنامه داشته باشد که توسط تب DEFAULT GLOBAL PARAMETERS در دسترس است. ریست فکتوری یا همان تنظیم به حالت اولیه کارخانه برای تمام LINE ARRAY و یا به‌صورت مجزا برای هر یونیت در دسترس است.

نصب و راه‌اندازی مدیریت بلندگو DAS ALMA

با تمام اطلاعاتی که در بالا گفته شده اگر هنوز برای کار با این سیستم مشکل دارید نگران نباشید. ALMA دارای یک دفترچه راهنما به زبان انگلیسی بوده که حتی در زمان آفلاین بودن هم در دسترس است. بعد از اتصال نرم‌افزار به اینترنت، دفترچه راهنما به‌روزرسانی خواهد شد و شما همیشه به دفترچه راهنمای آپدیت دسترسی خواهید داشت.
برای دانلود نرم‌افزار مدیریت بلندگو DAS ALMA نیاز به سیستم‌عامل ویندوز 10 به بالا و یا مک 10.12 به بالا است. بعد از نصب این نرم‌افزار سیستم به‌صورت خودکار شروع به اسکن کرده و لاین‌اری‌های متصل را شناسایی می‌کند. ایجاد خودکار پنجره CONFING MODE در این برنامه کنترل صدای لاین‌اری، امکان دسترسی آسان و رابط کاربری هوشمند را به همراه دارد.
در انتها باید گفت مدیریت کنترل ALMA برای سیستم‌های DAS AUDIO به نام‌های:
DAS AUDIO'S DSP4080/2060
AERO40A
AERO-20A
LX-218A
LX118A
UX-221A
UX-218A
ROAD-15/12
همچنین سیستم‌های مجهز به پروتکل IP و کانکتورهای RS485 نیز قابلیت اتصال به این نرم‌افزار را دارند.
سیستم مور نیاز برای نصب و راه‌اندازی DAS ALMA
- نسخه ویندوز 10 (64 بیتی) و بالاتر
- نسخه مک 10.12 و بالاتر
- قابل‌استفاده با استفاده از پروتکل IP
- تنظیم شده برای اتصال به سیستم‌های دارای کانکتور RS485
- رم موردنیاز 4 گیگابایت (8 گیگابایت توصیه می‌شود)
- بهینه شده برای استفاده با صفحه لمسی
- کیفیت تصویر: 1280*960 و بالاتر
- فضای دیسک رایگان 500 مگابایت
- DASAaim

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.