سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی شریف
سپتامبر 21, 2020
میکروفن باسیم SHURE – SM81
سپتامبر 22, 2020

نکاتی که به هنگام انتخاب میکروفن های کنفرانس نباید از نظر پنهان بماند:

1-مقاومت در برابر نویز
اگر شما با هدفون به سر و صدای موجود در یک سالن کنفرانس ( نویز ) گوش کنید ، از صداهای موجود در سالن مانند : خش خش کاغذ، حرکت صندلی ، افتادن خودکار روی میز ، صدای Air Conditioner و ... شگفت زده می شوید.
داشتن یک میکروفون کنفرانس که قادر به تفکیک صدای سخنران از صدای محیط باشد و دارای تکنولوژی جهت جلوگیری از نویز باشد ، اولین گزینه در انتخاب میکروفن کنفرانس می باشد . در سالن کنفرانس هایی که در آن از میکروفن کنفرانس های مترجم استفاده می شود ، جهت سهولت در ترجمه زبان مورد نظر تفکیک صدای سخنران از محیط از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
2-نویز ایجاد شده توسط دستگاه ( میکروفن کنفرانس )
به غیر از سر و صدای موجود در محیط ، نویز تولید شده توسط میکروفن کنفرانس نیز مورد بررسی قرار می گیرد . هر مدار الکترونیکی دارای نویز می باشد ، اما این نویز در میکروفن کنفرانس های دیجیتال با تکنولوژی DSP و استفاده از قطعات الکترونیکی با کیفیت بالا قابل شنیدن نمی باشد و فقط در میکروفن کنفرانس های آنالوگ این مشکل وجود دارد . این گزینه ، یکی از مهمترین موارد در انتخاب میکروفن کنفرانس است.
3- پخش صدای طبیعی
در میکروفن کنفرانس های دیجیتال و فول دیجیتال به دلیل استفاده از قطعات الکترونیکی پیشرفته ، بلندگوهای Hi-Fi و تکنولوژی های نوین ، پخش صدای سخنران با کیفیت بالا و به صورت طبیعی و متعادل انجام می گیرد و دیگر لازم نیست شرکت کنندگان با صدای بلند در سالن کنفرانس صحبت کنند و در همین راستا باعث فهم بیشتر حضار و برگزاری یک جلسه آرام و بدون خستگی می شود. ( گوش دادن به یک صدای غیر طبیعی به سرعت باعث تحریک اعصاب شده و ایجاد خستگی می کند. )
4- حرکت آزادانه
ممکن است سخنرانان در حین سخنرانی روی صندلی خود جا به جا شوند و یا از روی صندلی بلند شوند، هنگام سخنرانی فاصله خود را از میکروفن کم یا زیاد کنند، جهت خود را برای صحبت کردن تغییر دهند و ....... در چنین مواردی انتخاب یک میکروفن کنفرانس که تمام این شرایط را مهیا کند و بتواند در پخش صدا خللی ایجاد نکند حائز اهمیت می باشد. برای انتخاب یک میکروفن کنفرانس با این شرایط میزان حساسیت میکروفن کنفرانس ها، تعادل صدا، سرعت فرکانس و تغییر سیگنال باید مورد توجه قرار گیرد.
5- زیبایی شناسی
زیبایی در چشم بیننده است، میکروفن کنفرانس های جدید با داشتن طراحی زیبا و مدرن مورد توجه بیشتری قرار می گیرند. وجود صفحه نمایشگرهای LED، نشانگرهای دو رنگ جهت مشخص شدن وضعیت و کاربرد میکروفن ها، جنس بدنه مقاوم و با کیفیت و ... از جمله موارد انتخاب میکروفن کنفرانس می باشد که با انتخابی درست جلوه ای زیبا و کلاسیک به سالن کنفرانس می بخشد.