طراحی سالن ویدئو کنفرانس شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا(مکو) 4 سالن کنفرانس تیپ
جولای 3, 2023
لاین اری داس DAS AUDIO SARA
جولای 26, 2023

10 ترفند خرید سیستم کنفرانس

ترفندهای خرید سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس چیست؟

سیستم کنفرانس برای برگزاری کنفرانس‌، جلسات و گفتگوهای چندنفره استفاده می‌شود. سیستم کنفرانس مجموعه‌ای از ابزارها و فناوری‌ها هستند که به شرکت‌کنندگان امکان می‌دهند در جلسه شرکت کنند و با همدیگر در ارتباط باشند.

خرید سیستم کنفرانس معمولاً شامل تجهیزاتی برای ارائه صدا، تصویر، اشتراک فایل و اشتراک صفحه نمایش است. با استفاده از این سیستم‌ها، شرکت‌کنندگان می‌توانند با هم در زمان و مکان‌های مختلف به‌صورت آنلاین ملاقات کرده و در مورد موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر کنند.

ویژگی‌ مهم خرید سیستم کنفرانس که باید بدانید!

صدا و تصویر: این ویژگی به شما کمک می‌کند تا در طول کنفرانس صدا و تصویر خود را به اشتراک بگذارند و با همدیگر به‌صورت زنده ارتباط برقرار کنید.

چت: پیام‌های متنی را به‌صورت عمومی یا خصوصی با همدیگر به اشتراک بگذارید.

اشتراک فایل: فایل‌های مختلف را با دیگران به اشتراک بگذارید، مانند اسلایدهای پرزنتیشن، سند‌ها یا فایل‌های چندرسانه‌ای.

اشتراک صفحه نمایش: در بعضی موارد ارائه فایل‌ها ممکن نیست (از لحاظ امنیتی). شما می‌توانید با اشتراک‌گذاری مطالب لب تاب خود به‌راحتی به ارائه بپردازید.

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.

کاربرد سیستم کنفرانس و نقش آن در پیشبرد اهداف

کنفرانس تجاری: برگزاری کنفرانس‌های تجاری شامل: جلسات مجازی، بحث‌های تیمی، مذاکرات تجاری و جلسات روزمره با همکاران و مشتریان

آموزش آنلاین: جلسات آموزشی و آموزش‌های آنلاین مانند: وبینارها، کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های آموزشی است که شرکت‌کنندگان از محل‌های مختلف در آن شرکت می‌کنند.

جلسات راه دور: با استفاده از سیستم کنفرانس می‌توانید در مکان‌های جغرافیایی مختلف به‌صورت راه دور در جلسات و گفتگوها شرکت کنید. این امکان برای تیم‌های متعدد واحد، شعبه‌های شرکت یا مشتریان امکان مبادله و تبادل نظر را می‌دهد.

همکاری چندنفره: به‌صورت هم‌زمان و همکاری چندنفره در پروژه‌ها و گروه‌های کاری شرکت کنید. با اشتراک فایل‌ها، صفحه نمایش و چت، افراد می‌توانید با همدیگر در مورد پروژه‌ها هماهنگ شوید و اطلاعات را به اشتراک بگذارید.

تجهیزات سالن کنفرانس و خرید سیستم کنفرانس

سالن کنفرانس بسته به ابعاد و تعداد شرکت‌کنندگان از سیستم کنفرانس که شامل میکروفن کنفرانس شرکت کننده، میکروفن کنفرانس رئیس و یونیت منبع تغذیه تشکیل شده است. همچنین برای ضبط و پخش صدا به دوربین اتوترک و بلندگو نیاز خواهید داشت. در کنار این موارد باید از میکروفن‌های دستی و دستگاه‌های ضبط و پخش آنلاین هم استفاده کنید. به‌طورکلی می‌توان گفت سیستم کنفرانس مجموعه‌ای از تجهیزات برای داشتن تجربه‌ای خوب از به‌اشتراک‌گذاری افکار و نظرات چند شخص است.

برای مطالعه مقاله آکوستیک در سالن کنفرانس کلیک نمایید.

میکروفن کنفرانس چیست؟

میکروفن کنفرانس، برای استفاده در کنفرانس‌ها، جلسات و گفتگوهای چندنفره طراحی شده است. این نوع میکروفن از تکنولوژی‌ ویژه برای ضبط صدا در محیط‌های گروهی و تجمعی استفاده می‌کنند. طراحی و عملکرد این میکروفن‌ها به‌گونه‌ای است که صدا را باکیفیت بالا و باقدرت برد بالا از فاصله دور ضبط و انتقال می‌دهند. در زمان خرید سیستم کنفرانس باید به ساز گاری میکروفن با سایر تجهیزات کنفرانس توجه نمایید.

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.

ویژگی میکروفن کنفرانس

گزینه‌های پوشش صوتی گسترده: میکروفن کنفرانس قابلیت ضبط صدا را از فاصله دور و در یک محیط گروهی یا تجمعی فراهم می‌کنند. آن‌ها از الگوهای زاویه‌دار، الگوهای قلبی، الگوهای هشت ‌شکل و غیره برای گرفتن صدا از جهات مختلف استفاده می‌کنند.

کاهش نویز و صدای پس‌زمینه: میکروفن کنفرانس اغلب دارای فناوری‌های کاهش نویز و صدای پس‌زمینه است که به شما امکان می‌دهد صدای صحبت کننده‌ها را به طور واضح و باکیفیت برتری بشنوید. این ویژگی مخصوصاً در محیط‌های با سروصدای بالا و پس‌زمینه نویزی مفید است.

اتصال به سیستم کنفرانس: میکروفن کنفرانس معمولاً دارای اتصالات و پورت‌های مناسب برای اتصال به سیستم‌ کنفرانس است. این شامل پورت USB، پورت AUX، بلوتوث و یا اتصال بی‌سیم است.

دوربین ویدئو کنفرانس

کیفیت تصویر بالا: این دوربین‌ها تصاویر باکیفیت و وضوح‌بالا را از فاصله دور و در یک محیط گروهی ضبط و انتقال می‌دهند. آن‌ها از سنسورهای با وضوح‌بالا، لنزهای باکیفیت و قابلیت‌های پردازش تصویر مدرن برای بهترین تجربه تصویری استفاده می‌کنند.

زاویه دید گسترده: دوربین ویدئو کنفرانس دارای زاویه دید گسترده است تا بتواند تمامی شرکت‌کنندگان در یک جلسه را در تصویر قرار دهد. این امکان به شما می‌دهد تا همه افراد در تصویر دیده شوند و بتوانند به طور کامل در جلسه شرکت کنند.

حرکت و زوم: بسیاری از دوربین‌های ویدئو کنفرانس دارای قابلیت حرکت و زوم هستند. این به شما اجازه می‌دهد دوربین را به طور افقی و عمودی حرکت داده و بزرگ‌نمایی کنید.

دوربین اتوترکینگ (Autotracking Camera)، نوعی دوربین هوشمند است که به‌صورت خودکار و به طور پیوسته، تشخیص و پیگیری افراد و اشیا در صحنه را انجام می‌دهد. این دوربین‌ها با استفاده از فناوری‌های پیشرفته شناسایی تصویر و الگوریتم‌های هوشمند، قادر به تعقیب و انتقال تصویر بر روی شیء در حرکت هستند.

تشخیص و پیگیری خودکار: از الگوریتم‌های هوشمند برای تشخیص و تعیین موقعیت هدف استفاده می‌کنند و دوربین را به طور خودکار در جهت هدف حرکت می‌دهند.

حرکت پان، تیلت و زوم: دوربین اتوترکینگ قابلیت حرکت پان (چرخش افقی)، تیلت (چرخش عمودی) و زوم (بزرگ‌نمایی) را دارد. این ویژگی به دوربین امکان می‌دهد تا هدف را در تمامی جهات دنبال کند و تصویر را بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی کند.

قابلیت پیش‌بینی حرکت: دوربین اتوترکینگ معمولاً قادر به پیش‌بینی حرکت هدف است. این به این معنی است که درصورتی‌که هدف در حال حرکت باشد، دوربین به طور خودکار پیگیری آن را ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند تا حرکت آینده هدف را پیش‌بینی کند.

تجهیزات جانبی سالن کنفرانس می‌توانند به عناصر و وسایل مختلفی اشاره کنند که در سالن کنفرانس استفاده می‌شوند تا تجربه کنفرانس را بهبود بخشند و امکانات لازم را فراهم کنند.

تجهیزات سالن کنفرانس

صفحه نمایش : یک صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت بالا، می‌تواند برای نمایش اسلایدها، تصاویر و ویدئوها در جلسات کنفرانس استفاده شود. صفحه نمایش می‌تواند یک تلویزیون بزرگ، یک صفحه نمایش پروژکتور یا یک نمایشگر لمسی باشد.

سامانه صوتی (Audio System): یک سیستم صوتی شامل بلندگو، میکروفن‌ و سایر اجزای صوتی است که صدا را به طور واضح و کیفیت بالا در سالن کنفرانس پخش می‌کند و امکان صحبت و شنیدن را برای تمام شرکت‌کنندگان فراهم می‌کند.

سیستم کنترل (Control System): یک سیستم کنترل مرکزی که امکان کنترل تجهیزات مختلف مانند صفحه نمایش، صدا، روشنایی و دیگر وسایل را در سالن کنفرانس فراهم می‌کند. این سیستم می‌تواند شامل کنترلر یا نرم‌افزار کنترل مرکزی باشد که از طریق آن می‌توان تمام تجهیزات را هم‌زمان کنترل کرد.

قیمت سیستم کنفرانس

اندازه و مقیاس سیستم: قیمت خرید سیستم کنفرانس بستگی به‌اندازه و مقیاس آن دارد. سیستم‌های کوچک‌تر و ساده‌تر قیمت کمتری نسبت به سیستم‌های بزرگ و پیچیده دارند. اندازه سیستم می‌تواند به تعداد شرکت‌کنندگان، قابلیت‌های موجود، پهنای باند موردنیاز و سخت‌افزار تعیین شود.

ویژگی‌ها و قابلیت‌ها: ویژگی‌ها و قابلیت‌های نقش مهمی در تعیین قیمت و خرید سیستم کنفرانس ایفا می‌کنند. برخی از ویژگی‌ها شامل صدا و تصویر باکیفیت بالا، اشتراک فایل، اشتراک صفحه نمایش، رمزگذاری امنیتی، ترجمه هم‌زمان و سازگاری با سیستم‌عامل‌ها و دستگاه‌های مختلف است.

سطح کیفیت: سطح کیفیت صدا و تصویر، تأثیر بسیاری در قیمت و خرید سیستم کنفرانس دارد. سیستم‌هایی که صدا و تصویر باکیفیت بالا ارائه می‌دهند، معمولاً هزینه بیشتری دارند. این شامل وضوح تصویر، صدای بدون نویز و تأخیر کم در انتقال صدا و تصویر است.

راه‌اندازی محلی: در این حالت، سیستم کنفرانس در داخل سازمان یا ساختمان شما نصب می‌شود و از طریق شبکه داخلی شما عمل می‌کند. در این صورت، شما نیاز به تهیه سخت‌افزار، نصب و پیکربندی سیستم و نگهداری و پشتیبانی آن دارید. هزینه نهادینه سخت‌افزار، نرم‌افزار و نیروی انسانی برای راه اندازی، پشتیبانی و نگهداری سیستم محلی را باید در نظر بگیرید.

سیستم کنفرانس ایرانی یا برندهای جهانی: بسته به نیاز و سفارش مشتری تیم سیما صوت ایرانیان اقدام به ارائه میکروفن کنفرانس می نماید. قیمت خرید سیستم کنفرانس ایرانی آرتمن Artmen همانند سایر تجهیزات بسته به تعداد و کیفیت متغییر خواهد بود. البته خرید سیستم کنفرانس ایرانی Artmen ارتمن باعث کاهش هزینه های خرید خواهد شد.

10 ترفند مهم خرید سیستم کنفرانس

  • نیازهای خود را شناسایی کنید: به‌دقت بررسی کنید تعداد شرکت‌کنندگان، اندازه سالن کنفرانس، نوع ویدئو کنفرانس، صدا، کیفیت تصویر و دیگر ویژگی‌های موردنیاز شما چه هستند؟!

  • بررسی کیفیت تصویر و صدا: اطمینان حاصل کنید که سیستم کنفرانس انتخابی شامل کیفیت تصویر و صدای بالاست. این امر برای ارتباط مؤثر و شفاف در جلسات کنفرانس بسیار مهم است.

  • سازگاری و یکپارچگی: مطمئن شوید که سیستم کنفرانس با تجهیزات و نرم‌افزارهای دیگری که استفاده می‌کنید، سازگار است. همچنین، امکان اتصال و همکاری با سیستم‌های کنفرانس مختلف نیز موردنظر است.

  • قابلیت‌های اضافی: بررسی کنید که آیا سیستم کنفرانس انتخابی شامل قابلیت‌های اضافی مانند قابلیت اتوترکینگ، ضبط جلسات، اشتراک‌گذاری صفحه و قابلیت ارسال پیام است.

  • کاربری و راحتی: مطمئن شوید که سیستم کنفرانس آسان در استفاده است و دارای رابط کاربری کاربرپسند است. همچنین، قابلیت‌هایی مانند کنترل از راه دور و یا راهنمای استفاده نیز می‌تواند کاربری راحت‌تر را فراهم کند.

  • بررسی قیمت و بودجه: یکی از مهم‌ترین جنبه‌ها در خرید سیستم کنفرانس، بودجه شما است. در نظر داشته باشید که قیمت سیستم کنفرانس به عوامل متعددی بستگی دارد.

  • نوع و کیفیت تجهیزات: قیمت تجهیزات سیستم کنفرانس به میزان کیفیت و قدرت آنها بستگی دارد.

  • تعداد و اندازه تجهیزات: تعداد دستگاه و تجهیزات لازم برای سالن کنفرانس هر چه بزرگ‌تر و قدرتمندتر باشد، هزینه بیشتری خواهد داشت.

طراحی سالن کنفرانس + تجهیزات سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس + سیستم ضبط و پخش تصویر سالن کنفرانس

  • برند و تأمین‌کننده: برند و تضمین‌کننده تجهیزات نیز بر قیمت تأثیر می‌گذارد. برندهای معروف و محبوب معمولاً قیمت بالاتری دارند. همچنین، از تأمین‌کنندگان قابل‌اعتماد و معتبر خرید کنید تا از کیفیت و خدمات پس از فروش اطمینان حاصل کنید.

سیما صوت ایرانیان از شناخته شده ترین برندهای طراحی صفر تا صد سالن کنفرانس بوده و شما می توانید با مراجعه به قسمت رزومه سایت و البته صفحه پروژه ها نمونه کارهای ارائه شده را تماشا کنید.

خدمات پس از فروش: هنگام بررسی قیمت، توجه کنید که آیا تضمین‌کننده خدمات پس از فروش دارد؟ در صورت بروز مشکلات یا نیاز به پشتیبانی فنی، به شما کمک خواهد کرد یا خیر!

سیستم کنفرانس ایرانی آرتمن Artmen دارای 2 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش

مراحل نصب سیستم کنفرانس

برنامه‌ریزی و طراحی: در این مرحله، بر اساس نیازهای شما، یک طرح کلی برای سیستم کنفرانس ایجاد می‌شود. در این طراحی، اجزای موردنیاز مانند صفحه نمایش، دوربین‌ها، سیستم صوتی و سایر تجهیزات مشخص می‌شوند و نقشه‌های موقعیت آنها در سالن کنفرانس طراحی می‌شود.

انتخاب تجهیزات: باتوجه‌به طرح کلی، انتخاب تجهیزات مناسب از بین انواع مختلف امکان‌پذیر است. در این مرحله، عواملی مانند کیفیت، قابلیت‌ها، سازگاری و قیمت تجهیزات را بررسی کنید.

نصب و راه‌اندازی سیستم کنفرانس: بعد از خرید تجهیزات سیسم کنفرانس، فرایند نصب سیستم کنفرانس آغاز می‌شود. تجهیزات بر اساس طرح کلی در سالن کنفرانس نصب می‌شوند و به یکدیگر متصل می‌شوند. سپس تنظیمات موردنیاز را برای تصویر، صدا و سایر ویژگی‌ها انجام دهید.

تست و آزمایش: پس از نصب سیستم کنفرانس، مطمئن شوید که تمامی اجزای سیستم به‌درستی عمل می‌کنند و امکانات موردنیاز برای کنفرانس را فراهم می‌کنند.

قبل از انتخاب برند خاص، بهتر است تحقیقات خود را در مورد ویژگی‌ها، کیفیت، سازگاری و خدمات پس از فروش هر برند به‌صورت دقیق‌تر انجام دهید.

بهترین سیستم کنفرانس برای خرید

در بازار ایران علاوه بر برندهای جهانی از سیستم کنفرانس ایرانی در تجهیز سالن کنفرانس استفاده می‌شود. بهترین روش برای انتخاب بهترین سیستم کنفرانس مشاوره با افراد حرفه‌ای در این زمینه است. ولی برای پیداکردن یک فرد حرفه‌ای می‌توانید کمی در بازار تحقیق کنید نمونه کارهای ارائه شده از شرکت‌ها را تماشا کنید و یا به‌صورت حضوری از تجهیزات ارائه شده بازدید کنید. بهتر است شرکتی با خدمات پس از فروش و سیستم کنفرانس با گارانتی را در خط اول انتخاب خود قرار دهید. شرکت سیما صوت ایرانیان با رزومه‌ای درخشان از تجهیز و نصب سیستم کنفرانس آماده همکاری با شما است. برای تماس با مشاوران طراحی صفر تا صد سالن کنفرانس با شماره 02188860021 در تماس باشید.

سیستم کنفرانس ایرانی آرتمن Artmen

سیستم کنفرانس ایرانی آرتمن Artmen، متشکل از میکروفن کنفرانس شرکت کننده، میکروفن کنفرانس رئیس و یونیت منبع تغذیه دارای کیفیت صدای عالی، ضد نویز، رابط کاربری آسان، واحد شرکت کننده دیجیتال با طراحی مدرن، قابلیت درک صحیحِ گفتار و رسایی کلمات، میکروفن گوسنگ (گردن غازی) مجهز به کپسول سوپر کاردیوئید است. سیستم کنفرانس آرتمن Artmen ساخت ایران و دارای صدای همگن با وضوح‌بالا به همراه ده سال خدمات پس از فروش و دو سال گارانتی سیستم کنفرانس اشاره نمود.

کدام سیستم کنفرانس برای کاربری شما بهتر است؟

این مطلب کاملاً تخصصی بوده و افرادی که در این زمینه رزومه و فعالت دارند می‌توانند بهترین راهکار برای تجهیز سالن کنفرانس و خرید سیستم کنفرانس را به شما ارائه بدهند.

در زمان خرید سیستم کنفرانس چه موردی را رعایت کنیم؟

استفاده از برندها و شرکت‌های باسابقه و به نام همچنین دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بهترین انتخابی خواهد بود که می‌توانید انجام دهید. بقیه موارد را به افراد حرفه‌ای در طراحی سالن کنفرانس بسپارید و اجازه دهید بهترین‌های این حوزه را برای شما تهیه نمایند.

خرید سیستم کنفرانس ایرانی یا برندهای جهانی؟

امروزه برندهای معتبر در زمینه سیستم کنفرانس در ایران فعالیت دارند که از آن جمله می‌توان به سیستم کنفرانس ایرانی آرتمن Artmen اشاره کرد. کنفرانس های ایرانی با قابلیت‌هایی برابر با برندهای جهانی در حال تلاش برای جایگزینی این محصول هستند. کیفیت و قدرت ضبط و پخش صدا از اصلی‌ترین نکات خرید میکروفن کنفرانس است که در میکروفن کنفرانس ایرانی آرتمن Artmen  از آن بهره من بوده و بهترین بازخورد را دارد.

دیدگاه ها بسته شده است