آمپلی فایر D.A.S IA-1004
آوریل 20, 2021
کابل مولتی پر CMS 16 CORDIAL
آوریل 25, 2021

دلایل فراگیر شدن ویدئو پرژکتور

ویژگی ویدئو پروژکتور ها که آن ها را فراگیر کرده اند

پنج ویژگی ویدئو پروژکتور ها بر اکثر افراد پوشیده است و کاملا معلوم است چرا. ویدئو پروژکتور ها برای مدت زمان زیادی از دسترس مردم عادی دور بودند. چون هم گران قیمت بودند و هم پر سر و صدا. در عین حال فضای بسیار زیادی را اشغال می کردند. در واقع آن ها ویژگی خاصی نداشتند که به بازار عرضه کنند و از این رو جای هیچ تعجبی نبود که کاربرد آن ها به صورت یک معما باقی بماند.
در طی ده سال گذشته، پروژکتورها با قیمت های پایین تر و سیستم های لیزری بدون صدا و صفحه نمایش 4K قابل دسترس هستند. این ویژگی ها به بخش های بازاریابی این امکان را می دهد تا سود بیشتری را از فروش این دستگاه ها کسب کنند و مشتریان بیشتری را برای سرمایه گذاری در این کار تشویق نمایند.
از آنجایی که خرید ویدئو پروژکتور افزایش یافته است در واقع تقاضا بیشتر شده است، قیمت ها نیز کاهش یافته اند. در واقع پروژکتور ها در حال حاضر آنقدر محبوب شده اند که مزایای آن ها بسیار فراتر از تلویزیون است. شاید به همین دلیل است که خرید آن با تغییر ناگهانی در بازار مواجه شده است. اما این ویژگی های مثبت پروژکتورها در دنیای رسانه چه چیزهایی هستند؟
شاید با بررسی مزیت های آن واقعا برتری ویدئو پروژکتور را نسبت به تلویزیون به خوبی درک کنیم. در ادامه به بررسی پنج ویژگی مهم ویدئو پروژکتور ها می پردازیم.
پنج ویژگی ویدئو پروژکتور ها عبارتند از:
1. غرق تصویر شدن
2. راحتی چشم
3. تنوع در انتخاب
4. قیمت
5. فضا
غرق تصویر شدن
افرادی که سایز را بی ربط می دانند بخصوص در دنیای امروز که فیلم جز مهمی از زندگی است، حقیقت را انکار می کنند. زمانی که بچه ها تلویزیون می بینند ممکن است متوجه شوید که بسیار نزدیک به تصویر می نشینند. شاید از خود بپرسید چرا؟ اما جواب آن بسیار ساده است.
هرچه تصویر بزرگتر باشد، بیشتر می توان جذب آن شد.
هرچند ما به عنوان یک فرد بزرگسال، تصور می کنیم که این دوران را گذرانده ایم. اما این واقعیت که تصاویر بزرگتر توجه و تمرکز ما را بیشتر جلب می نمایند، غیر قابل انکار است. از این رو یکی از مزایای برتر پروژکتور ها اندازه تصویری است که ارائه می دهد و در پی آن همه جانبه بودن و جذابیت آن.
در واقع، فیلم هایی لذت بخش تر هستند که بتوان بهتر با شخصیت های آن عجین شد. اگر علم می گوید که چنین چیزی با سطوح بالای فرو رفتن همراه است پس باید صفحه نمایش بزرگتری برگزید.
راحتی چشم
آیا تاکنون توجه نموده اید زمانی که در تمام روز به صفحه کامپیوتر خود خیره می شوید چشمانتان درد گرفته و خسته می شوند؟ این حالت خستگی چشم نام دارد. این خستگی زمانی رخ می دهد که شما در اتاقی نشسته اید و روشنایی دستگاه مقابل شما چیره بر محیط پیرامونتان باشد. این بدان معنا نیست که شما باید در تاریکی مطلق باشید بلکه اتاقی با نور کم نیز شما را دچار چنین حالتی می نماید.
نور کم سبب می شود که عنبیه شما برای گرفتن نور بیشتر منبسط شود. در هر صورت، مغز ما در این حالت آنقدر زرنگ نبوده و در برابر درخشندگی دستگاه مقابل شما شکست می خورد. در نتیجه خستگی چشم بر شما چیره می شود.
از آنجایی که تلویزیون ها دارای نور پس زمینه هستند پس نور مستقیم از دستگاه به بیننده منتقل می شود. این حالت از نورپردازی برای راحتی چشم بیننده بسیار عالی می باشد. اما در هر صورت اگر شما تلویزیون را در تاریکی تماشا کنید فشار بیشتری بر چشم شما وارد خواهد آمد.
از سوی دیگر، ویدئو پروژکتور ها دارای نور پس زمینه نیستند یعنی هیچ چراغی پشت تصویر وجود ندارد و از آنجایی که نور باید برای رسیدن به شما تغییر جهت دهد پس کمی کم رنگ تر به نظر می رسد. هر چه نور کمتری در اتاق باشد تصویر پروژکتور روشن تر به نظر می رسد. در هر صورت نور کمتر برای چشمان شما بهتر بوده و باعث خستگی کمتری خواهدشد. زمانی که دستگاه ها برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می گیرند، نورپردازی ملایم بهتر است.
تنوع
تنوع، گزینه های بیشتری را پیش روی ما قرار می دهد. همه ما موارد مختلفی را دوست داریم و به شیوه های متفاوتی آن ها را انجام می دهیم. به همین دلیل است که داشتن آزادی انتخاب بر اساس نیازهای ما اینقدر اهمیت دارد. به اعتقاد ما تنوع، بیشتر از آنکه هدف انواع برندهای ویدیو پروژکتور باشد، بیشتر در پی کسب رضایت مشتری بود. در هر صورت این تنوع انتخاب های بیشتری را برای ما بوجود می آورد.
در بازار امروزی انواع مختلفی از ویدئو پروژکتور ها وجود دارند که با استفاده از تکنیک های متفاوت قادر هستند به اهداف گوناگونی دست یابند. برای مثال، شما به همان مقدار از انسی لومن در یک پروژکتور کلاس درس نیاز نخواهید داشت که در یک پروژکتور سینمای خانگی وجود دارد. در واقع سطوح روشنایی آن ها کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. شما می توانید بر اساس نیازها و مقدار بودجه ای که دارید یک پروژکتور خریداری نمایید.
اما تنها برای یک ویدئو پروژکتور پول پرداخت نمی کنید بلکه از لوازم جانبی آن نیز بهره خواهید برد: اتصالات، صفحه نمایش و سیستم های صوتی. با ترکیب تمامی این ها شما می توانید سینمای خانگی خود را تنظیم نمایید. علاوه بر این می توانید ابعاد پروژکتور خود را متناسب با محتوایی که تماشا می کنید، تنظیم نمایید. تمام تلویزیون ها، با سایز 16:9 به بازار می آیند درحالیکه تمام محتواها، سایز یکسانی ندارند. برای مثال اگر قصد تماشای فیلم را دارید ممکن است انتخاب 2.35:1 برای شما بهتر باشد. در واقع نسبت ابعاد صحیح و مناسب سبب افزایش فرو رفتن در تصویر و بهبود کیفیت خواهد شد.
قیمت
قیمت مسئله بسیار مهمی است. زمانیکه خریدی انجام می دهید و برای آن پول می پردازید باید ارزش آن را داشته باشد.
اگر مقایسه قیمت بر اساس اندازه باشد یعنی با تلویزیون ها، در واقع شما پول کمتری برای خرید ویدئو پروژکتور اما با اندازه بزرگتر نسبت به تلویزیون پرداخت می نمایید.
با این حال اگر بحث صوت به میان آید مسئله کمی پیچیده تر می شود. تلویزیون ها دارای سیستم صوتی داخلی هستند. اما با این حال باید هزینه زیادی برای آن ها بپردازید. آیا دوست دارید که دستگاه ارزشمندتری داشته باشید؟ بهتر است که به جز آن به کیفیت کالا نیز بیندیشید.
برای اینکه منظور خود را روشن تر بیان کنیم به دریافت یک پروژکتور صد دلاری با 1080p در اندازه قابل حمل اشاره خواهیم داشت. به گمان من افرادی که این مطلب را می خوانند ممکن است هنوز از تلویزیون فاصله نگرفته باشند. اما معقول هم نیست که در ابتدا یک پروژکتور 2000 دلاری خریداری نمایید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.