DAS AUDIO UX SERIES
آوریل 4, 2021
ساب ووفر پسیو دبل D.A.S UX 221
آوریل 5, 2021

8 نرم افزار ویدئو کنفرانس

 
 


8 نرم افزار ویدئو کنفرانس + معرفی نرم افزار ویدئو کنفرانس ایرانی

معرفی بهترین نرم افزارویدئو کنفرانس

اگر اعضای تشکیل دهنده سازمان شما مانند اکثر شرکت­ ها متشکل از افراد متعدد باشد، به صورت مداوم با موضوعی به نام تشکیل جلسه روبه ­رو شده­ اید. حال اگر این اعضای تشکیل دهنده سازمان شما در نقاط مختلفی از نظر موقعیت جغرافیایی باشند، چالشی جدید در برابر شکل گیری جلسه قرار می­ گیرد. حتی در شرایط بحرانی، مانند ویروس کرونا که امروز با آن روبرو هستیم، از دیگر چالش­ هایی هست که در مقابل تشکیل یک جلسه قرار می ­گیرد. پس با تمام این موارد باید فکری برای پاسخ به این چالش­ ها داشت. خوشبختانه با توجه به اهمیت موضوع، تکنولوژی پاسخ مناسبی برای این معضل دارد و آن هم استفاده از نرم افزار­های ویدئو کنفرانس (وب کنفرانس) است. به جرات می ­توان امروزه گفت نرم افزار ویدئو کنفرانس یا وب کنفرانس تمامی نیازهای ما برای تشکیل یک جلسه در هر سازمانی را دارد.

اهمیت استفاده از ویدئو کنفرانس

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و نیاز روزافزون برای ارتباط هرچه بیشتر و سریع­تر افراد با یکدیگر، حضور فیزیکی کارایی مناسب قبل را ندارد. برای این منظور نرم افزار­هایی از سوی شرکت ­های بزرگ دنیا طراحی شده که این مهم را به صورت مجازی در قالب وب کنفرانس ارائه داده­اند. بنابراین با توجه به شرایط مذکور بسیاری از سازمان­ ها، شرکت­ ها، دانشگاه ­ها، مراکز علمی، اقتصادی و سیاسی مهم دنیا برای جلسات از ویدئو کنفرانس استفاده می ­کنند.

نرم افزار ویدئو کنفرانس مطلوب خود را چگونه بیابیم؟

با توجه به اهمیت موضوع شرکت­ های بسیاری در سراسر دنیا نسبت به ساخت و طراحی نرم افزارهای مختلف ویدئو کنفرانس اقدام نموده­اند. در این بین سوالی که ممکن است مطرح شود این است که کدام نرم افزار مناسب است و شما باید کدام یک را انتخاب کنید. برای پاسخ به این سوال، ما در این گزارش می­ خواهیم معروفترین، مهم­ترین و کاربردی­ ترین نرم افزارهای ویدئو کنفرانس موجود در این حیطه را بیان می­ کنیم. این کار علاوه بر آشنایی بیشتر با دنیای ویدیو کنفرانس، دیدگاه شما در انتخاب مناسب و ایده آل نرم افزار وب کنفرانس مطلوب را وسعت می ­بخشد. در ادامه به ذکر این موارد پرداخته و در نهایت بهترین نرم افزار برای ویدئو کنفرانس را بیشتر شرح خواهیم داد.

معروف ‌ترین نرم ‌افزار ویدئو کنفرانس برای راه‌اندازی سالن کنفرانس

- نرم ‌افزار ویدئو کنفرانس (زوم) ZOOM
- نرم ‌افزار ویدئو کنفرانس (اسلک) SLACK
- نرم ‌افزار ویدئو کنفرانس (بیگ بلو باتن) BIGBLUEBUTTON
- نرم‌ افزار ویدئو کنفرانس BLUEJEANS
- نرم ‌افزار ویدئو کنفرانس GOTOMEETING
- نرم‌ افزار ویدئو کنفرانس (اسکایپ) SKYPE FOR BUSINESS
- نرم‌ افزار ویدئو کنفرانس (گوگل میت) GOOGLE MEET
- نرم ‌افزار ویدئو کنفرانس ایرانی شوکا SHOOKA
 
 

نرم افزار ویدئو کنفرانس Zoom

نخستین نرم افزار وب کنفرانس که به سراغ آن می­رویم، Zoom است. این نرم افزار زوم (ZOOM) یکی از محبوب ترین­ نرم افزار موجود است که میلیون­ها کاربر در سراسر دنیا از ویژگی­های مختلف و متنوع آن استفاده می­کنند. از ویژگی­های بارز آن می­توان به امکان برگزاری جلسات یک به یک و وب کنفرانس­ گروهی اشاره کرد. جلسات یک به یک اینگونه است که کاربر می­تواند علاوه بر تعامل همزمان با سایر شرکت کنندگان به طور مجزا با آنان ارتباط داشته باشد. در وب کنفرانس­ گروهی میزبان می­تواند حداکثر ۵۰۰ شرکت کننده را پوشش دهد. البته نسخه رایگان این برنامه تنها ۱۰۰ شرکت کننده را برای مدت فقط ۴۰ دقیقه طراحی گردیده است که از ایرادات آن به شمار می­رود. البته نباید از عدم زیبایی چینش و قالب کاربری آن به سادگی عبور کرد.

نرم افزار ویدئو کنفرانس Slack

این نرم افزار در سال ۲۰۱۳ توسط استورات باترفیلد و تیم آن جهت به وجود آوردن ارتباطی از جنس ویدئو کنفرانس ساخته و پرداخته شد. واژه Slack مخفف ” Searchable Log of All Conversation and Knowledge ” است که به معنای آن “لاگ قابل جستجو از مکالمات و دانش” می­باشد. اسلک از طریق یک آدرس یا url که شما آن را تعیین می­کنید می توانید سایر افراد شرکت کننده را به ویدئو کنفرانس خود بیافزایید. برای استفاده از آن باید وارد وبسایت اسلک به آدرس www.slack.com شده و در آن ثبت نام نمایید تا به تنظیمات آن دسترسی پیدا کنید. اما این نرم افزار با تمام ویژگی­های مثبت خود داری عیبی بزرگ است که آن عدم سازگاری نرم افزاری با ویندوز ۷ است. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران در ایران از این ویندوز در سیستم­های خود استفاده می­کنند، کاربری این برنامه وب کنفرانس را با مشکل روبرو ساخته است.

نرم افزار ویدئو کنفرانس BigBlueButton

بیگ بلو باتن یک برنامه وب کنفرانس است که نخستین بار توسط ریچارد آلام برای بهبود و توسعه تخصصی ارتباط آنلاین طراحی و ساخته شد. این نرم افزار با هدف ارائه آموزش بهینه و مفید از راه دور برای دانش آموزان و دانشجویان در یک دانشگاه شروع به کار کرد. برنامه مشابه دیگر که بسیار شبیه به آن است Adobe Connect می­باشد. این نرم افزار و برنامه­ های مشابه آن بیشتر برای معلمان، دانش آموزان، دانشجویان و کسانی هدف آموزشی دارند مناسب است نه جلسات کاری و سازمانی.

نرم افزار ویدیو کنفرانس BlueJeans

این نرم افزار ویدئو کنفرانس مشابه نرم افزار Zoom است، با این تفاوت که می­توان گفت ویژگی­های پیشرفته­تری بر روی پلتفرم خود ایجاد کرده است. از ویژگی­های آن می­توان به کیفیت تصویری اچ­دی و پنل کنترل جامع برای بهبود کاربر خود کرد. یکی دیگر از نقاط مثبت این برنامه توجه به کاربران با معلولیت در شنوایی و بینایی است که امتیاز محسوس و بزرگی به حساب می­آید. این برنامه از نظر ظاهری تا حدودی شبیه به نرم افزار Zoom از عدم زیبایی و چینش مناسب در کاربری خود رنج می­برد. در مورد کیفیت اتصال باید گفت که این نرم افزار وب کنفرانس از کیفیت بالایی در تماس و سرویس دهی برخوردار است. با این حال کاربران بیشتری قطع شدن تماس و اتصال سرویس تصویری آن را تجربه کرده­اند.

نرم افزار ویدیو کنفرانس GoToMeeting

این برنامه به شما این امکان را می­دهد تا بتوانید جلسات سازمانی خود در قالب ویدئو کنفرانس به صورت آنلاین با کیفیتHD، برگزار نمایید. از ویژگی­های آن می­توان به امنیت بالا و پرسرعت بودن، امکان ضبط و پخش، قابلیت به اشتراک گذاشت فایل­ها و امکان چت آنلاین اشاره کرد. اما زمانی که صحبت از اشتراک گذاری صفحات در ویدئو کنفرانس می­شود نسبت به برخی از رقبای خود مانند Zoom از توانایی کمتری برخوردار است. این موضوع حتی در برنامه­ریزی و تنظیم جلسات این نرم افزار وب کنفرانس نسبت به برخی دیگر از برنامه­های مشابه خود، قابل مشاهده خواهد بود. به عنوان مثال اگر شما بخواهید جلسات برنامه­ریزی شده خود را به گوگل یا تقویم یاهو ارسال نمایید، این نرم افزار پاسخگوی ما نخواهد بود.

نرم افزار ویدئو کنفرانس Skype for Business

اما در نهایت می­خواهیم یک نرم افزار قوی و حرفه­ای دیگر در حیطه وب کنفرانس­ که از ویژگی­های قابل توجه­ای برخوردار است را بررسی کنیم. اسکایپ فور بیزینس در واقع یک نرم افزار وب کنفرانس یکپارچه درون سازمانی کامل و مناسب برای برگزاری جلسات در شرکت­های بزرگ و کوچک است. این برنامه دارای کنفرانس صوتی و تصویری، ضبط جلسات، پیام رسانی، چت گروهی، سامانه تلفنی، پیام صوتی، ارسال و دریافت فایل­ها، اعلام حضور و… است. این نرم افزار می­تواند به صورت اختصاصی بر روی سرور شخصی فرد و یا فضای ابری و یا ترکیبی از هر دو حالت قرار گیرد. همچنین می­توان آن را بر روی سیستم­های متعدد دارای ویندوز، دستگاه های دارای سیستم عامل IOS، موبایل­ها و تبلت­های اندروید، نصب و از آن استفاده کرد. با توجه به استفاده مکرر سایر نرم افزار­ها از ویژگی­های دیگر این برنامه ویدئو کنفرانس به سازگاری آن با تمام نرم افزار­های مایکروسافت اشاره کرد. به عنوان مثال شما به راحتی می­توانید از برنامه آفیس خود مانند Word و PowerPoint که این اتفاق برای یک ویدئو کنفراس عالی مناسب است. در کنار زیبایی کاربری و سهولت در استفاده افراد از نرم افزار، به امنیت مناسب و ایمن نگه داشتن اطلاعات و مدیریت اکانت­ها اشاره کرد. همچنین بر خلاف برخی از دیگر از نرم­ افزار ­های ویدئو کنفرانس مشابه، امکان برنامه­ریزی جلسات در آن وجود دارد. به عنوان مثال شما می­توانید به راحتی یک جلسه را از قبل برنامه­ریزی کرده و تاریخچه پیام­ها به سهولت در Outlook قابل مشاهده خواهد بود. اگر بخواهیم لیستی از همه ویژگی­ های مثبت این نرم افزار ویدئو کنفرانس را ذکر کنیم، قطعا نیازمند یادداشت و گزارش مفصل و طولانی دیگری است.

نرم افزار ویدئو کنفرانس شوکا SHOOKA

نرم افزار ویدئو کنفرانس ایرانی شوکا باتوجه‌به معرفی این محصول در صفحه اصلی سایت به این نکات اشاره می‌کند که سیستم ویدئو کنفرانس قابلیت اتصال به‌صورت یک‌به‌یک و گروهی داشته و از طریق فناوری END-TO- END تماس‌ها را ایمن می‌نماید همچنین با استفاده از نرم افزار شوکا می‌توانید صفحه مخصوص به خود و با لوگوی شرکت داشته باشید. امکان اتصال نرم افزار شوکا به سیستم‌های کنفرانس برندهای خارجی استفاده از این محصول را برای کاربران راحت‌تر می‌نماید. این نرم افزار قابل‌اجرا بر روی تمام پلتفرم‌های متداول است.

هر روزه نرم افزارهای جدیدتری نیز به بازارها عرضه میگردد که قابلیت های جدیدتری دارند ، نرم افزارهای معرفی شده در ردیف بهترین نرم افزارها قرار دارند.
 

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.