بلندگوسقفی DAS – CEILING CL 6_TB
دسامبر 22, 2020
اسپیکر سقفی دکوراتیو DAS AUDIO CEILING CL-8T
بلندگو سقفی DAS audio-CEILING-CL8T
دسامبر 23, 2020

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور خانگی

چند سال پیش بسیاری از افراد تلویزیون های سنتی خود را با خرید تلویزیون های صفحه تخت معامله می کردند، چون مدل های قدیمی تقریباً منسوخ شده بود. همزمان با ورود به سال 2015، برخی از مصرف کنندگان با تجربه تر در زمینه فناوری، ویدئو پروژکتور خانگی را کشف کردند. این دستگاه ها نه تنها در زمینه طراحی، کارکرد و کیفیت عالی، ارزش فوق العاده ای را نسبت به قیمتی که دارند به شما ارائه می دهند، بلکه مزایایی دارند که حتی تلویزیون های سنتی نمی توانند به آن نزدیک شوند.
اگر تازه با مفهوم پروژکتورها آشنا شدید می توانید به عنوان مثال یکی از آن تلویزیون های با صفحه نمایش غول پیکر را با یک پروژکتور مقایسه کنید. مطمئناً یک تلویزیون 80 یا 90 اینچی که روی دیوار اتاق نشیمن یا اتاق نمایش شما آویزان است چشمگیر به نظر می رسد، اما باید از خود بپرسید که آیا واقعاً به همان اندازه ظاهر بزرگشان از آن ها خدماتی هم دریافت می کنید؟ وقتی به تمام مزایای پروژکتورها دقت کنید، به سرعت خواهید فهمید که نه تنها تلویزیون صفحه بزرگ به هیچ وجه از ارزش خوبی برخوردار نیست بلکه اگر هدف اصلی شما این باشد که احساس کنید با خیال راحت درحال تماشای یک نمایش خصوصی در خانه خود هستید، انتخاب هوشمندانه ای نیز هست. از نظر اصولی، یک ویدئو پروژکتور خانگی بهتر از یک تلویزیون غول پیکر به نظر می رسد، به علاوه ارزش خرج کردن پول را دارد.
اگر از خود می پرسید چطور می توان گفت که ویدیو پروژکتور انتخاب مقرون به صرفه تری است درحالیکه تلویزیون های غول پیکر بعضا با قیمت های پایین تر مخصوصاً نزدیک به فصل تعطیلات به فروش می رسند؟ مزایای بسیار زیاد ویدئو پروژکتورها را در نظر بگیرید. بگذارید بزرگترین مزیت پروژکتورها نسبت به تلویزیون را برای شما بیان کنیم.
مزایای ویدئو پروژکتور خانگی
کیفیت تصویر بهبود یافته
اولین مورد در لیست مزایا، کیفیت تصویر چشمگیری است که ویدئو پروژکتور ارائه می دهد. در حالی که برخی از صفحه نمایش های مسطح، آنچنان کیفیت تصویر ضعیفی را ارائه می دهند که حتی در سطح یک پروژکتور معمولی نیز نیست. از طرف دیگر، تلویزیون های قدیمی ممکن است مانع از توانایی شما در مشاهده همان عکس از زوایای مختلف شوند. هنگامی که پروژکتور خود را با سطح صفحه نمایش خاصی هماهنگ می کنید می توانید به زاویه دید کامل 180 درجه برسید. با داشتن پروژکتور، کیفیت تصویر را به دلیل وضوح چشمگیر هنگام هماهنگ شدن با صفحه نمایش با کیفیت، از دست نمی دهید.
اندازه را سفارشی کنید
وقتی صحبت از اندازه صفحه نمایش شما به میان می آید می توانید صفحه نمایش بسیار بزرگ یا خانگی را در نظر بگیرید. خب، از نظر فنی شما در حال حاضر اندازه خانگی را دارید، پس چرا سایز بزرگ تر را در نظر نگیرید! منظور من از بزرگ، واقعاً بزرگ است. یکی از مهمترین مزایای پروژکتورها این است که شما می توانید اندازه صفحه نمایش مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر می خواهید مجموعه را به اتاق دیگری منتقل کنید یا خانه تان راعوض کنید، نیازی نیست که نگران مناسب بودن اندازه تلویزیون متناسب با فضای خانه باشید. شما با داشتن یک ویدئو پروژکتور خانگی می توانید اندازه صفحه را متناسب با فضای مورد نظر خود اختصاص دهید. در بیشتر موارد، فقط کافی است با استفاده از zoom out یا zoom in پروژکتور، تصویر را با فضای خود متناسب کنید.
بسته به اینکه کدام ویدیو پروژکتور را انتخاب کنید، می توانید با توجه به اندازه دیوار خود به صفحه نمایش مورد نظرتان برسید! کاملا درست است، شما واقعاً می توانید نمایش خصوصی خود را داشته باشید.
آیا تا به حال در یکی از آن سالن های سینما حضور داشته اید که به نظر می رسد صفحه نمایش مناسب با فضای سالن نیست یا به خانه ای رفته اید که صفحه تلویزیون آن ها به نظرتان برای اتاق خیلی کوچک است؟ فقط با یک پروژکتور نمی توانید اندازه صفحه را تغییر دهید، بلکه می توانید صفحه را هنگامی که از آن استفاده نمی کنید، مخفی کنید. به این ترتیب شما می توانید سایر ویژگی های مورد نظر خود را در خانه برجسته کنید، نه اینکه مجبور باشید آن ها را در گوشه و کنار جا بدهید.
فضای خود را مدیریت کنید
این موضوع، ما را با مزیت بعدی آشنا می کند. فضایی که می خواهید از آن استفاده کنید را بدون اتلاف فضایی که کاربردی ندارد، مدیریت کنید. پروژکتورها خودشان فضای بسیار کمی اشغال می کنند. در واقع، شما به راحتی می توانید ویدیو پروژکتور را بر روی سقف خانه تان نصب کنید. به این ترتیب، شما از هیچ فضایی روی دیوارها یا مبلمان خود استفاده نمی کنید. پرده نمایش نیز می تواند به گونه ای نصب شود که اگر به آن نیازی ندارید، به راحتی گوشه سقف اتاق جمع شود. شاید این نوع نصب ویدئو پروژکتور کمی گران تر باشد، اما همراه با یک پروژکتور آویزان از سقف، صرفه جویی فوق العاده ای در فضا خواهید داشت.
حتی اگر بخواهید می توانید یک دیوار برای صفحه نمایش خود درنظر بگیرید، هرچند همه به دلیل بافت زبر صفحه نمایش رنگ شده، دید آن را دوست ندارند، اما بازهم انتخاب با شما است. همچنین می توانید پرده را روی دیوار نصب کنید. از آنجا که پرده ها بسیار سبک هستند، این روش دیگری برای مدیریت فضای شما است. لازم نیست نگران آسیب دیدن دیوار های خود حین نصب باشید، چیزی که معمولاً با نصب تلویزیون ها به این علت که بسیار سنگین هستند، مواجه می شوید.
راحتی
مزیت دیگر، مربوط به راحتی است. ممکن است از خودتان بپرسید “راحتی” چه ارتباطی با “پروژکتور” دارد. پاسخ این مسئله به دید چشمان شما از صفحه مقابل مربوط می شود. اگر یک صفحه نمایش بزرگ داشته باشید که رزولوشن بسیار بالایی داشته باشد، چشم شما راحت تر آن را پوشش می دهد. این دقیقا همان چیزی است که با یک پروژکتور با کیفیت، می توانید آن را دریافت کنید .