استاندارد میز سالن کنفرانس

میکروفن دستی با سیم شور SHURE SM58
سپتامبر 5, 2020
میکروفن باسیم SHURE – SM 57
سپتامبر 6, 2020

استاندارد میز سالن کنفرانس


چه برای یک جلسه ناهار معمولی استفاده شود و چه برای بستن معامله با یک مشتری بزرگ، یک سالن کنفرانس عالی یک دارایی برای هر کسب‌وکاری است.

1- استاندارد میز سالن کنفرانس چه مقدار است؟

اگرچه میز کنفرانس در اشکال متفاوتی ساخته می‎ شوند. اما ارتفاع استاندارد میز سالن کنفرانس ۷۵ سانتی متر در نظر گرفته شده است. طول میز کنفرانس بین دو متر تا چندین متر است که بر اساس ظرفیت و تعداد مدعوین جلسات طراحی می ‎شود. ابعاد میز سالن کنفرانس مختلف و طراحی میز سالن کنفرانس متفاوت است. دو نفر، حداکثر تعداد افرادی است که در پشت میز سالن کنفرانس قرار می گرند.

طراحی سالن کنفرانس کلار پویا

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.

2- رنگ‌بندی میز سالن کنفرانس

رنگی که برای میز کنفرانس انتخاب می ‎شود. باید متناسب با میزان نوردهی سالن کنفرانس و در تضاد با رنگ آن انتخاب شود. بدین معنا که در مکان‌‌‌هایی که نور طبیعی وجود دارد، می توان از میز کنفرانس را با رنگ‎های تیره سفارش داد. درعین‌حال نباید رنگ سالن کنفرانس را از نظر دور داشت. زمانی که رنگ سالن تیره باشد، میز کنفرانس باید متضاد با آن و از میان رنگ‎های روشن انتخاب گردد.

– در هنگام برگزاری جلسات و کنفرانس ها، پذیرایی یکی از موارد ضروری است؛ لذا میز کنفرانس باید به‌گونه‌ای طراحی شود که امکان پذیرایی برای مهمانان وجود داشته باشد. اگر میز کنفرانس دارای دو قسمت پلکانی باشد، امکان پذیرایی را فراهم می‌سازد.

– زیبایی اتاق کنفرانس یکی از نکات مهم در برگزاری جلسات و همایش‎ها است که شکل و فرم میز سالن کنفرانس نیز در زیبایی آن مؤثر است. در برخی از میز‌‌های کنفرانس انحنای آن تغییر شکل داده و یا به‌صورت قوس‌دار طراحی می شود که تأثیر زیادی بر زیبایی میز دارد.

– انواع میز کنفرانس که از جنس شیشه هستند قابل‌استفاده به‌عنوان میز اداری، هستند. یک نکته مهم اینکه، برای جلسات و کنفرانس‎ های بسیار رسمی از میز سالن کنفرانس ترکیبی یا غیر شیشه‌ای استفاده شود که مخصوص و ویژه جلسات هستند و برای امر دیگری استفاده نشوند.

– در میز کنفرانس‎های MDF باید تمامی اصول طراحی و نصب قطعات و اجزا رعایت شود.

– میز کنفرانس‎ مدولار برای ادارات و شرکت ‎های که جلسات متعدد با ظرفیت‎های متفاوت برگزار می ‎کنند، مناسب است. در این نوع میزِ کنفرانس، چندین میز کوچک در کنار یکدیگر چیده می‎شود که اندازه آنها بر اساس تعداد نفرات مشخص می‎گردد. همچنین شرکت‎هایی که تصمیم قطعی برای تعیین سالن جلسه ندارند و مجبور به تغییر دکوراسیون هستند، برای آنها استفاده از میز سالن کنفرانس مدولار بهترین گزینه است.

– شکل هندسی میز سالن کنفرانس بر اساس تعداد حاضرین در جلسه و نحوه برگزاری کنفرانس مشخص می‎شود. بدین معنا که اگر تعداد افراد حاضر در جلسه بیشتر از ۷۰ -۸۰ نفر است، بهترین انتخاب برای میز کنفرانس، شکل دایره یا بیضی است که تمامی افراد بر یکدیگر اشراف داشته باشند و بتوانند به طور رودررو با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.

درصورتی‌که قرار است در جلسه تنها یک نفر سخنرانی کند و دیگران به صحبت ‎های وی گوش فرادهند، میز‎های مستطیل و مربعی شکل کارایی بیشتری دارند.

3- کاربرد میز سالن کنفرانس:

– برگزاری همایش‎ش ها و جلسات

– جلسات گروهی و تیمی در داخل شرکت

– انجام مذاکرات و انعقاد قرارداد با سایر شرکت‌‌‌ها

۴- نکات پیش از انتخاب میز سالن کنفرانس

در ابتدا و پیش از انتخاب میز کنفرانس بایستی تصمیم بگیریم چه کسانی و به چه نحوی قرار است در اتاق کنفرانس و حضور داشته باشند و از میز سالن کنفرانس استفاده نمایند. به‌عنوان‌مثال، اگر از اتاق کنفرانس صرفاً به‌منظور برگزاری جلسات استفاده می‌کنید، یک میز کنفرانس چوبی بلند می‌تواند گزینه‌ای ایدئال باشد. از سوی دیگر، اگر می‌خواهید استفاده‌های دیگری غیر از برگزاری جلسات از اتاق کنفرانس داشته باشید بایستی به دنبال یک میز مدولار (چندتکه) و منطبق با نیازهای خود باشید.

– پیش از خرید، اندازه‌گیری‌های لازم را انجام دهید و حتی عرض و ارتفاع درب‌ها و بلندی سقف‌ها را نیز در نظر بگیرید.

– فهرستی از تجهیزاتی که می‌بایست در اتاق کنفرانس قرارگیری را تهیه کنید. میکروفن‌ها، جک‌های تلفن و سوکت‌های ارتباطی از جمله تجهیزاتی هستند که به‌وفور در هنگام جلسات مورداستفاده قرار می‌گیرند. در نتیجه باتوجه‌به لیست تجهیزات قادر به تعیین منبع قدرت موردنیاز و مکان قرارگیری صندلی‌ کنفرانس نسبت به محل سوکت‌ها خواهید بود. اگر به طور منظم از تجهیزات تصویری و تله‌کنفرانس استفاده می‌کنید باید به دنبال میزی با (VSP-box)محفظه‌های قرارگیری سیم و کابل و پورت‌های اتصال باشید.

4- مکان قرارگیری میز سالن کنفرانس، صندلی و سایر تجهیزات سالن کنفرانس

پس از خرید میز کنفرانس مناسب و موردعلاقه خود، حال باید مکان قرار گیرد میز و سایر اجزای اتاق کنفرانس نظیر صندلی‌، میز پذیرایی، کمد و محل قرارگیری پرده نمایش را مشخص کنید. هرچند پیش از خرید نیز باید با اندازه‌گیری ابعاد اتاق کنفرانس از تناسب میزی موردنظر با فضایی که در اختیار دارید آگاه شوید. به‌منظور رفت‌وآمد آسان‌تر حضار در یک اتاق کنفرانس باید فواصلی به شرح زیر میان اجزای مختلف رعایت شود.

– ۱۴۰ سانتیمتر فاصله میان لبه بالایی میز و نمایشگر (در صورت وجود)

– حداقل ۶۰ سانتیمتر فاصله صندلی با دیوار پشتی (هنگامی که حضار بر روی صندلی‌ها نشسته باشند) به‌منظور تردد آسان دیگر افراد

– ۱۲۰ سانتیمتر فاصله میان لبه میز با دیوارهای اطراف آن

– حدود ۷۰ سانتیمتر فاصله بین صندلی‌های چیده شده در اطراف میز سالن کنفرانس

8 ایده طراحی سالن کنفرانس برای سال 2022|برای هرگونه سؤال یا برای شروع طراحی سالن کنفرانس خود با ما تماس بگیرید|سیستم کنفرانس|سالن همایش

Conference Table Dimensions

If you want a room that feels more spacious, 4-6 feet between the walls and the back of the chairs is suggested. You can request a free CAD design for your room, just let us know the dimensions of your space, how many seats you need and we will provide you with a layout of the space.

The most common conference table size is 12 FT long, while other common lengths are 8 FT and 10 FT. For small and medium size businesses this is usually more than adequate to hold meetings for 8 to 10 people. The larger the conference table, the more leafs will be required. Each leaf extends the length 2-4 Feet and the table can be extended to virtually any length you need.

https://madisonliquidators.com/conference-table-dimensions

۵- کدام نوع از میز کنفرانس مناسب‌تر است؟ مستطیلی، دایره‌ای یا هشت ضلعی؟

اگر میز کنفرانس اولین چیزی است که برای اتاق جلسه خود خریداری می‌کنید، به این فکر کنید که چگونه بر زیبایی طراحی بقیه اتاق و همچنین دفتر کلی شما تأثیر می‌گذارد. اگرنه، مطمئن شوید که قطعات مبلمان اداری موجود خود را در نظر بگیرید تا تعیین کنید کدام میز سالن کنفرانس مناسب‌ترین است. تعدادی شکل مختلف میز وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، از جمله دایره، مستطیل، شکل قایق و مسیر مسابقه. چند سؤالی که می‌توانید برای کمک به تصمیم‌گیری در مورد طراحی خود بپرسید عبارت‌اند از اینکه: آیا قطعات سنتی یا مدرن را ترجیح می‌دهید؟ یا در انتخاب رنگ میز سالن کنفرانس سلیقه شما چه رنگی را تأیید می‌کند؟ در زمان رویارویی با میز کنفرانس با رنگ تیره و یا میز اتاق کنفرانس با رنگ روشن کدام را انتخاب می‌کنید؟

میز کنفرانس مستطیلی از نمونه‌های کلاسیک و پرکاربرد محسوب می‌شود که با وجود طراحی قدیمی همچنان مورداستفاده بسیاری از ادارات و سازمان‌ها قرار می‌گیرد. میز کنفرانس بزرگ معمولاً در این دسته قرار دارند. ازآنجاکه این دسته از میزها صفحه‌ای پهن و بزرگ دارند برای برگزاری کلاس‌های آموزشی کارکنان و جلساتی که تجهیزات الکترونیکی استفاده می‌شود مناسب است. البته برخی از میزهای مستطیلی از اجزای کوچک‌تری تشکیل شده‌اند به‌طوری‌که می‌توانید باتوجه‌به فضای اتاق و تعداد افراد، ابعاد میز سالن کنفرانس را تغییر دهید.

میز کنفرانس هشت ضلعی یا دایره‌ای نیز انتخاب مناسبی برای اتاق کنفرانس کوچک یا مربعی محسوب می‌شود. این میزها به‌منظور راحتی افراد در هنگام نشستن تنها از یک‌پایه در مرکز ساختار برخوردارند. همچنین، میز سالن کنفرانس هشت ضلعی یا دایره‌ای در مقایسه با نمونه‌های پیشین دید مناسب و بیشتری از حاضران در جلسه در اختیار شما قرار می‌دهد و از تأثیر قابل‌توجه بصری برخوردار است. این موضوع سبب شده تا در اتاق‌های کنفرانس بزرگ نیز از میز مدور و هشت ضلعی استفاده کنند. تا حضار علاوه بر ارتباط کلامی، چهره یکدیگر را نیز به‌خوبی ببینند.

6- دسترسی آسان به شبکه برق

به‌احتمال زیاد در اتاق کنفرانس شما از تلفن، لپ‌تاپ و سیستم صوتی/بصری استفاده می‌شود. به همین دلیل، در نظر بگیرید که منابع برق شما در کجای اتاق کنفرانس شما قرار دارند و نحوه قرارگیری این تجهیزات چگونه بر عملکرد میز تأثیر می‌گذارد. شما نمی‌خواهید در وسط یک جلسه مهم گرفتار درهم‌ریختگی سیم‌ها و دوشاخه‌ها شوید. برای برطرف‌کردن این مشکل می‌توانید منابع نیازمند برق را نزدیک پریزهای برق قرار دهید.

درصورتی‌که طراحی سالن کنفرانس به‌گونه‌ای باشد که دسترسی به پریزهای برق مشکل باشد از داکت برای عبور کابل برق و باکس VSP استفاده نمایید.

ابعاد استاندارد میز سالن کنفرانس

ابعاد میز کنفرانس 14 تا 30 نفره به نقل از سایت مبلمان اداری یکتا

ابعاد میز کنفرانس ۳۰ نفره

میز کنفرانس ۳۰ نفره مستطیل شکل حداقل به فضایی با عرض ۲ متر و طول ۸ متر نیاز دارد.

ابعاد میز کنفرانس ۲۰ نفره
ابعاد میز کنفرانس ۲۰ نفره که تقریباً یک میز کنفرانس بزرگ است باید بر اساس طرح و فرم میز و همینطور پلان محیط تعیین شود؛ ابعاد میز کنفرانس بیست نفره که یک میز اداری بزرگ است باید با نظر کارشناسان دقیق دربیاید. برای اینکه یک میز کنفرانس ۲۰ نفره را خریداری نمایید ابتدا بهتر است فضای مناسبی را برای قرار دادن آن تعبیه نمایید این فضای مناسب کاملا وابسته به طرح شما دارد.

ابعاد میز کنفرانس ۱۸ نفره
برای محاسبه ابعاد میز کنفرانس ۱۸ نفره با شکل مستطیلی حداقل فضایی که نیاز دارد با توجه به اینکه در دو سر آن یک نفر بنشیند عرضی معادل حداقل ۱۲۰سانتی متر و طولی معادل حداقل ۶۴۰ سانتی متر نیاز دارد اگر در ابتدا و انتهای میز دو نفر بنشینند حداقل عرض مورد نیاز برای میز ۱۴۰سانتی متر خواهد بود و حداقل طول مورد نیاز برای آن ۴۹۰ سانتی متر خواهد بود . اگر سه نفر در هر طرف بالا و پایین میز بنشینند حداقل عرض مورد نیاز برای این میز کنفرانس ۱۸ نفره ۲۱۰سانتی متر بوده و حداقل طول ۴۲۰ سانتی متر می‌باشد . اگر قصد دارید برای اتاق جلسات خود از میز یو شکل استفاده کنید که حداکثر ۱۸ نفر در آن براحتی جای بگیرند باید اتاقی با فضای حداقل عرض ۳۵۰و حداقل طول ۹۱۰ سانتی متر پیش بینی نمایید.

ابعاد میز کنفرانس ۱۴ نفره
ابعاد میز کنفرانس ۱۴ نفره نیز کاملا وابسته به شکل میز دارد اگر میز کنفرانس مستطیل باشد باید یک میز کنفرانس ۱۴ نفره حداقل ۴۵۰ و حداکثر ۵۲۰ باشد و عرض آن نیز بین ۹۰ سانتی متر تا ۱۸۰ سانتی متر می‌تواند متغیر باشد البته این به شرطی است که در ابتدا و انتهای میز کنفرانس یک نفر بنشینند . اگر قرار باشد که در ابتدا و انتهای میز کنفرانس دو نفر بنشینند حداقل عرض میز ۱۳۰سانتی متر و حداقل طول میز ۳۲۵ سانتی متر خواهد بود .اگر میز کنفرانس یو شکل بخواهید که ۱۴ نفر را بدین صورت که یک نفر بعنوان رئیس جلسه در بالای میز بنشیند و مابقی در طرفین بنشینند حداقل عرض میز با بخش پذیرایی داخل ۱۵۰سانتی متر خواهد بود و حداقل طول ۴۲۰سانتی متر ولی اگر دو نفر یا سه نفر بخواهند در بخش ریاست بنشینند یقینا عرض میز بیشتر شده و از طول آن کاسته خواهد شد همواره در طراحی میز کنفرانس برای در نظر گرفتن فضای کافی برای صندلیها و رفت و آمد بهتر است دو متر به طول میز و دو متر به عرض آن اضافه نمایید.

مبلمان اداری یکتا

7. قیمت و خرید میز سالن کنفرانس

در آخر، به یاد داشته باشید که چه میز کنفرانسی متناسب با بودجه شما هست. گزینه‌های مختلفی برای رنج قیمت‌های مختلف وجود دارد. قیمت‌ها می‌تواند بسته به‌اندازه میز، اینکه از چه چیزی ساخته شده است و اینکه بخشی از یک مجموعه جدید یا قدیمی است، متفاوت باشد. بسته به متراژ سالن کنفرانس و تعداد افراد استفاده‌کننده از اتاق کنفرانس ابعاد میز کنفرانس تغییر خواهد کرد. قیمت میز کنفرانس به تمام موارد بالا بستگی دارد. در صورت نیاز به مشاوره در این زمینه می‌توانید با همکاران حرفه‌ای ما در زمینه تجهیز سالن کنفرانس از طریق شماره‌های پاورقی در تماس باشید.

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.