بلندگو اکتیو، لاین‌اری DAS AUDIO LARA
بلندگو ساب ووفر لاین اری DAS LINE ARRAY LARA-SUB
می 26, 2022
ویژگی‌های فنی آمپلی‌فایر دیجیتال اهمی - ولتی JTR PC-600| خرید امپلی فایر دیجیتال اکتیو JTR PC-600
امپلی‌فایر دیجیتال اهمی ولتی JTR PC-600
ژوئن 6, 2022

معیارهای اتاق جلسه و انواع سالن کنفرانس

 
 

معیار طراحی سالن کنفرانس + انواع سالن کنفرانس

معیار طراحی سالن کنفرانس

برای طراحی و سنجش معیار طراحی سالن کنفرانس و انواع سالن کنفرانس باید تعداد دفعات استفاده از سالن کنفرانس ، چه کسی از آنها و چرا و چگونه استفاده می‌کند؟ را سنجید. برای اینکه طراحی و ایجاد فضا مؤثر باشد، باید تصویر کاملی از نحوه استفاده از سالن کنفرانسِ دفتر خود داشته باشید تا بتوانید آنچه که موردنیاز است و آنچه در دسترس است شناسایی کنید.


جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.



انواع سالن کنفرانس

در محیط کار مدرن، داشتن انواع سالن کنفرانس به‌اندازه داشتن تعداد مناسب اتاق، مهم است. هر بخش یا خط کسب‌وکار احتمالاً نیازهای متفاوتی خواهد داشت، بنابراین برای هرکدام از فعالیت‌های خود به فضاهای مختلفی نیاز خواهید داشت. به‌عنوان‌مثال، تیم فروش شما ممکن است جلسات هفتگی تیمی متشکل از ده‌ها نفر یا بیشتر در یک اتاق داشته باشد یا تیم تعمیرات نیاز داشته باشد روزانه جلساتی برگزار نماید.
در طراحی فضاهای مناسب برای اجرای کنفرانس ابتدا باید به تعداد افراد حاضر در جلسه دقت کنید و بر اساس آن اقدام به طراحی سالن کنفرانس و تجهیز سالن کنفرانس نمایید. برای این منظور به معرفی انواع سالن می‌پردازیم.

فضاهای یک‌ به‌ یک سالن کنفرانس

فضاهای یک‌به‌یک برای بسیاری از جلسات است که فقط دو کارمند در آن شرکت دارند. این فضاها نیازی به میز یا تلویزیون بزرگ ندارند، بنابراین می‌توانند به‌اندازه 1.5 مترمربع باشند و لزوماً نیازی به فضای بسته نیست. این فضاها کوچک هستند و نیازی نیست فضای مخصوص به آنها طراحی شود. البته در بعضی موارد لازم است حتی دو نفر در مورد مسائل مهم و حساسی صحبت کنند یا تلفن‌های خصوصی داشته باشند در این شرایط نیاز به اتاق‌های دربسته است. از جمله این موارد می توان به تجهیز سالن کنفرانس رئیس اشاره نماییم. سالن کنفرانس های کوچک بیشتر برای مشورت دو نفر در مورد یک موضوع مورد استفاده قرار می گیرند.


سالن کنفرانس جمع‌ و جور HUDDLE ROOM

اتاق‌های هادل یا سالن کنفرانس جمع‌ و جور، فضاهای همه‌ کاره‌ای هستند که برای جلسات مختلف، به‌ویژه جلسات که سریع شکل می‌گیرند و کار مشترک بین گروه‌های کوچک‌تر طراحی شده‌اند. این نوع فضاها عموماً فضای معمولی‌تری دارند و برای جلساتی هستند که نیازی به حریم خصوصی ندارند. اتاق‌ هادل می‌تواند یک فضای محصور به مساحت حداقل 10 مترمربع یا فضایی با صندلی راحت و تخته سفید (که به‌عنوان بوم برای طراحی ایده‌ها و هم به‌عنوان یک جداکننده برای جداکردن فضای داخل از بقیه دفتر عمل کند) باشد. اتاق کنفرانس اسم مناسبی برای این مدل از سالن های کنفرانس است. برای مشورت های روزانه و یا تصمیمات اداری ماهانه یک شرکت بهترین گزینه هستند. این اتاق کنفرانس با رنگ و تجهیزات غیر رسمی تزئین می شود تا نداعی گر احساس امنیت و آرامش به کارمندان باشد.
برای مشاوره رایگان با شماره 09011950518 در تماس باشید.

سالن کنفرانس کوچک

تجزیه‌وتحلیل معیارهای استفاده از سالن کنفرانس کوچک بسیار مهم است. بسیاری از شرکت‌ها باهدف ایجاد فضایی که بتواند جلساتی در اندازه‌های مختلف را در خود جای دهد، اتاق‌های کنفرانسی با ظرفیت هفت تا 10 نفر طراحی می‌کنند. در واقع، اتاقی با این اندازه اغلب برای یک جلسه معمولی، با ابعاد خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است و در نتیجه بیشتر اوقات خالی می‌ماند. بر اساس تحقیقات، اکثر جلسات با تعداد افراد تقریبی 4 نفر انجام می‌شوند. ازاین‌رو اگر شرکت شما دارای تعداد افراد بیشتری هستید می‌توانید از چند سالن کنفرانس کوچک به‌جای یک سالن کنفرانس بزرگ استفاده نمایید. سالن کنفرانس‌های کوچک بیشتر مورداستفاده هستند و تعامل بیشتری در آنها صورت می‌گیرد. اتاق‌های 13 تا 18 مترمربع برای 6 نفر مناسب‌ترین انتخاب‌ها به شمار می‌آیند. این اتاق‌ها را می‌توان برای جلسات رسمی‌تر استفاده کرد و باید دارای تلویزیون یا پروژکتور باشد تا شرکت‌کنندگان بتوانند به‌راحتی صفحه‌نمایش خود را به اشتراک بگذارند.

سالن کنفرانس بزرگ

یک سالن کنفرانس بزرگ باید حداقل 50 مترمربع باشد و به‌راحتی 13 تا 20 نفر را در خود جای دهد. از این فضاها می‌توان برای بازدید از مشتری، جلسات رسمی‌تر، جلسات آموزشی و حضور کارکنان استفاده کرد. همچنین باید شامل فناوری کنفرانس ویدئویی برای جلسات با کارمندان از راه دور و مشتریانی که قادر به بازدید حضوری از محل کار شما نیستند، باشد. برای استفاده به‌روز و البته مداوم از سالن کنفرانس بزرگ بهتر است از مبلمانی استفاده کنید که به‌راحتی قابل تغییر باشند. مبلمان را به‌گونه‌ای خریداری نمایید که بتوانید چیدمان را تغییر داده تا یک جلسه کوچک‌تر یا چندین فعالیت را به طور هم‌زمان در خود جای دهد.

نسبت سالن کنفرانس به کارکنان

حالا که با انوع سالن کنفرانس آشنا شدیم باید به این فکر کنیم که محل کار شما، تعداد اتاق کنفرانس های لازم برای کارمندان شما دارد، یا ممکن است در آینده به تعداد کارمندان شما اضافه شده و نیاز به اتاق کنفرانس بیشتری داشته باشید.

چگونه مطمئن می‌شوید که محل کار شما اتاق کنفرانس کافی برای همه دارد؟ برای این کار لازم است از یک روش دقیق و قابل‌اعتماد استفاده کنید. می‌توانید پنج سؤال زیر را مطرح نمایید:

o چند درصد از کارکنان شما به طور انحصاری در شرکت به‌صورت حضوری کار می‌کنند؟

o چند کارمند از راه دور دارید؟

o کارمندان از راه دور چقدر در محل شرکت کار می‌کنند؟

o میانگین تعداد جلسات در روز چقدر است؟

o چه نوع تراکم اداری دارید؟

محل‌های کاری با تراکم بالا معمولاً محیط های کاری انعطاف پذیر و بدون صندلی اختصاصی (مانند کار مبتنی بر فعالیت) هستند که 8 تا 15 مترمربع برای هر کارمند اختصاص داده می‌شود. محیط‌های کاری با تراکم متوسط (15-23 مترمربع به‌ازای هر کارمند) دارای چیدمان اداری سنتی‌تری با ترکیبی از ایستگاه‌های کاری فردی و دفاتر خصوصی هستند. در محیط‌های کاری با تراکم بالاتر، نسبت سالن کنفرانس به کارکنان به طور متوسط 1:10 است، درحالی‌که در دفاتر با میزهای اختصاصی، این نسبت به 1:20 نزدیک‌تر است.

پس از بررسی پاسخ‌های پنج سؤال بالا، تصور بهتری از تعداد و متراژ سالن کنفرانس خواهید داشت. همچنین عواملی فراتر از ارقام عینی مانند تعداد نیروی کار و فضای موجود هستند که باید بررسی شوند.

پس از بررسی پاسخ‌های پنج سؤال بالا، تصور بهتری از تعداد و متراژ سالن کنفرانس خواهید داشت. همچنین عواملی فراتر از ارقام عینی مانند تعداد نیروی کار و فضای موجود هستند که باید بررسی شوند.

به‌عنوان‌مثال، شما در چه نوع صنعتی هستید و مشتریان معمولی شما چه کسانی هستند؟ فضاهای ملاقات موردنیاز شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار، احتمالاً بسیار متفاوت از فضاهای یک شرکت مراقبت‌های بهداشتی خواهد بود، حتی اگر هر دو سازمان تقریباً تعداد کارمندان و مساحت یکسانی داشته باشند. باید نیازهای خاص خود جهت طراحی اتاق کنفرانس را ارزیابی کنید.

علاوه بر این، نیازها و ترجیحات منحصربه‌فرد کارکنان خود را در نظر بگیرید. داشتن ترکیب مناسبی از اتاق‌های کنفرانس، کارمندان را قادر می‌سازد تا فضایی را انتخاب کنند که به بهترین وجه از هدف جلسه پشتیبانی می‌کند، این امر، نه‌تنها به افزایش استفاده از اتاق کنفرانس کمک می‌کند، بلکه به تجربه مثبت‌تری در محل کار کمک می‌کند.

برای چه تعداد کارمند نیاز به طراحی سالن کنفرانس است؟

اما بعد از طراحی سالن کنفرانس کارمندان از آن استفاده خواهند کرد؟ برای چه تعداد کارمند نیاز به طراحی سالن کنفرانس است؟

در زمانی که توانایی افراد روزبه‌روز در حال بیشتر شدن است داشتن سالن کنفرانس که در آن بتوانید با افراد دیگر تبادل اطلاعات کنید تأثیر مثبتی در پیشرفت حرفه شما خواهد داشت. استفاده بهینه از فضا و به حداکثر رساندن فضاهای قابل‌استفاده در یک شرکت بهترین گزینه برای داشتن فضایی ایدئال و مدرن است. استفاده بهینه از سالن کنفرانس با داشتن ترکیب مناسب از فضا و فناوری مناسب، آغاز می‌شود.

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.

دیدگاه ها بسته شده است