سالن کنفرانس شخصی یا اجاره سالن‌ کنفرانس
می 9, 2022
سالن کنفرانس مدرن و اتاق جلسه در سال 2022
می 17, 2022

8 ایده طراحی سالن کنفرانس در سال 2022

8 ایده طراحی سالن کنفرانس در سال 2022

8 ایده طراحی سالن کنفرانس در سال 2022

 
 
در زیر 8 ایده طراحی سالن کنفرانس در سال 2022 آورده شده است که کمک می کند تا کارمندان در کار و بحث فعال داخل سالن کنفرانس بیشتر سهیم شوند با این روش می توانید از هر دقیقه‌ای که در یک جلسه صرف می‌کنید بیشترین بهره را ببرید.روشهای بسیاری در جلسات هستند که نیاز به بهبود دارد. از اولین مکان‌هایی که باید شروع کرد، طراحی سالن کنفرانس و فناوری شماست. با استفاده از بهترین سیستم صوت جانبی سالن کنفرانس و سیستم های اتوترک با دوربین ها FULL HD تجربه ای جدید از برگذاری جلسات خواهید داشت. همچنین می توانید قبل از راه اندازی سالن کنفرانس تصاویر سه بعدی سالن و میزهای کنفرانس و حتی مقدار توان تولید بلندگو ها در هر اتاق را به نمایش بگذارید.

1- قابلیت‌های طراحی واقعیت مجازی (VR)
طراحی‌های سه‌بعدی برای پیش‌نمایش سالن موردنظر و حتی شنیدن صدای در حال پخش داخل سالن این امکان را فراهم می‌کند که کاربران بتوانند قبل از خرید تجهیزات سالن کنفرانس آنها را ببینند .شما می‌توانید سالن با هر اندازه‌ای بسازید و تجهیزات، مبلمان و عناصر صوتی را اضافه کنید تا فضا را شخصی کنید. این امکان تجربه طراحی عملی را فراهم می‌کند و به کاربر امکان می‌دهد محصول نهایی را ببیند و درک کند.

2- فضاهای جلسه انعطاف‌پذیر
سالنهای کنفرانس بزرگ، برای جلسه با مشتری بهترین انتخاب هستند. ازآنجایی‌که کمبود سالن کنفرانس مشکلی بزرگ برای بسیاری از مشاغل است، سالن‌ همایش بزرگ‌ اغلب برای کنفرانس های کوچک رزرو می‌شوند.
برای حل این معضل، بسیاری از کسب‌وکارها طرح‌های سالن کنفرانس انعطاف‌پذیر و قابل تنظیم را انتخاب می‌کنند. اما نگران نباشید - نیازی به خراب کردن دیوار یا نصب تیرهای جدید نیست. با استفاده از درب های جمع شو؛ به راحتی می توانید اتاق های کنفرانس را به دو قسمت تقسیم کنید و یا در زمان نیاز آنها را به هم متصل کرده و سالن کنفرانس بزرگ داشته باشید. این وضعیت برای سالن های اجاره ای و برای شرکت هایی که جلسات با تعداد افراد متغییر تشکیل می دهند بهترین گزینه به شمار می آید. به این فرآیند در زمان طراحی سالن کنفرانس انعطاف پذیری سالن گفته می شود.

3- مطمئن شوید که طرح خود را استراتژیک کنید
دیوارهای جدا کننده پیشنهاد خوبی هستند. ولی؛ میزهای سالن کنفرانس هم در این اتاق قابل تغییر هستند! یا فضا به گونه ای طراحی شه که بتوان آن را به قیمت تقسیم نمود؟ قبل از اجرایی کردن این مهم بهتر است شرایط داشتن دو اتاق مجزا را بررسی نماییم و مطمئن شویم که اجرای جلسه در هر کدام از اتاق ها دچار کمبود اغلامی مانند: سیستم صوت جانبی، سیستم تصویر برداری و یا پخش تصویر مواجه نشود. همچنین وجود میزهای تاشو، یکی دیگر از گزینه های انتخابی برای چنین فضاهایی است. یا استفاده چند میز کوچک که در کنار هم میز کنفرانس بزرگی را تشکیل می دهد.
اگر بیشتر در مورد چیدمان فکر کنید، میز و صندلی‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید آنها را بررسی کنید. شاید سبک U شکل میزهای کنفرانس برای ارائه و استفاده از بلندگو آسان‌تر بوده یا شاید اگر از چیدمان به سبک کلاس درس برای میز و صندلی خود استفاده کنید، اتاق شما می‌تواند برای افراد بیشتری مناسب باشد. در هر حال از هرنوع طراحی سالن کنفرانس استفاده نمایید الویت اول راحت بودن کاربران و بعد ازآن در دسترس بودن امکانات سالن جلسه است. این به معنی فضایی برای قرارگیری آرنج، توانایی دید کامل به تمام شرکت‌کنندگان و صفحه‌نمایش، شنیدن واضح صدای افراد و برنامه‌های در حال پخش، فضای کافی برای راه‌رفتن و حرکت بین صندلی و دیوار یا برای افرادی که پذیرایی می‌کنند، است.
 
 
4- نمایشگر ویدئو وال ال‌ای‌دی WALL LED
احتمالاً نوآورانه‌ترین نوع نمایشگر برای هر طراحی سالن کنفرانس در حال حاضر وال ال‌ای‌دی است. قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ نسبت به سایر نمایشگرها، استفاده از تلویزیون های شهری(WALL LED) در سالن کنفرانس را عامیانه تر کرده و بیشتر انتخاب ها بر اساس این محصول صورت می گیرد. فناوری LED با نمایش رنگ‌های واقعی، از روشن‌ترین سفیدها تا تیره‌ترین سیاه‌ها، در زمان پخش هر پروژکتور یا مانیتوری را از بین می‌برد. تصاویر باکیفیت و واضح از هر زاویه‌ای عالی به نظر می‌رسند، بنابراین همه شرکت‌کنندگان در جلسه تصویر واضحی از ارائه شما خواهند داشت. علاوه بر این، دیوارهای ویدئویی LED دارای تعمیر و نگهداری کم و صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستند. دیوارهای WALL LED به‌صورت مربع‌های کوچک در کنار هم قرار می‌گیرند که در زمان خرابی یا سوختن به‌راحتی می‌توانید فقط قسمت موردنظر را از دیوار جدا کرده و اقدام به تعمیر نمایید.
تلویزیون های شهری، نیاز به فضایی برای نصب شدن دارند و این امر می تواند در انتخاب این محصول کمی تعلل ایجاد نماید. اگر در سالن کنفرانس فضای کافی برای قرار دادن تلویزیون WALL LED (که به صورت دائم نصب هستند)، ندارید می توانید از پرده های پروژکتور استفاده نمایید. (بعد از پایان برنامه می تواندی آن را جمع نمایید.)

5- اسمارت برد هوشمند
اسمارت برد هوشمند به شما امکان می‌دهند ارائه‌های پویاتری داشته باشید، بنابراین می‌توانید جلسات سازنده‌تری اجرا نمایید.
در ترکیب با پلت فرم ویدئوکنفرانس خود، می‌توانید:
• امکان نوشتن روی اسناد و عکس‌های در حال پخش در صفحه
• جلسات را ضبط کنید
• فایل‌ها را در فرمت‌های مختلف ذخیره و ایمیل کنید.
• به افرادی که در جلسه به صورت غیر حضوری نیستند تصاویر در حال پخش را نمایش دهید. (صفحه اسمارت برد شیر می شوند)
در تعریف اسمارت برد می توان گفت تخته های سفید مدرن و هوشمندی هستند که به لب تاب متصل شده و تصاویر را پخش می نمایند و سخنران می تواند با ماژیک روی تخته نوشته و نقاط (متن یا خط) مد نظرش را به آن اضافه نمایید.

6- سالن مجهز به ویدئوکنفرانس (Video Conferencing)
بسیاری از صنایع از فرصت‌های کار درخانه استقبال می‌کنند که هم برای کارمندان و هم برای کارفرمایان مزایایی دارد. بااین‌حال، جلسات ممکن است در برنامه‌های از راه دور مشکل‌ساز شوند. تماس‌های تلفنی سنتی ممکن است کار را انجام دهد، اما نمی‌توان انکار کرد که تعاملات چهره‌به‌چهره یا ویدئو کال منجر به مکالمات سازنده‌تر و مشارکتی می‌شود و احتمال بستن قرار دارد یا گرفتن تصمیم نهایی را بیشتر می‌کند.
ازآنجایی‌که جلسات هرگز قابل اجتناب نیستند، فناوری کنفرانس ویدئویی برای اتاق‌های کنفرانس مدرن، در سراسر جهان ضروری است. با استفاده از ویدئوکنفرانس به همراه بهره‌مندی از برنامه‌های نرم‌افزاری مانند Zoom کنفرانس ویدئویی، اسمارت برد و اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش همه کارمندان جلسات را کارآمدتر تجربه خواهند کرد. - چه در یک اتاق یا در مناطق زمانی متفاوت باشند. نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که انواع تجهیزات کنفرانس ویدیویی - مانند دوربین، بلندگو، میکروفون و غیره - به‌اندازه اتاق جلسه شما بستگی دارد و اگر از طرح‌های اتاق جلسه انعطاف‌پذیر استقبال می‌کنید، قراردادن دقیق این تجهیزات بسیار مهم خواهد بود.

به دنبال نرم‌افزار کنفرانس ویدئویی هستید؟ بهترین پلتفرم‌های سال 2022 ؟


آینده اتاق‌های زوم

قابلیت‌های Zoom Room به طور مداوم در حال به‌روزرسانی و تکامل هستند. پیشرفت‌های اخیر شامل شمارش شرکت‌کنندگان در اتاق و پیام‌های چت است که شرکت‌کنندگان می‌توانند از طریق نمایشگر سالن و کنترل‌کننده مشاهده کنند. از دیگر ویژگی‌های جدید زوم می‌توان به امکان شروع یا پایان خودکار جلسات بر اساس زمان برنامه و امکان برقراری تماس‌های خروجی بدون مجوزهای اضافی اشاره کرد و تغییرات بیشتری که در آینده وجود دارد.
طبق وبلاگ این شرکت ، کاربران Zoom Rooms و Microsoft Teams در اوایل سال 2020 بدون نیاز به مجوزهای اضافی یا خدمات شخص ثالث به جلسات یکدیگر بپیوندند.
 
 
7-آکوستیک های مدرن
آکوستیک وحشتناک می‌تواند هر سالنی را خراب کند، مهم نیست که مبلمان چقدر راحت باشد یا هنر دیوار چقدر چشمگیر باشد. مخصوصاً برای طراحی سالن کنفرانس، مدیریت صحیح صدا می‌تواند باعث موفقیت جلسات شما شود. اگر اتاق کنفرانس یا فضای جلسه شما برای مکالمات خصوصی در نظر گرفته شده است، تکنیک‌های جذب صدا وجود دارد که می‌تواند تمام خواسته‌های شما را فراهم کند. بسیاری از مردم نگران نصب پانل‌های صدای زشتی هستند که با دکوراسیون آن‌ها در تضاد است، اما پانل‌های هنری آکوستیک را می‌توان با تصاویر، رنگ‌های برند، آرم‌ها و طرح‌های دیگر سفارشی کرد تا اتاق شما منحصربه‌فرد باشد.

8- سالن کنفرانس شخصی
بسیاری از سالن‌های ملاقات راه‌اندازی شده مانند اتاق‌های بازجویی روشن می‌شوند - با استفاده از یک نور زرد در وسط میز کنفرانس -. دیوارهای خالی با نورهای ناخوشایند، جالب نیستند، ایجاد تمرکز و خلق ایده‌های جدید در سالن کنفرانس بسیار دشوار است.
ایده‌های طراحی سالن کنفرانس فرصتی برای شماست که افکار درونی خود را هدایت کنید! حتی اضافه‌کردن جزئیات کوچک به طراحی سالن کنفرانس شما می‌تواند تفاوت بزرگی در بهره‌وری یک جلسه ایجاد کند. فرقی نمی‌کند یک دیوار رنگارنگ، تابلوهای علامت‌گذاری سفارشی یا یک قطعه هنری الهام‌بخش به دیوار اضافه کنید، اتاق جلسه شما می‌تواند از یک اتاق چهاردیواری کسل‌کننده به مرکز خلاقیت الهام‌بخش تبدیل شود.
برای ایده‌پردازی به سبک‌ها از دیدگاه کارمندان و مشتریان خود شروع کنید. آیا گذراندن ساعات متعدد در داخل اتاقی با چهار دیوار سفید بدون پنجره و نورهای خشن به آنها هیجان و ایده می‌دهد؟ همه افراد با کمی طراحی و هویت فضایی، بسیار راحت‌تر و الهام‌بخش‌تر عمل خواهند نمود.

سلب مسئولیت: درعین‌حال، با طراحی سالن کنفرانس با رنگ‌ها و تنوع بالا خود دیوانه نشوید و به اصلاح میانه دار باشید. افراط منجر به پرت شدن حواس کارمندان و سایر حاضرین در سالن خواهد شد.

ما خوشحالیم که خدمات مشاوره‌ای سیما صوت ایرانیان به شما کمک می‌کند راه حلی متناسب با نیازها و بودجه خود پیدا کنید. از تیم فروش آگاه ما گرفته تا مهندسان متخصص، همگی عضو تیم SIMASOT.COM آماده کمک به شما خواهند بود. برای هرگونه سؤال یا برای شروع طراحی سالن کنفرانس خود با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.