10 مزیت سیستم ویدئو کنفرانس-بخش دوم
فوریه 6, 2022
منبع صوتی استریو داس مدل D.A.S AUDIO INTEGRAL-AS2|AUDIO SOURCES|تعمیرات داس D.A.S | قیمت خرید باند داس| اسپیکر داس D.A.S|سری اینتگرال داس INTEGRAL D.A.S|DAS AUDIO INTEGRAL|منبع صوتی حرفه ای استریو دو کانال|قیمت و خرید منبع صوتی استریو داس مدل D.A.S AUDIO INTEGRAL-AS2|نمایندگی محصولات داس D.A.S|
منبع صوتی استریو داس مدل D.A.S AUDIO INTEGRAL-AS2
فوریه 10, 2022

آکوستیک چگونه می تواند در پخش بهتر صدای سالن کنفرانس کمک کند؟

آکوستیک در سالن های کنفرانس

آکوستیک چگونه می تواند در پخش بهتر صدای سالن کنفرانس کمک کند؟

آکوستیک چگونه می تواند در پخش بهتر صدای سالن کنفرانس کمک کند؟ دیوار پوش یا کف پوش های آکوستیک در سالن کنفرانس، سالن همایش، سالن اجتماعات و هر جایی که به کمتر شدن بازخورد صدا نیاز است مورد استفاده می باشند. آکوستیک اتاق جلسه می تواند یک کنفرانس تلفنی یا کنفرانس ویدئویی مهم را از ایجاد یا شکست صدا، در امان نگه دارد. اگر کارمندان و مشتریان شما نتوانند صدای همدیگر را بشنوند یا درک کنند، انجام امور دشوار خواهد شد. آکوستیک در اتاق کنفرانس مهم است زیرا که از بازخورد صدا با اجسام داخل اتاق و ایجاد نویز جلوگیری می کند.

آکوستیک شدن دیوارها و کف پوش ها به بهتر شنیده شدن صدا های داخل سالن همچنین عدم نفوذ صدای داخلی به خارج از جلسه و جلوگیری از ورود صداهای خارجی به داخل سالن کنفرانس کمک بسزایی میکند.

تحقیقات نشان می‌دهد که 95 درصد از کارکنان ادارات، روزانه تا نیم ساعت از تایم اداری خود را به دلیل صداهای مزاحم- صحبت همکاران با تلفن، صدای بلند دو کارمند در زمان مشورت در مورد موضوعی خاص – از دست می دهند این مقدار را برای یک سال در محل کار تصور نمایید ، هم بهره وری و هم نتیجه نهایی به دلیل مشکلات صوتی مداوم در شرکت کاهش چشم گیری خواهد داشت. حالا لازم است برای آکوستیک شدن دکوراسیون سالن کنفرانس اقدام نمایید.

“آکوستیک” چیست؟

آکوستیک کلمه ای یونانی می باشد که معنای شنیده شدن می باشد. دانش مربوط به تولید و تراگسیل و دریافت اثرهای صوتی، نظیر جذب و بازتاب و شکست ، صوت یا به کارگیری عایق های صوتی در ساختمان را آکوستیک می نامند. آکوستیک به بیان ساده، اثر کلی صدا در یک اتاق است.

آکوستیک چگونه می تواند در پخش بهتر صدای سالن کنفرانس کمک کند؟

اولین غریزه شما برای بهبود آکوستیک اتاق جلسه ممکن است سرمایه گذاری در تجهیزات صوتی، گران تر باشد، اما این راه حل مناسبی نیست. در مقاله ای که توسط کمپانی Shure منتشر شده است، گفته می شود : «صدایی که در سالن توسط شنونده شنیده می شود، ترکیب پیچیده ای از صدای تولید شده توسط چرخ دنده و نحوه تعامل آن با اتاق است.» این یک واقعیت است که بیشتر صدای شنیده شده توسط هر شنونده تنها پس از تعاملات بسیار زیاد با سطوح اتاق به آنجا می رسد.”

پس از خروج صدا از بلندگو، سیگنال ها با سطوح اتاق برخورد کرده، صدا و شکل اصلی آن را دچار تغییر می شود. اتاق امضای خود را بر روی تمام صداهایی که به آن تابیده می شود قرار می دهد. تجهیزات خوب وقتی در اتاق بد استفاده می شوند صدای خوبی ندارند. سوال اینجاست دیوار صدای بدی یا اصوت خوب ایجاد می کند. پس از خروج صدا از منبع صوتی با تابیده شدن صدا به دیوارها و اجسام داخل اتاق باز تاب داشته و در بعضی موارد اکو ایجاد کرده و در بعضی موارد دیگر صدا به دلیل عایقها،شکسته شده و بازتاب ندارد. بسته به نوع کاربری سالن جلسات از عایق های صوتی مختلف برای طراحی های داخل سالن همایش یا کنفرانس استفاده می شود.

تجهیزات جدید راه حلی برای بهبود آکوستیک اتاق جلسه

بیایید برخی از تغییرات ساده ای را که می توانید برای بهبود آکوستیک اتاق جلسه و بهبود کل تجربه جلسه برای شرکت کنندگان از راه دور و حضوری ایجاد کنید، بررسی کنیم.

شناسایی مناطقی که مشکل آکوستیک دارند

گفتار در اتاق هایی با عنوان آکوستیک خشک، به راحتی قابل درک هستند. آکوستیک خشک به معنایی عامیانه تر به اتاق هایی که انعکاس صدا را از سطوح مختلف کاهش می دهند گفته می شود. اما در حالی که آکوستیک خوب و خشک در اتاق جلسه دارای استانداردهای جهانی هستند ، دلایل آکوستیک ضعیف اتاق جلسه متفاوت است.

مناطق و سطوحی که باعث آکوستیک ضعیف می شوند:

• سطوح سخت مانند دیوارهای شیشه ای، تخته های سفید و صفحه نمایش های بزرگ

• مناطق پر تردد با سر و صدای زیاد محیط

آیا سر و صدای محیطی یا بیرونی، زیاد بوده و حواستان را پرت می‌کند؟ و از قسمت‌های دیگر دفتر وارد اتاق کنفرانس شما می‌شود؟ آیا سطوح سخت زیادی در اتاق جلسه وجود دارد، مانند کف بتنی یا چوبی یا دیوارهای شیشه ای؟

اولین قدم برای بهبود آکوستیک سالن کنفرانس، شناسایی مشکلات یا نگرانی های شماست. سپس می توانید روی راه حل مناسب سرمایه گذاری کنید.

مزایا و معایب پوشش صدا در مقابل جذب صدا را بسنجید.

برای عایق‌بندی کامل اتاق جلسه و رسیدگی به سر و صدای بیرون و اعوجاج و طنین درون اتاق، احتمالاً به ترکیبی از پوشش صدا و محصولات جذب صدا نیاز دارید.

– محصولات عایق صدا، از رفتن آکوستیک به مکان های دیگر مانند اتاق جلسات جلوگیری می کنند.

– محصولات جذب صدا، نویزهای جهشی در اطراف اتاق کنفرانس شما را به دام می اندازد و از ایجاد پژواک و طنین هایی که شنیدن و درک گفتار را دشوار می کند، جلوگیری می کند.

در اینجا چند راه حل آسان برای پوشش صدا و جذب صدا برای بهبود آکوستیک اتاق جلسه آورده شده است.

گزینه هایی برای پوشش صدا

-نویز سفید

صدای پس‌زمینه ملایم، مانند صدایی که توسط یک آب‌نمای کوچک یا نویز سفید ایجاد می‌شود، می‌تواند صدای سر و صدای بیرون را پوشش دهد و حریم خصوصی اتاق جلسه را بهبود بخشد.

– دیوار خشک عایق صدا

دیوار خشک ضد صدا، گران تر از دیوار خشک معمولی است، اما مزیت اضافی افزایش تراکم جرم برای جلوگیری از نویز بیرون را به همراه دارد.

– پرده های عایق صدا

در حالی که پرده‌های آکوستیک کیفیت صدا را در اتاق بهبود می‌بخشند، پرده‌های عایق صدا با وینیل سنگین، معروف به وینیل انبوه یا MLV ساخته می‌شوند که صدا را مسدود می‌کنند.

– پنل سقفی آکوستیک

پنل سقفی آکوستیک یکی از محبوب ترین راه حل های جذب صدا است. این پانل ها به صورت گچی و الیاف مصنوعی ساخته شده و با نام تجاری سقف کاذب آکوستیک نیز فروخته می شوند.

– بافل آویزان

بافل های آویز آکوستیک پانل هایی هستند که عمود بر سقف آویزان شده اند. بافل‌ها برای سقف‌های بلند یا فضاهای صنعتی بهترین هستند و می‌توانند هم به عنوان یک راه حل کاهش صدا و هم به عنوان راه حل زیبایی عمل کنند، زیرا در رنگ‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارند.

– کف پوش های آکوستیک.

کف پوش مانند بافل کار می کنند اما به جای سقف روی زمین نصب می گرد. آنها همچنین دارای مزیت وزن سبک و جابجایی آسان هستند، بنابراین راه حل ضد نویز شما می تواند به هر کجای دفتر که به آن نیاز دارید انتقال داده شود.

– فوم آکوستیک.

فوم آکوستیک در حالی که به اندازه محصولاتی مانند بافل یا پارتیشن از نظر زیبایی شناختی دلپذیر نیست، فوم آکوستیک همین کار را انجام می دهد. فوم معمولاً در کاشی های مربعی یا گوه ای شکل با اندازه ها و ضخامت های مختلف تولید می شودکه به سقف یا دیوار متصل می شود. این فوم ها دارای طراحی در طرحها و رنگ های مختلف هستند و می توانید علاوه بر عایق صدا به عنوان دکوراسیون داخلی سالن مد نظر مورد استفاده قرار بگیرد.

برای بهبود آکوستیک سالن کنفراس زودتر اقدام کنید.

سالن کنفرانس، جایی است که ایده‌ها و معاملات صورت می گیرند و شما برای تسهیل این فرآیند پول زیادی را در فناوری سرمایه‌گذاری کرده‌اید. اکنون وقت آن است که مطمئن شوید آکوستیک سالن کنفرانس، به شما کمک می کند. مانند بسیاری از پیشرفت ها، هر چه زودتر شروع کنید بهتر است. قرار دادن عناصر صوتی صحیح در هنگام ساختن فضاهای جلسه می تواند به شما کمک کند تا با کیفیت صدای بالا برای جلسات حضوری و مجازی خود آماده باشید.

تجهیز مجدد اتاق‌های جلسه یا سالن همایش، سالن آمفی تئاتر، استودیو، اتاق مدیریت یا مکان هایی که به سکوت نیاز دارد و اتاق های صنعتی که سرو صدای زیادی ایجاد می کند،با استفاده از موارد آکوستیک گفته شده راه‌حلی برای بهبود بازخورد کمتر صدا و بهبود تجربه جلسه و کار، در نهایت نتیجه فعالیت های شما می باشد. اگر برای بهبود کیفیت صدای اتاق های جلسه به کمک نیاز دارید، کارشناسان سمعی و بصری simasot.com می توانند در این زمینه به شما مشاوره بدهند. سیما صوت ایرانیان در زمینه مشاوره، طراحی و اجرا سیستم های سالن کنفرانس فعالیت دارد و با استفاده از بهترین متریال ها و متد های روز دنیا در دسته بهترین های طراحی سالن کنفرانس و همایش قرار دارد. در این قسمت می توانید پروژ های تجهیز دکوراسیون سالن کنفرانس توسط تیم حرفه ای simasotiranian را مشا هده نمایید.

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.