میکروفن با سیم SHURE – BETA 57A
سپتامبر 1, 2020
میکروفن دستی با سیم شور SHURE SM58
سپتامبر 5, 2020

تعمیرات سیستم کنفرانس

تعمیرات سیستم کنفرانس و برترین تعمیرگاه سیستم های صوت حرفه ای

سیستم صوت کنفرانس در سالن‌های جلسات از اجزای اصلی بشمار می‌رود، در صورت بروز عیب، جلسات با مشکل روبرو می‌شوند مخصوصاً در سالن‌های بزرگ‌تر که نیاز به تقویت صدای بیشتر و یا پخش فایل‌های صوتی و تصویری مهم است، پس سرویس و تعمیر سیستم‌های صوتی و کنفرانسی در سالن‌های اجتماعات بسیار حائز اهمیت است. در بعضی موارد طراحان سالن کنفرانس، خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات را به اجرای سالن اضافه می‌کنند که یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای انتخاب بهترین طراحان سالن کنفرانس است. بروز عیب در سیستم‌های کنفرانس عوامل مختلفی دارد، از جمله آن: خرابی میکروفن شرکت‌کننده، منبع تغذیه و کنترل، آمپلی‌فایر، بلندگو، میکروفن ریاست جلسه، کابل‌های ارتباطی و … است. در این مقاله سعی می‌شود تا هریک از موارد را به طور سطحی مورد بررسی قرار دهیم. وارد را به طور سطحی مورد بررسی قرار دهیم.

بروز عیب در میکروفن رئیس جلسه و یا شرکت‌کننده:

میکروفن‌های کنفرانس ریاست و شرکت‌کننده ابزاری برای سخنرانی در جلسات است، اگر همه میکروفن‌ها هم‌زمان ازکارافتاده باشد باید منبع تغذیه و یا کابل اصلی منبع تا اولین میکروفن موردی بررسی قرار گیرد. کابل‌های سیستم کنفرانس معمولاً 8 پین و یا 9 پین است جهت چک کردن کابل اصلی از یک مولتی متر استفاده کنید، مولتی متر را در حالت دیود یا همان تست بوق قرار دهید، دوسر کابل که دارای فیش است را به ترتیب پایه‌ها باید تست کرد. یک سر مولتی متر را به پین شماره 1 درج شده بر روی فیش متصل و سر دیگر مولتی متر را به پین شماره 1 فیش دوم متصل کنید، اگر مولتی متر مقدار اهمی صفر و صدای بوق پخش کرد پین شماره 1 سالم است در غیر این صورت فیش و یا کابل معیوب است به همین ترتیب پین‌های دیگر را تست کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید.

پس از اینکه کابل ارتباطی اصلی را تست کردید و از سالم بودن کابل مطمئن شدید احتمال اینکه اولین میکروفن کنفرانس دچار عیب باشد بسیار زیاد است یک میکروفن دیگر جایگزین اولین میکروفن کنید اگر عیب رفع شد، میکروفن باید تعمیر شود.

در بعضی مواقع منبع تغذیه سیستم کنفرانس به طور کامل خاموش است و یا اینکه از توان کمتری جهت راه‌اندازی میکروفن‌های کنفرانس برخوردار است و میکروفن‌ها به‌صورت نیمه‌روشن هستند و قدرت لازم را ندارند در این صورت منبع تغذیه باید توسط تعمیرکار ماهر تعمیر شود.

از باندهای سالن کنفرانس صدایی پخش نمی‌شود؟

اگر منبع تغذیه، کابل و میکروفن‌های کنفرانس به‌صورت صحیح عمل کنند و از بلندگوهای کنسول‌های کنفرانس صدا پخش می‌شود اما از باندهای سالن کنفرانس صدایی پخش نمی‌شود در نتیجه آمپلی‌فایر و یا باندها دچار عیب شده‌اند و باید مورد بررسی قرار گیرد. پس از بررسی کابل ارتباطی بین مرکز کنترل سیستم کنفرانس و آمپلی‌فایر به سراغ آمپلی‌فایر بروید و تست کنید آیا آمپلی‌فایر روشن می‌شود یا خیر؟!

به آمپلی‌فایر یک سیگنال مجزا بدهید و خروجی آن را اندازه‌گیری کنید اگر خروجی نداشت پس آمپلی‌فایر معیوب است و باید تعمیر شود، اگر خروجی داشتیم به سراغ باندها بروید و آن‌ها را تست کنید.

تست سلامت بلندگو در سالن کنفرانس

کانکتورهای مادگی ورودی باند را بررسی کنید تا اتصال بین فیش‌ها و باند داخلی متصل باشد و قطعی نداشته باشد، این کار را ابتدا به‌صورت چشمی سپس با اهم متر از طریق بوق یا همان دیود اهم متر تست کنید به این‌گونه که حالت اهم متر را روی دیود قرار داده سپس یک سر اهم متر را به منفی فیش مادگی ورودی متصل و سر دیگر اهم متر را به کابل ورودی منفی به کراس اور و یا منفی باند (به‌صورت مستقیم به منفی باند زمانی که کراس اور در مسیر نباشد برای باندهای فول رنج) متصل کنید اگر صدای بوق داشته باشید ورودی درست است در غیر این صورت ورودی دارای عیب است، این روش را برای قسمت ورودی مثبت فیش نیز تکرار کنید.

بعد از اطمینان از ورودی باند:

در باندهای 2way اتصال کابل ووفر و تیوتر را از کراس اور جدا کنید سپس اهم متر را بر روی حالت دیود یا همان بوق قرار دهید و به دوسر مثبت و منفی ووفر متصل کنید اگر از اهم متر صدای بوق پخش شد سپس عقربه اهم متر را بر روی حالت 200 اهم قرار دهید و به دوسر ووفر متصل کنید، در این حالت باید مقاومتی بین 4 تا 16 اهم (بستگی به امپدانس ووفر) به شما نمایش دهد در غیر این صورت سیم‌پیچ ووفر سوخته است.

تعمیرات حرفه‌ای سیستم صوت

درصورتی‌که بعد از انجام اقدامات بالا باز هم دچار مشکل بودید؛ می‌توانید با همکاران ما در قسمت مشاوره سالن کنفرانس تماس بگیرید تا به‌صورت حرفه‌ای و از طریق ویدئو کال راهنمایی شوید. در صورت بروز مشکل جدی و یا خرابی سیستم‌ها (خرابی کنسول شرکت‌کننده، تعویض آمپلی‌فایر یا بلندگوهای سالن) سیستم شما به دفتر ارجاع داده شده و تعمیرات لازم بر روی آن صورت می‌گیرد. همکاران ما در قسمت خدمات و پشتیبانی تعمیر تخصصی سیستم‌های صوتی را برای شما انجام می‌دهند.

روند پیگیری تعمیرات در سیما صوت ایرانیان

پس از تأیید خرابی سیستم‌های صوت، محصول به تعمیرگاه ارسال شده و مهندسان ما در نوبت اول اقدام به اعلام هزینه می‌نمایند. در صورت تأیید هزینه تعمیرات از سمت کارفرما، اقدامات لازم برای تعمیر سیستم‌های صوت حرفه‌ای صورت می‌گیرد. محصولات کمپانی DAS AUDIO دارای گارانتی بوده و فقط در تعمیرگاه مجازی که از سمت SIMASOT.COM معرفی شوند تعمیر می‌شوند. در صورت بروز مشکل در سایر تجهیزات سالن کنفرانس و یا سالن همایش همچنین برای تعمیر کلیه سیستم‌های صوتی می‌توانید با قسمت تعمیرات تخصصی انواع سیستم‌های صوتی در تماس باشید.

خدمات پس از فروش سیستم‌های صوتی چیست؟

تعمیرات معمولاً تعویض یا تعمیر سیستم‌های صوتی که از کار می‌افتند را ارائه می‌دهد. خدمات پس از فروش بسیار فراتر از ضمانت کالا است. خدمات پس از فروش به معنای پشتیبانی و تعمیر پیشگیرانه در محل به‌صورت سالانه یا فصلی است. از مزیت‌های اصلی یک کمپانی ارائه خدمات پس از فروش است. ارائه گارانتی از طرف شرکت‌های سازنده و یا طراح سالن کنفرانس از مزیت‌های اصلی این شرکت‌ها به شمار می‌آید. زیرا تجهیزات کنفرانس ویدئویی یا سالن کنفرانس اغلب در طول زمان به دلیل تغییرات کاربر، دست‌کاری تنظیمات، آپدیت‌های سیستمی و گاهی اوقات استفاده‌های نامناسب، سیستم کنفرانس خراب می‌شود.

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.