بلندگوساب ووفر پسیو لاین اری DAS AUDIO ARTEC 322 S
آگوست 23, 2020
بلندگو پسیو دبل DAS-ARTEC 326
آگوست 24, 2020

مانیتور لیفت

سالن های کنفرانس و جلسات بزرگ نمایشگرهای روی میز کنفرانس در کنار تجهیزات پخش متداول یکی از اجزای سیستم پخش تصویر سالن می باشند. این مانیتورها جهت پخش اسلایدها و اطلاعات، اعلام نتایج رای گیری و نمایش تصاویر برداشت شده دوربینهای سالن کاربرد دارند.

در گذشته نمایشگرهای بزرگ و ثابت رو به روی نفرات و روی میز قرار می گرفت. این نحوه قرارگیری منظره مناسبی را در فضای سالن پدید می آورد. علاوه بر این بعضا دید مستقیم کاربر به مخاطبین را که در برخی جلسات نیاز بود را محدود می نمود. پس از معرفی سیستم های بالابر نمایشگر (مانیتور لیفت) این مشکلات به طور کامل مرتفع گردید. این سیستمها همچنین به عناوینی همچون بالابر مانیتور ، آسانسور مانیتور یا مانیتور کنفرانس نیز شناخته می شوند.

نظر به مطالب فوق، امروزه یکی از ضروریات تجهیز سالن های جلسات به کارگیری سیستم بالابر مانیتور می باشد. بالابر نمایشگر دستگاهی است جهت نصب و پنهان نمودن مانیتورها درون میزهای کنفرانس. این دستگاه به هنگام نیاز مانیتورها را از میز خارج کرده و تصاویر مدنظر کاربران را نمایش می دهد. همچنین زمانی که نیازی به نمایشگرها وجود ندارد برای جلوگیری از اشغال فضا، ایجاد فضای بازتر برای نفرات و زیبایی بیشتر سالن، مانیتورها را در درون میز کنفرانس پنهان می سازد .

نحوه عملکرد مانیتور لیفت ( بالابر مانیتور )

سیستم های بالابر نمایشگر به دو صورت در بازار موجود می باشند :

سیستم دستی و برقی. با توجه به سهولت کار با سیستم برقی عملا مدل دستی مدتهاست کنار گذاشته شده است.

اساس عملکرد سیستم لیفت به شرح زیر است :

زمانی که مانیتور به اصطلاح بسته است تنها یک پنل از جنس استیل یا آلومینیوم برس خورده روی میز دیده می شود که تعدادی دکمه روی آن قرار دارد. با فشردن دکمه لیفت، مانیتور حداکثر ظرف مدت ۳۰ ثانیه از میز خارج و در مقابل سخنران فیکس می شود. برخی از سیستم های مانیتور لیفت این امکان را نیز فراهم نموده اند که کاربر پس از باز کردن مانیتور بتواند زاویه آنرا نیز در حالات عمودی و افقی به دلخواه خود و جهت استفاده اسان تر در جلسات تنظیم نماید. این دستگاه توسط سه یا چهار موتور کنترل می شود . یکی از موتورها به منظور باز و بسته کردن درب پنل بالابر نمایشگر، دیگری به منظور بالا و پایین بردن و سومین و چهارمین موتور جهت تنظیم زاویه مانیتور کاربرد دارند .

در سالن های جلسات عموما برای هر نفر یا هر دو نفر یک دستگاه نصب می گردد. این امکان برای اپراتور اتاق های جلسات وجود دارد که تمامی آنها را همزمان باز یا بسته نماید .

ویژگی های اساسی سیستم آسانسور مانیتور :

نصب و کاربری آسان

طراحی آسانسور مانیتور به گونه ایست که به راحتی در کوتاه ترین زمان در هر نوع میز قابل نصب می باشد. ضمنا همانطور که پیشتر اشاره شد به آسانی توسط پنل کنترلی روی میز یا از اتاق فرمان قابل کنترل است .

ایمنی بالا

بکارگیری حفاظ ضد آب برای اجزای الکترونیکی بالابر نمایشگر و امکان قطع و وصل کردن برق ایمنی دستگاه را تضمین و خطرات ناشی از برق گرفتگی را به حداقل می رساند. همچنین در صورت بروز نقص فنی بالابر مانیتور در مکان خود باقی مانده و مانیتور سقوط نمی کند .

دقت و کیفیت بالا

موتورها و کنترلر بالابر به گونه ای هستند که بعد از هزاران بار باز و بسته شدن عملکرد خود را حفظ و مانیتور در همان مکان تعیین شده اولیه قرار گیرد ، لذا مشکلاتی از قبیل خروج از رگلاژ ، طولانی شدن زمان باز و بسته شدن یا تولید صدا هنگام عمل باز یا بسته شدن ایجاد نخواهند گردید .

ابعاد سفارش سازی شده

تمامی دستگاه های بالابر مانیتور در ابعاد و وزنهای مختلف به سفارش مشتری تولید می گردند . هدف آنکه بتوان آنها را با توجه به نیاز کاربر و مشخصات متفاوت میزها استفاده نمود .

طراحی زیبا

زیبایی اهمیت عمده ای برای مشتریان مانیتور کنفرانس دارد. از همین رو تولید کنندگان بالابر مانیتور در طراحی آن به گونه ای عمل می کنند که پس از بسته شدن هیچ اثری از نمایشگر دیده نشود. همچنین پنل روی میز در طرح ها و رنگ های گوناگون تولید و عرضه می گردد.

موارد کاربرد مانیتور لیفت :

با توجه به کارایی بالا و ویژگیهای خاص سیستم آسانسور مانیتور همچنین قابلیت نصب آن ها در موقعیت هایی همچون دسته با پشتی صندلی ها این سیستم ها امروزه در اماکن گوناگونی کاربرد دارند . سالن های کنفرانس، جلسات، همایش و …

دانشگاه ها، مدارس و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی

هتل ها و مراکز اقامتی

و به طور کلی تمام اماکنی که نیازمند پنهان نمودن نمایشگر در صورت عدم استفاده هستند .

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.