انواع دوربین ویدئو کنفرانس + معرفی بهترین دوربین کنفرانس(AVER-PTZ)

بلندگو دکوراتیو پسیو DAS AUDIO ARTEC 315.96
آگوست 19, 2020
سیما صوت ایرانیان، بلندگو لاین اری DAS AUDIO ARTEC 320 لاین اری، اسپیکر لاین اری، لاین اری پسیو
بلندگوی لاین اری DAS AUDIO ARTEC 320
آگوست 22, 2020

انواع دوربین ویدئو کنفرانس

سه دسته بندی دوربین ویدئو کنفرانس شامل :دوربین وب کم (Webcame) برای ضبط تصاویر غیر حرفه ای طراحی شده و دوربین ویدئو کنفرانس PTZ حرفه ای؛ برای تجهیز ویدئو کنفرانس و فرایند ساخت فیلم یا در تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد.(در مواردی که نیاز به تصویر با کیفیت بالا است). دوربین ویدئو کنفرانس تحت شبکه(دوربین IP)که برای پخش مستقیم تصاویر بر روی بستر نت طراحی شده اند.

انواع رزولوشن دوربین ویدئو کنفرانس

هفت رزولوشن اصلی در سیستم های سخت افزاری ویدئو کنفرانس وجود دارد که عبارتند از:

دوربین اتوتراک + دوربین ویدئو کنفراس AVER PTZ

AVER-PTZ330N


دوربین ویدئو کنفرانس اتوترکینگ اور

AVER-PTZ330


ویدئو کنفرانس اتوترک اور

AVER-PTZ310


ویدئو کنفرانس اور، پی تی زد


برای خرید دوربین اتوترک AVER با شماره 02188860021 تماس بگیرید.


سه دسته بندی اصلی در زمان خرید دوربین

صدا و تصویر حرفه‌ای با دوربین اتوماتیک اتوتراک AVER

دوربین ویدئو کنفرانس(PTZ(Pan-Tilt-Zoom

منطقی ترین انتخاب برای ویدئو کنفرانس در سالن جلسات استفاده از دوربین ویدئو کنفرانس PTZ است. در زمانی که کیفیتِ تصویر بالا، در هر شرایطی مورد نیاز باشد بهترین کاربرد را دوربین PTZ دارند. دوربین PTZ تصاویر را فشرده نمی‌کنند و آن را به یک ترمینال ویدئو کنفرانس یا کارت گیرنده بدون هیچ گونه تأخیری منتقل خواهند کرد. این دوربین همچنین خاصیت گردش دارند که آن ها را قادر می سازد دوربین را در جهت فردی که در حال سخنرانی است در طول جلسه ویدئو کنفرانس بچرخانند.(اتوترکینگ)

تنها عیب دوربین‌ PTZ، قیمت بالای آن است که البته به علت تنوع بسیار زیادی که دارند قابل کنترل است. دوربین‌ ویدئو کنفرانس PTZ را می توان توسط کنترل از راه دور یا با یک پنل کنترلی خاص توسط یک کنترل دوربین دیجیتال ویدئو کنفرانس/جوی استیک (Joystick) به صورت مجازی کنترل کرد. دوربین-PTZ می‌تواند موقعیت از پیش تعیین شده مختلف را ذخیره کرده و در کسری از ثانیه روی آن ها تمرکز کنند و یا به طور خودکار روی فرد سخنگو از طریق میکروفون کنفرانس تعیین جهت و زوم کند.

وب کم Webcam

وب کم Webcam

وب کم دستگاهایی هستند که وظیفه اصلی آن ها ضبط تصاویر در زمان واقعی و انتقال آن از طریق اینترنت است. وب کم از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل شده و یا داخل کیس کامپیوتر، روی لبت تاب قرار مگیرند. دوربین وبکم برای کنفرانس ویدئویی شخصی و تماس تصویری خانوادگی مناسب هستند. مهمترین مزیت دوربین وب کم، هزینه کم، اندازه کوچک و سیگنال های بیشتر دیژیتالیزه شده آن ها در خروجی است. اما برخلاف دوربین-PTZ ، وبکم شبکه، تصاویر را دیژیتالیزه و تصویر را فشرده می کنند به همین علت تاخیر ناچیزی در ضبط و انتقال سیگنال ویدئویی وب کم ها وجود دارد. کدگذاری ویدئویی دستی نیز می تواند در وب کم وجود داشته باشد.

دوربین مدار بسته تحت شبکه (دوربینIP)

دوربین تحت شبکه داده های ویدئویی با فرمت دیجیتالی را توسط شبکه کامپیوتر منتقل می کند. دوربین تحت شبکه (دوربین ip) یک آپی آدرس بار (Ip Address Bar) در شبکه ایجاد می کند و برای دریافت تصاویر روی کامپیوتر، آدرس ip دوربین را در Web Brwoser (مرورگر) خود کپی کنید. دوربین تحت شبکه IP به ندرت در ویدئو کنفرانس استفاده می شوند چون تاخیر بسیار زیادی دارند (به علت دیجیتالیزه کردن و فشرده کردن تصاویر). تأخیر این دوربین با مدول شبکه که دوربین را مجبور می کند تصویر را برای انتقال پایدار از طریق شبکه اترنت آماده کند؛ بهبود می یابد.


دوربین ویدئو کنفرانس و اتوترکینگ AVER PTC

+AVER-PTC-500


دوربین اتوترکینگ اَور، پی-تی-سی

AVER-PTC-500S


ویدئو کنفرانس اَور، پی-تی-سی

AVER-PTC-115


دوربین کنفرانس اَور، پی-تی-سی

بهترین دوربین ویدئو کنفرانس برای اجرای مراسماتی همچون جلسات، کلاس درس، برنامه های زنده ویدئویی دوربین کنفرانس PTZ است که در ادامه به معرفی کامل بهترین دوربین ویدئو کنفرانس PTZ می پردازیم.

ردیابی خودکار، چیست؟

دوربین‌ ویدئو کنفرانس-PTZ می‌توانند از عملکرد ردیابی خودکار پشتیبانی کنند، بنابراین معمولاً به آنها دوربین‌های PTZ “هوشمند” می‌گویند. ردیابی خودکار به این معنی است که دوربین می‌تواند به طور خودکار اجسام متحرک را ردیابی کند، درعین‌حال بزرگ‌نمایی/کوچک کردن خودکار و ترکیب فوکوس خودکار برای دریافت تصویر واضح را هم انجام می‌دهد. همان‌طور که ممکن است حدس بزنید، عملکرد ردیابی خودکار زمانی که مناطق کم تردد مانند: پارکینگ‌ها و موزه‌ها همچنین نظارت بر زمان غیرکاری مدارس، فروشگاه‌ها، سخنران در سالن همایش، افرادی که در سالن کنفرانس شروع به صحبت می‌کنند، سایت‌های ساختمانی را نظارت می‌کند، عالی عمل نموده و بازخورد مناسبی دارد. ردیابی خودکار مانند اتوترکینگ عمل می کند اما بر خلاف اتوترک برای رهگیری هدف آن را به دوربین معرفی می نمایید. و دوربین در تمام شرایط هدف تعریف شده را دنبال می کند.
دوربین کنفرانس-PTZ شامل یک ماژول ردیابی خودکار است که با نرم‌ افزار خاصی بر اساس الگوریتم تحلیل فریم تصویر تعبیه شده است. کاربران می‌توانند از ماوس برای انتخاب و قفل‌کردن شی برای ردیابی خودکار (رهگیری هوشمند) استفاده کنند، این می‌تواند از ردیابی نادرست در هنگام ظاهر شدن چندین شی متحرک جلوگیری کند.

مزایای خرید دوربین ویدئو کنفرانس PTZ

  • ردیابی خودکار اجسام متحرک، هوشمند و کارآمد
  • نظارت و ثبت مهم‌ترین اشیاء
  • زوم اپتیکال برای حفظ وضوح تصویر
  • حساسیت قابل تنظیم، حالت‌های ردیابی متعدد همراه با تشخیص حرکت در برابر پرواز پرندگان، جابه‌جایی شاخه‌های درختان و اجسام کوچک
  • از بین‌ بردن نیاز به دوربین‌های متعدد

ردیابی اجسام متحرک با دوربین ویدئو کنفرانس-PTZ

دوربین کنفرانس اتوترکینگ-PTZ قدرتمندترین دوربین‌ امنیتی موجود در بازار هست. این دستگاه‌ می‌توانند حرکت، شیب و زوم را ضبط کنند، ازاین‌رو دوربین کنفرانس PTZ نامیده می‌شوند. پانینگ به این دوربین‌ها اجازه می‌دهد تا یک منطقه افقی وسیع را پوشش داده و بررسی کنند، درحالی‌که چرخش به آنها اجازه می‌دهد به بالا و پایین نگاه کنند. زوم کردن به توانایی این دوربین‌ها برای فوکوس روی یک مکان خاص در میدان دیدشان اشاره دارد. این سه ویژگی با هم ترکیب می‌شوند و دوربینی را ایجاد می‌کند که می‌تواند هر چیزی را در دید خود که اغلب 360 درجه است، نظارت کند.

قابلیت پانینگ در دوربین‌ کنفرانس PTZ

دوربین‌ معمولی PTZ قادر به حرکت در سراسر یک منطقه هستند. هر زمان که چیزی را پیدا کردند که ارزش بررسی داشته باشد، می‌توانند روی آن بزرگ‌نمایی کنند و آن را ردیابی کنند. بااین‌حال، اکثر دوربین‌های PTZ که امروزه به فروش می‌رسند، فقط می‌توانند در یک‌زمان روی یک منطقه تمرکز کنند. اگرچه ممکن است بتوانند به هر جهتی نگاه کنند، اما می‌توانند در هر زمان فقط به یک‌جهت اشاره کنند.

بهترین دوربین‌ PTZ موجود در بازار می‌توانندددر چندین جهت به طور هم‌زمان نگاه کنند. این دوربین‌ها می‌توانند به طور مداوم 360 درجه اطراف خود را بررسی کنند. برای کسی غیرممکن است که از این دوربین‌ها پنهان شود؛ اما گران‌تر هستند.

۴ رزولوشن اصلی در سیستم های سخت افزاری ویدئو کنفرانس|دوربینIP پروتکل اینترنتی|وب کم|بهترین روش ردیابی در سالن کنفرانس شما چیست؟|ردیابی دستی در دوربین اتوترکینگ سیستم کنفرانس|ردیابی اجسام متحرک با دوربین سیستم کنفرانس PTZ|ردیابی خودکار در سیستم کنفرانس چگونه کار می‌کند؟|دوربین های PTZ -Pan-Tilt-Zoom|انواع دوربین ویدئو کنفرانس|

کاربرد دوربین کنفرانس اتوتراک

– ردیابی خودکار افراد

– نظارت و ضبط کلیه تحرکات

– قابلیت بزرگ نمایی و فوکوس

– قابلیت ردیابی چندگانه

– قابلیت تنظیم حساسیت

– جایگزین چندین دوربین

یکی از فناوری های جدید در سالن کنفرانس استفاده از دوربین اتوترکینگ است. این دوربین در جلسات شما می توانند یک امتیاز مثبت به حساب آورده شوند ، به گونه ای کـه این دوربین با اتصال به میکروفون و هماهنگ شدن با آن در هـنگام سخنرانی افراد توسط یکی از میکروفون ها این دوربین به سمت شخص گوینده چرخش می نماید و تصویر را بـروی مانیتور ها یا ویدیو وال نمایش می دهند. به معنی دیگر زمانی که کنسول کنفرانسی روشن می شود که در واقع به معنای آغاز سخنرانی فرد مستقر در پشت میکروفون می باشد نزدیک ترین دوربین که در سالن کنفرانس نصب شده است به سمت جایگاه فرد سخنگو هدایت می شود و عملیات برداشت تصویر را آغاز می کند.

تصویر برداری با کیفیت از جلسه و سالن شما یک موضوع مهم و اصلی می باشد کـه در سالن های بزرگ و مهم نصب دوربین ویدئو کنفرانس امری بسیار مهم و واجب است. این سری از دوربین ها با کیفیت خارق العاده خود تصویر بسیار با کیفیتی برروی مانیتور های نصب شده و ویدئو وال wall led شما نمایش می دهند . دوربین PTZ را نمی توان با دوربین های معمولی از لحاظ کیفیت مقایسه کرد زیرا یکی از نقاط قوت این دوربین، کیفیت بالای آنها است.

دوربین کنفرانس اتوترک PTZ

دوربین با سرعت که قادر به کنترل از راه دور و کنترل زوم است. دوربین های PTZ می توانند به صورت چپ و راست حرکت کنند ، به سمت بالا و پایین کج شوند و در داخل و خارج بزرگنمایی کنند. دوربین های PTZ معمولاً در ابعاد بزرگتر با وضوح فوق العاده هستند.

مزایای مهم دوربین PTZ

– چرخش ۳۶۰ و ۹۰ درجه برای ایجاد یک میدان دید بزرگتر

– بزرگنمایی نوری برای دیدن اشیاء دور با وضوح بالا

– تصاویر با کیفیت بالا و رزولویشن فوق العاده نسبت به سایر دوربین های اتوتراک

برای خرید دوربین اتوترک AVER با شماره 02188860021 تماس بگیرید.