ساب ووفر پسیو D.A.S – ACTION S18
ژوئن 27, 2020
بلندگوپسیو DAS – ACTION M512
ژوئن 28, 2020

سیستم کنفرانس چیست؟

سیستم کنفرانس چیست؟

 تجهیزاتی برای باز پخش تصویر، مولتی مدیا و صدا در جلسه، کنفرانس یا همایش برای بهتر دیده شدن و شنیده شدن شما است. سیستم کنفرانس برای به اشتراک گذاری افکار و نظرات چند فرد در بهترین حالت و بهترین کیفیت و داشتن تجربه‌ای خوب از آن خواهد بود. طراحی سالن کنفرانس بر اساس نیاز سخنران، کنفرانس، شنونده و نحوه بر قراری ارتباط بین آن ها انجام می شود. تجهیزات کنفرانس برای داشتن ارتباط راحت بین اعضای جلسه طراحی می شوند. سیستم کنفرانس قابلیت های فراوانی برای جلسات و همایش ها به همراه دارد که می تواند در گسترش بیزینس شما بهترین گزینه باشد.

سالن کنفرانس و سالن آمفی تئاتر کانون حمل و نقل کالای ایرانی- سیستم کنفرانس ، سیستم نور پردازی ، سیستم تصویر برداری، سیستم صوت سیستم پخش تصویرتجهیز سالن کنفرانس شرکت حمل و نقل داخلی کالای کشور|سالن کنفرانس و سالن آمفی تئاتر کانون حمل و نقل کالای ایرانی- سیستم کنفرانس ، سیستم نور پردازی ، سیستم تصویر برداری، سیستم صوت سیستم پخش تصویرویدئو پروژکتورسیما صوت ایرانیان سیستم کنفرانس معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، سیستم کنفرانس، سیستم تصویر برداری، فیلم برداری، سالن کنفرانس، سالن همایش، اسپیکر دکوراتیو، بلندگو دیواری، بلندگو دکوری،

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.

مزایای سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس کمک می کند که اجرای گفتگوها با تعداد نفرات زیاد به راحتی امکان پذیر باشد، چون کیفیت اجرای برنامه و اطمینان از سهولت برگزاری آن و همچنین از طرف دیگر ضبط این برنامه ها با کیفیت بیشتری صورت می گیرد که سبب می شود هم برگزارکننده ها هم همکاران در بخش ضبط، اصرار به استفاده از سیستم کنفرانس داشته باشند.

با پیشرفت روز به روز فن آوری های نو ، در هنگام گرد همایی ها نیاز به این که هر یک از افراد بدون اینکه با صدای بلند صحبت کنند ، بتوانند با دیگران ارتباط بر قرار کنند و یا به راحتی صدای افراد دیگر را داشته باشند ، بوجود آمد. با توجه به این نکته ، کمپانی های مشغول در حوزه تجهیز سالن کنفرانس با تمرکز روی نیاز تعریف شده محصولاتی را روانه بازار کردند که با گذشت زمان به عنوان سیستم کنفرانس در بازار مشهور شد.

سیستم کنفرانس چیست؟

از این رو شرکت های مختلف دست به تولید کالاهای متنوعی در بخش کنفرانس زده اند که با توجه به کیفیت کالا و نظر مساعد مصرف کنندگان در بازار قیمت گذاری می شود که در این امر عواملی چون : شکل ظاهری مناسب، کیفیت ارائه خروجی، امکان ارتباط با دیگر دستگاه ها ، برند کالا و سلیقه شخصی افراد تاثیر گذار است .در مجموع تجهیزات سالن ها، می توان بخش مهم را، سیستم کنفرانس (CONFERENCE SYSTEM) نام برد که در جلوی هر نفر یک کنسول همراه با میکروفن و بلندگو موجود می باشد تا افراد به سهولت مذاکره و تبادل نظر نمایند و جلسه بوسیله منشی جلسه مدیریت گردد. منشی جلسه می تواند یک اپراتور یا مدیریت سازمان باشد .

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.

سیستم کنفرانس مناسب برای چه فضاهایی است؟

سیستم کنفرانس در سالن همایش ، مراکز مطبوعاتی، کلاس درس، شرکت خصوصی، سالن کنفرانس، سازمان دولتی و هر جا که لازم باشد تا ارتباط شرکت کنندگان راحت باشد مورد استفاده است. در حال حاضر سیستم کنفرانس در سازمان های عمومی، دفاتر تجاری، هتل ها، بانک ها، موسسات آموزشی، پزشکی و بیشتر نصب می شود.

اجزای تشکیل دهنده سیستم کنفرانس:

  • میکروفن ریاست و کنسول شرکت کننده که مواردی از این قبیل باید در آن رعایت شود: ضد نویز، عدم فیدبک، طراحی، ساخت، قابلیت ها و امکانات میکروفن
  • منبع تغذیه دیجیتال ، پروسسور، امپلی فایر، سیستم صوت حرفه ای، دوربین دیجیتال ( امکان اتوترکینگ)
  • سیستم پخش صوت و دوربین دیجیتال سالن کنفرانس
  • نمایش نتایج رای گیری به صورت نمودار در صفحه نمایش حاظر در سالن کنفرانس
  • امکان نمایش اسناد به شرکت کنندگان ( امکان اتصال USB، اتصال به شبکه، ادیت عکس یا فیلم در حال نمایش)
  • ترجمه همزمان برای کنفرانس های بین المللی، امکان ویدئو کنفرانس با سایر سالن های کنفرانس
  • مدیریت از طریق اینترنت، سیستم صوت و تصویر، برگذاری سمینار های آنلاین یا کلاس درس
  • دکوراسیون زیبا ( عدم بازتاب صدا و در بعضی موارد عدم خروج صدا از اتاق کنفرانس) و نور.

دکوراسیون سالن کنفرانس

برای صرفه جویی در فضا و ایجاد زیبایی با کمترین پرتی، از میز کنفرانس با “طراحی منحصر به فرد” برای فضای مدنظر طراحی می شود. این میزها دارای قسمت هایی برای قرار گیری VSP BOX می باشند. VSP BOX برای اتصال برق، USB، HDMI ، جک AUX و سوکت تلفن مورد استفاده می باشد و در هزینه های نهایی تغییرات زیادی ایجاد می کند.

دکوراسیون سالن کنفرانس
دکوراسیون سالن کنفرانس

دکوراسیون سالن کنفرانس شامل چه مواردی است؟

در زمنیه دکوراسیون سالن کنفرانس می توان به استفاده از موکت های: ضد اشتعال، مقاوم در برابر سایش، عایق صوت، ضد الکتریسته اشاره نمود. همچنین برای تجهیز دکوراسیون سالن کنفرانس می توانید از دیواره و سقف های عایق در برابر صوت و حرارت استفاده نمایید. استفاده از متریال( عایق صوت)، بازخورد در صدا را تا حد امکان کاهش داده و علاوه بر طراحی داخلی سالن کنفرانس، محیطی کاملاً حرفه ای برای اجرای جلسات خواهید داشت.

طراحی نور مناسب سالن کنفرانس و قرار گیری صحیح دوربین و بلندگو نیز در بخش طراحی دکوراسیون سالن کنفرانس قرار دارد که باید به آن اهمیت ویژه ای داد. هرچند امروزه دوربین سیستم کنفرانس قابلیت چرخش تا 340 درجه را دارند، قرار گیری در نقطه کور سالن از بازپخش تصاویر با کیفیت و مفهوم بالا جلوگیری می کند.

صندلی های مقرون به صرفه که علاوه بر قیمت مناسب دارای عمر طولانی و مفید باشد همچنین ساخت میز کنفرانس با استفاده از بهترین متریال ها و توسط بهترین شرکت ها، می تواند به خارق العاده بودن سالن کنفرانس شما بیفزاید.

انواع سیستم کنفرانس

سیستم کنفرانس متشکل از یک واحد کنترل مرکزی، واحد رئیس، کنسول شرکت کننده و همچنین سایر نرم افزارها و ماژول های رابط است. بسته به نحوه ارتباط بین واحد کنترل مرکزی و دستگاه های شخصی نمایندگان، سیستم کنفرانس به دو دسته با سیم (کابلی) و بی سیم طبقه بندی می شوند.

1.سیستم های کنفرانس با سیم

سیستم کنفرانس با سیم، از سیگنال های دیجیتال یا آنالوگ برای انتقال صدا توسط کابل استفاده می کنند. با استفاده از کابل کشی اتصال بین پروسسور امپلی فایر، بلندگو، دوربین فیلمبرداری و میکروفن ها ایجاد می شود. در این روش به دلیل استفاده از کابل هزینه اجرا و البته زمان اجرا بیشتر بوده و فضایی برای کابل کشی مورد نیاز است. البته استفاده از داکت در زیبایی و مرتب بودن سیم کشی ها تاثیر بسازایی داشته و آنها را از دید مستقیم دور می کند.

2.سیستم کنفرانس بی سیم

Wi-Fi یا سیگنال مادون قرمز برای ارسال سیگنال در سیستم کنفرانس بی سیم استفاده می شود. سیستم کنفرانس CONFERENCE SYSTEM از این نوع اغلب در شرکت های اجاره ای و محیط هایی که احتیاج به جابجایی باشد، در دسترس هستند. سیستم کنفرانس بی سیم با استفاده از IP به سایر سیستم های صوتی مانند باند، امپلی فایر، پروسسور، دوربین فیلمبرداری، میکروفن کنفرانس بی سیم و اینترنت متصل می شود. همین استفاده نکردن از کابل کشی هزینه های سالن کنفرانس را کاهش می دهد.

سیستم کنفرانس چیست؟
سیستم کنفرانس چیست

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.

NDI در سیستم کنفرانس چیست؟

از قابلیت های جدید در سیستم کنفرانس استفاده از NDI می باشد که از طریق اینترنت و با کمترین تاخیر اطلاعات ارسال و دریافت می شوند. در روش NDI تمامی تجهیزات سالن کنفرانس از طریق اینترنت و بدون کابل کشی با کمترین هزینه و زمان راه اندازی می شود. پیشرفت علم و تکنولوژی در سیستم کنفرانس مدرن امروزی به قدری این سیستمها را دچار تغییر نموده که دیگر جایی برای مقایسه باقی نمی گذارد.

کدام را بخریم؟ سیستم کنفرانس بی سیم یا سیستم کنفرانس باسیم

برای تصمیم گیری در خرید سیستم کنفرانس با سیم و یا تجهیز سالن کنفرانس با تجهیزات بی سیم بهتر است، معایب و مزایای این دو سیستم را با هم مقایسه کنید و هر کدام نسبت به پروژه شما مناسب تر است را انتخاب نمایید. در صورت نیاز به مشاوره در این زمینه می توانید با همکاران حرفه ای ما در سیما صوت ایرانیان در ارتباط بوده و تمام مراحل از مشاوره، طراحی و اجرای تجهیزات سالن کنفرانس را به ما بسپارید.

سیستم کنفرانس رای گیری

سیستم کنفرانس با قابلیت رای گیری، یک روش رای گیری ایمن و سریع به شمار می آید. این عملکرد قبلاً در سیستم کنفرانس ادغام شده است و دکمه ها برای رای دادن در کنسول کنفرانس قرار می گیرند. نتایج رای گیری توسط نمایشگرهای موجود در سالن به نمایش گذاشته می شوند. امکان نمایش به صورت نمودار یا عددی توسط نرم افزارها مخصوص فراهم می باشد.

سیستم کنفرانس با ثبت نام و شناسایی تعبیه شده

برخی از جلسات مهم مانند : سالن کنفرانس مجلس یا شرکت های با مدیر عامل با قابلیت رای، نیاز به کنسول های با قابلیت ثبت نام یا شناسایی دارند. این نوع از سیستم کنفرانس، با کمک کارت ثبت نام ، قفل پین یا حتی اثر انگشت شرکت کننده شناسایی شده و قابل استفاده برای غیر نمی باشند.

سیستم کنفرانس ترجمه همزمان

سیستم ترجمه همزمان سالن همایش یا اتاق کنفرانس بین المللی، به شرکت کنندگان این امکان را می دهد با تنظیم دستگاه ترجمه کنفرانس بر روی کانال مورد نظر، سخنرانی را به زبان مادری خود گوش بدهند. امکان پخش صدا از طریق هدفون برای کنسول کنفرانس فعال می باشد. ترجمه همزمان توسط مترجمین انجام می شود که هر کدام در غرفه هایی با عایق صوتی جداگانه نشسته اند تا نویز اتاق های مجاور در پخش صدا، تداخلی ایجاد نکند. شایان ذکر است که سیستم های کنفرانس فعلی با ترجمه همزمان، کار ترجمه به بسیاری از زبان ها را به راحتی حل می کنند، به عنوان مثال سیستم کنفرانس بوش امکان ترجمه به 31 زبان را فراهم می کند.

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.

سیستم ترجمه همزمان (تورگاید) چیست؟


ترجمه همزمان شیوه ای از مکالمه گروهی است که در آن گوینده سخنرانی می کند و مترجم گفتار را به زبانی که مخاطبش می فهمد در همان زمان بازگو می کند. در سالن کنفرانس های بزرگ مانند: مجلس، سالن کنفرانس بین المللی، از این سیستم گنفرانس استفاده می شود.

سیستم کنفرانس آنالوگ

سیستم کنفرانس دیجیتال

سیستم کنفرانس چند رسانه ای

سیستم کنفرانس ایرانی

موارد ذکر شده انواع سیستم کنفرانس می باشد که با توجه به نیاز شما برای سالن کنفرانس اجرا خواهند شد.

قیمت و خرید سیستم کنفرانس

جهت آگاهی از قیمت و خرید سیستم کنفرانس-CONFERENCE SYSTEM- یا مشاوره، طراحی و اجرای سالن کنفرانس می توانید با همکاران ما در SIMASOT.COM با شماره 02188860021 در ارتباط باشید. سیما صوت ایرانیان با تجربه ای بالا در زمینه طراحی سیستم های کنفرانس برای ارگان های مختلف مانند : بانک ملت، بانک صنعت و معدن، شهرداری رشت، پترو پالایش کنگان، دانشگاه علوم پزشکی و موارد بیشتر اماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

قیمت و خرید سیستم کنفرانس

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.