مواد به کار رفته در ساخت بلندگو ها

مواد به کار رفته در ساخت بلندگو ها

حال که به ساختمان و طراحی یک بلندگو اشاره نمودیم و دوستان محترم از محتوای آن آگاه شدند به بررسی مواد مورد استفاده برای ساخت آن می پردازیم .

موادی که در تولید محصولات فنی صوتی مورد استفاده قرار میگیرد غیر از اینکه نام لغوی مس و آلمینیوم و آهن یاغیره را برخود نهاده است اما با بروزترین آگاهی در مورد جنسیت شیمیایی و بالاترین توانمندی و تکنولوژی ساخت تولید شده اند.

فی المثل حلقه ی ویس کوئیل یک اسپیکر از مس یا تیتانیوم و یا فلزات رسانای دیگری تولید می شود و این نوع کاربرد سبب شده است که دانشمندان در آلیاژ این فلزات دستبرد و تصرف ایجاد نموده و محصولی با قوام بیشتر برای اسپیکر ها تولید کنند.

این نوع تولید مواد شیمیایی در شرایط خاص فیزیکی ایجاد می شود که تعیین کننده ی مدل تولید شده ی محصول از نو فراوری شیمیایی و عملیات فیزیکی است و متریال نام دارد .

متریال استفاده شده در جنس حلقه و دیافراگم و فریم و آهن ربا در بازدهی فرکانسی اسپیکر ها بسیار حائز اهمیت است .

متریال دیافراگم ساخته شده در سال های گذشته از نوعی کاغذ مقوایی شکل با الیاف بسیار ریز ابریشمی و در سال های اخیر از تلفیق پلاستیک و کربن و الیاف خاص دیگری تولید میگردد.

صفحات دیافراگم نئودایمیوم نیز از بروزترین تولیدات روز دنیا در این زمینه است که برای مثال میتوان به اسپیکر های تولید شده در کمپانی الکتروویس آمریکا اشاره نمود .

مقالات دیگر ما >