8 ایده طراحی سالن کنفرانس در سال 2022
می 11, 2022
بلندگو اکتیو لاین‌ اری DAS AUDIO LARA
می 23, 2022

سالن کنفرانس مدرن و اتاق جلسه در سال 2022

سالن کنفرانس مدرن و اتاق جلسه در سال 2022

سالن کنفرانس مدرن و اتاق جلسه در سال 2022

روش‌هایی برای بهبود، تجربه ی فعالیت در محل کار:

در مقاله پیشرو چند روند فناوری سالن کنفرانس: از جمله سالن کنفرانس مدرن و اتاق جلسه در سال 2022 و سالن‌های کوچک را بررسی خواهیم کرد. فعالیت‌های شغلی در سال 2022 میلادی بر اثر بیماری کرونا دچار تحولات زیادی شد. بیشتر جلسات و کارها به‌صورت دورکاری و توسط ارتباط‌های ویدئویی صورت می‌گرفت. این امر افراد را با سیستم کنفرانس تصویری و البته جلسات بدون حضور فیزیکی کارمندان آشناتر نمود. همچنین پیش رفت علم در تکنولوژی سیستم کنفرانس تحولات بزرگی در زمینه طراحی سالن کنفرانس به همراه آورد. کنسول کنفرانس، سیستم کنفرانس بی‌سیم، وب کم و دوربین ویدئوکنفرانس همگی با حالتی صعودی به عملیاتی جدید و البته مدرن مجهز شده‌اند.

توسعه علم و تعامل سریع در صنعت صوت و تصویر بعد از سال 2020 به‌وضوح قابل‌درک بوده و تولیداتی که در این دو سال به بازار عرضه شده‌اند تفاوت‌های زیادی با محصولات سال‌های قبل داشته و البته مدرن‌تر، زیباتر و کاربردی‌تر هستند.

جلسات کاری و همایش‌ها از عنصرهای اصلی در یک مؤسسه و شرکت است. حتی در این دنیای مدرن افراد علاقه بیشتری به کنفرانس‌های ویدئویی که به‌صورت چهره‌به‌چهره انجام می شود از خود نشان می‌دهند. اکثریت افراد بر این باورند که وقتی با همکارانشان در محیط سالن کنفرانس همکاری می‌کنند به‌صورت رودررو و نه از راه دور، کار بسیار بیشتری انجام می‌دهند. در نتیجه، سرمایه‌گذاری در زمینه خرید ادوات صوتی و طراحی سالن کنفرانس مدرن ارزش تلاش و هزینه را دارد. امروزه روش‌های سنتی مانند ارتباط‌های صوتی برای برگزاری جلسات کافی نبوده و بیشتر کاربران به سمت سیستم کنفرانس بی‌سیم و ویدئوکنفرانس سوق پیدا کرده‌اند.

درحالی‌که راه‌حل‌های سنتی برای عملکرد صحیح در محیط‌های کاری ترکیبی کافی نیستند. فناوری‌های اتاق جلسات تعاملی و بی‌سیم برای به‌دست‌آوردن آن در صدر شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار گرفته‌اند.

در اینجا برخی از روندهای فناوری سالن کنفرانس برای سال 2022 آورده شده است که به شما کمک می‌کند کارمندان را درگیر کنید و از هر دقیقه جلسه حداکثر استفاده را ببرید.

آخرین پیشرفت‌های فناوری سالن کنفرانس در سال 2022

اگر فکر می‌کنید یک سالن کنفرانس مجهز شامل: یک تلفن و یک صفحه‌نمایش عریض است، آماده شوید تا تحت‌تأثیر جدیدترین محل‌های کار مشترک برای کارکنان خود قرار بگیرید. در ادامه بحث به روندهای مهم فن آوری کنفرانس و همکاری که در چند سال اخیر به وجود آمده است اشاره می‌شود.

1- نمایشگرهای اتاق جلسه:

بخش تجاری در سراسر جهان از نمایشگرهای مدرن اتاق جلسه استفاده کرده است تا اطلاعات مناسب را در زمان و مکان مناسب، برای بازدیدکنندگان و کارکنان به طور یکسان، برای جلسات داخلی شرکت، نمایش یک فیلم شرکتی یا آموزشی، یا نمایش بخش مهمی از اطلاعات در سالن کنفرانس، اتاق جلسه یا هر منطقه اداری با بهترین کیفیت و همراه کمترین تأخیر در نمایش، به همراه داشته باشد.

بهترین گزینه مدرنیته شدن نمایشگرهای سالن کنفرانس شامل: هوشمند بودن دستگاه‌ و ارتباط با تمام سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارها است. صفحه‌نمایش هوشمند، طراحی باریک و زیبا، شیشه ضد تابش و مقاوم در برابر ضربه، فناوری فیلتر نور آبی و نمایش تصویر در تمام زوایا برای افراد حاضر در جلسه، اتاقی برای داشتن یک تجربه تماشای فراگیر و فوق‌العاده را برای شما ایجاد خواهد کرد. همچنین با یک مرورگر از پیش بارگذاری شده، نرم‌افزار اشتراک صفحه‌نمایش، پشتیبانی از دوربین‌ سالن کنفرانس کنفرانس 4K و PTZ ، دارای بلندگوهای قدرتمند داخلی، و کار یکپارچه با نرم‌افزار کنفرانس ویدئویی بهترین تجربه از برگزاری جلسات را خواهید داشت. درگاه خروجی هدفون یا دیجیتال اپتیکال برای اتصال سیستم بلندگو به‌منظور تقویت صدا و فراگیرتر کردن آن در طول جلسات هم از مواردی است که باید در نظر داشته باشید.

2- اسمارت برد:

می‌توانید با استفاده از اسمارت بردها، ارائه‌های روان، گویا و پویاتری تجربه نموده و در نتیجه جلسات سازنده‌تری داشته باشید. شما به‌راحتی می‌توانید بر روی هر محتوایی که روی صفحه‌نمایش وجود دارد حاشیه‌نویسی کنید یا از تخته سفید دیجیتال داخلی برای بیان نقطه‌نظرات خود استفاده کنید، اطلاعات را به‌صورت بی‌سیم از لپ‌تاپ، تبلت یا تلفن خود به اسمارت برد دهید یا بالعکس و در صورت استفاده از آن با اعضای تیم در سراسر دستگاه‌ها تعامل داشته باشید. ارتباط با پلتفرم ویدئوکنفرانس از مزیت‌های اصلی اسمارت بردها است که محیطی مشارکتی و جذاب برای ارائه جلسات شما به همراه دارد.

3- سیستم مدرن سالن کنفرانس با ویدئوکنفرانس:

گروهای هر بخش از شرکت شما می‌خواهند خلاق باشند و یک مکان اصلی برای برقراری ارتباط و توسعه ایده‌های خود داشته باشند. اینجاست که سیستم‌ کنفرانس ویدئویی به کمک می‌آیند و برای سالن‌های کنفرانس مدرن ضروری می‌شوند. آنها با موفقیت، اعضای تیم دفتر با همکاران داخل خانه یا هر جای دیگری را گرد هم می‌آورند و امکان برگزاری جلسات ترکیبی یکپارچه را فراهم می‌کنند. پلتفرم‌های کنفرانس ویدئویی مانند Google Meet و Zoom، SKYPE، اسمارت برد و اشتراک‌گذاری صفحه برای تمام جلسات موردنیاز است. طیف پیشرفته‌ای از دوربین‌های تجاری باکیفیت بالا، دارای میکروفون داخلی، زاویه دید فوق‌العاده برای دنبال‌کردن و زاویه دید باز در اتاق، فوکوس خودکار جهت تنظیم رنگ‌ها و روشنایی، و ویدئوهای خیره‌کننده با صدا و کیفیت بالا برای ویدئوکنفرانس طراحی و ارائه بازار شده‌اند.

4- سیستم کنفرانس بی‌سیم:

اتاق‌های کنفرانس سنتی برای جلسات و ارائه‌ها به کابل‌های HDMI و فناوری‌های نمایشگر قدیمی متکی هستند. این دستگاه‌ها تیم‌ شما را به هم می‌چسبانند و همه ما مشکلاتی را که در کابل‌ها رخ می‌دهد و باعث تأخیر در ارائه و به‌هم‌ریختگی می‌شود، می‌دانیم. برای داشتن سالن کنفرانس مدرن، سرمایه‌گذاری در فناوری‌های اتاق جلسات بی‌سیم که جلسات فوری و بدون مکث را امکان‌پذیر می‌سازد، ضروری است. این سیستم‌ها راه‌حلی برای ارائه بی‌سیم و نمایش اطلاعات از هر دستگاه بدون تأخیر و بدون استفاده از کابل‌کشی‌های HDMI نامرتب هستند. ارائه بی‌سیم یک افزودنی فوق‌العاده برای نمایشگرهای شرکتی است، چه در حال ارائه برنامه به مشتریان و چه با تیم خود باشید.

5- آکوستیک :

هیچ‌چیز خسته‌کننده‌تر از زمانی نیست که صدای افراد در جلسه به هم نرسد . کیفیت ضعیف صدا بر بهره‌وری جلسه بلافاصله تأثیر می‌گذارد. همه ما این را تجربه کرده‌ایم – شرکت‌کنندگان در جلسه مکرراً، اطلاعات را درخواست می‌کنند و سپس جلسه بدون گام‌های بعدی مشخص به پایان می‌رسد .به طور ناگهانی جلسه‌ای که باید 15 دقیقه طول می‌کشید اکنون بیش از یک ساعت از اعضای تیم شما وقت می‌گیرد. صدای واضح و باکیفیت برای هر جلسه سازنده، ارائه موفقیت‌آمیز، و به‌ویژه در حین کنفرانس ویدئویی ضروری است تا مکالمات واضح و قابل‌دسترس برای همه اعضای تیم باشد. استفاده از آکوستیم های زیبا علاوه بر طراحی های متفاوت از ورود و خروج صدا جلوگیری می کند.

چگونه اتاق جلسه را با تولیدات مدرن تطبیق دهیم؟

با بازگشت کارگران به کار، رهبران کسب‌وکار، با این چالش مواجه می‌شوند که چگونه سالن جلسات و کنفرانس را تطبیق دهند تا ارتباطات بصری را که بیش از همیشه برای عملیات شرکت مهم است، فراهم کنند. در اینجا پنج نکته برای استفاده حداکثری از فضاهای جلسه هنگام طراحی استراتژی برای بازگشت به کار آورده شده است:

• همه به اتاق جلسه بازنمی‌گردند

بر اساس مطالعات، تنها 23.4 درصد از شرکت‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند که کارکنان داخل دفتر در تمام جلسات در اتاق‌های کنفرانس شرکت کنند.

• تجربه داخل اتاق را ارتقاء دهید

شروع یک کنفرانس ویدئویی مستلزم یافتن وب کم مناسب برای کنفرانس ویدئویی تجاری حرفه‌ای و نحوه اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش به‌صورت بی‌سیم در حین کنفرانس ویدئویی است. وقت آن است که در استراتژی داخل اتاق خود تجدیدنظر کنید و راه‌حل کنفرانس ویدئویی را در نظر بگیرید که به کاربران امکان می‌دهد بدون زحمت و با تنها یک کلیک از لپ‌تاپ، تبلت یا تلفن هوشمند به اتاق جلسه بپیوندند.

• قابلیت‌های پیشرفته در اتاق را با وب‌کم‌های حرفه‌ای تجاری برنامه‌ریزی کنید

تأمین‌کنندگان سیستم جلسه، قابلیت‌هایی را توسعه داده‌اند که ویدئو را از شرکت‌کنندگان در جلسه جمع‌آوری می‌کند و هر یک از اعضای اتاق را در مانیتور خود نشان می‌دهد. در بعضی سالن‌ها، شرکت‌کنندگان از راه دور ممکن است به‌جای دیدی باکیفیت پایین از همه افراد حاضر در اتاق، تک‌تک افراد داخل اتاق را به‌صورت مجزا ببینند. سرمایه‌گذاری بر روی دوربین‌های اضافی که بتوانند معیارهای منحصربه‌فرد فروشنده را برآورده کنند، برای ارائه این قابلیت موردنیاز است. این مورد از طریق کارفرما تأیید می‌شود و در صورت نیاز برای هر فرد یک دوربین در نظر گرفته می‌شود.

برای تضمین کیفیت جلسه دوربین‌های متعدد و پوشش میکروفون در اتاق‌های بزرگ‌تر موردنیاز است تا سرمایه‌گذاری روی دوربین‌ها و تجهیزات صوتی که تجربه‌های بصری و صوتی باکیفیت‌تری را ارائه می‌دهند، مانند وضوح ویدئوی 4K و حذف نویز در نظر گرفته شود.

• سرمایه‌گذاری در مدیریت فضا

استفاده از فناوری‌های مناسب سالن کنفرانس برای هر نوع فضای جلسه – چه یک سالن کنفرانس بزرگ، چه اتاق‌های جلسه متوسط یا اتاق‌های کوچک – بخش جدایی‌ناپذیری برای داشتن یک جلسه موفق و بدون وقفه، همکاری و اتصال آسان با فضای جدید است.

سوالات متداول در زمینه سالن کنفرانس هوشمند

1- سالن کنفرانس هوشمند چیست؟

سالن کنفرانس هوشمند اتاقی برای همکاری هستند که در آن از فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌کنیم تا ایده‌ها در تیم‌ها و گروها جریان پیدا کرده و برای کمک به آنها از صفحه‌نمایش اتاق جلسه، اسمارت برد، پلتفرم مختلف اجرای برنامه ویدئوکنفرانس، و راه‌حل کنفرانس ویدئویی برای مکان‌های کاری هوشمند، پیشنهاد می‌شود.

2- سالن کنفرانس چه چیزی باید داشته باشد؟

در زیر لیستی از پنج مورد مهم برای سالن کنفرانس شرکت شما وجود دارد.

1. اسمارت برد هوشمند

2. سیستم ویدئوکنفرانس

3. سیستم پخش تصویر

4. سیستم کنفرانس بی‌سیم

5. سیستم صوتی مناسب

3- چگونه می‌توانم سالن کنفرانس را به‌روز کرد؟

در اینجا چهار پیشنهاد برای افزایش تجربه سالن کنفرانس و غلبه بر برخی از ناخوشایندترین جنبه‌های استفاده از اتاق‌های جلسه ارائه شده است.

• اتاق‌های جلسه را به فناوری اداری هوشمند مجهز کنید.

• محیط کاری مشارکتی را ترویج دهید.

• با فناوری بهتر در محل کار، کنفرانس ویدئویی را آسان‌تر کنید.

• با جدیدترین ابزارها به سالن کنفرانس و فضاهای جلسه خود ارزش و زیبایی ببخشید.

4- تفاوت اتاق جلسه مدرن با سالن کنفرانس چیست؟

یک جلسه و یک کنفرانس فعالیت‌های بسیار مشابهی هستند زیرا هر دو افراد را گرد هم می‌آورند تا در مورد یک موضوع خاص صحبت کنند. هیچ معیار سخت و سریعی در مورد اینکه چه چیزی یک جلسه و چه چیزی یک کنفرانس را تشکیل می‌دهد وجود ندارد، اما تمایز اساسی بین این دو معمولاً تعداد افرادی است که در آن شرکت می‌کنند. سالن کنفرانس از نظر اندازه بزرگ‌تر از اتاق‌های جلسه هستند و برای کنفرانس‌های تجاری رسمی استفاده می‌شوند، درحالی‌که اتاق‌های جلسه اتاق‌های متوسط تا کوچک برای جلسات تیم داخلی و خارجی هستند.

صحبت نهایی

محیط اداری به دلیل همه‌گیری همیشه تغییر کرده و تغییر خواهد کرد. شرکت‌ها باید رویکردی فعالانه داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که اتاق‌های کنفرانس و جلسات آنها برای فعال‌کردن حالت‌های جدید همکاری و ارتباطات تغییر می‌کند.

بنابراین، اگر به دنبال روش‌هایی برای بهبود تجربه فعالیت در محل کار هستید باید درباره راه‌حل‌های سالن کنفرانس مدرن بیشتر بدانید تا ببینید چگونه می‌تواند فضای کاری سنتی شما را به یک دفتر هوشمند تبدیل نمود. در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید با مهندسان ما در این زمینه مشورت نمایید.

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.