میکروفن بی سیم beyerdynamic مدل tg100h
می 17, 2021
پترو پالایش کنگان دفتر تهران
ژوئن 16, 2021

سالن کنفرانس هوشمند

بشر همواره بدنبال ابزارهای پیشرفته برای سهولت و دقت بالا در انجام کارهای مختلف می باشد . داشتن یک سالن کنفرانس هوشمند هم امروزه به یک هدف مهم برای سازمان ها و مراکز مختلف تبدیل شده است . بالا بردن امنیت در این سالن ها و همچنین تمایل به داشتن گزارشی کامل از تعداد افرادی که در بازه های زمانی مختلف از سالن استفاده می کنند برای مسئولین این سالنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . سالن کنفرانس هوشمند ترکیبی است از درب های ورودی اتوماتیک ، سیستم کنترل نور سالن و شمارشگر مراجعه کنندگان بوسیله یک سیستم میکروکنترلر. این ترکیب یک سیستم قابل اعتماد و مطمئن ایجاد می کند که به بهترین شکل ممکن کار کنترل درب های ورودی و تجهیزات داخل سالن را انجام می دهد و در عین حال گزارش جامعی از تعداد افراد حاضر در سالن ارائه می دهد . همچنین تعداد افراد حاضر در سالن در نمایشگر های داخل سالن به نمایش گذاشته می شود . کار این کنترل کننده ها به این صورت است که از سنسورها ، سیگنال هایی را دریافت می کند و این سیگنال ها در نرم افزاری که در رام (ROM) ذخیره می شود پردازش می شوند . سیستم میکرو کنترولر ATMEL 89C51 به صورت پیوسته دریافت کننده های مادون قرمز را کنترل می کند. زمانیکه هر شیئی از دریافت کننده های مادون قرمز رد می شود مانعی بر سر راه اشعه ایجاد می گردد و این مانع از طریق میکروکنترلر ارسال می گردد و به این ترتیب درب با کمک موتوری که به آن وصل شده است باز می شود و تعداد افرادی که از آن عبور می کنند محاسبه می گردد و بر روی نمایشگر نمایش داده می شود . در این لحظه ابزارهای داخل سالن شروع به کار می کنند . زمانیکه فردی سالن را ترک می کند هم همین اتفاق می افتد و عدد روی نمایشگر تغییر می کند و زمانیکه همه افراد داخل سالن اقدام به ترک سالن می کنند ، یعنی زمانیکه نمایشگر عدد صفر را نشان می دهد همه سیستم های داخل سالن خاموش می شوند.این سیستم به صورت پیشرفته تر می تواند توسعه پیدا کند و در بخش های دیگر سالن از جمله راهروها و بخش های رفاهی هم مورد استفاده قرار بگیرد .
سالن همایش هوشمند
بی شک سالن های همایش و تئاتر یکی از مهمترین بخش های ساختمان های اداری ، فرهنگی و آموزشی است که با مخاطبین و مراجعه کنندگان در ارتباط مستقیم است . فضایی که در آن غالبا مراجعین ساعت ها در آن حضور دارند . با توجه به حضور چندین ساعته افراد در این سالن ها کنترل و بهبود شرایط فیزیکی محیط بسیار مهم می باشد چرا که مراجعین نیازمند فضایی مناسب هستند تا تمام توجهشان به آنچه بر روی سن در حال اجرا است جلب گردد . این شرایط را می توان از کیفیت هوارسانی ، کنترل دما ، کنترل نور تا وضعیت نظافت و راحتی صندلی ها در نظر گرفت . سالهای بسیاری است در ایران ساخت سالن های همایش و آمفی تئاترها به صورت سنتی و بدون در نظر گرفتن شرایط فیزیکی مناسب انجام می گیرد .
کنترل سیستم روشنایی
با توجه به امکانات موجود کنترل سیستم روشنایی را می توان به دو صورت انجام داد
- سیستم کنترل روشنایی هوشمند حرفه ای
- سیستم کنترل روشنایی هوشمند ساده
سیستم کنترل روشنایی هوشمند حرفه ای
در این سیستم با استفاده از کنسول های حرفه ای و رک های دیمر و بر اساس پروتکل DMX (دی ام ایکس) کلیه خطوط تا حداکثر ۲۰۴۸ کانال بر اساس کنسول انتخابی و نیاز موجود قابل کنترل می باشد . خطوط بر اساس دیمر فعالیت می کنند و علاوه بر امکان تنظیم شدت روشنایی و تولید فضایی دلنشینو مناسب و سالن همایش صرفه جویی انرژی بالایی را به همراه دارند . در سالن های نمایش دو نوع نور پردازی استفاده می شود. نور های سفید که روشن کننده ی اصلی فضا می باشند که توسط دیمر های پیشرفته کنترل می شوند و نورهای دکوراتیو مانند انواع پروژکتور های، لیزر ، مووینگ هد (Moving head) و لامپ ها و پروژکتور های RGB که فضاها و سناریو هایی خاصی را طبق آنچه بر روی سن در حال اجراست فراهم می آورد. از قابلیت های استثنایی این سیستم تعریف سناریو ها و نورپردازی های ویژه ای است که در سیستم برنامه ریزی شده و تنها با فشردن یک کلید قابل اجرا است . همچنین می توان سیستم را به صورت بی سیم و از طریق نرم افزار خاص بر روی سیستم عامل های موجود کنترل و مانیتور نمود .
سیستم کنترل روشنایی هوشمند ساده
در این سیستم با استفاده از خطوط رله و دیمر که توسط ماژول های رله و دیمر قابل کنترل هستند نور اصلی سالن تامین و با استفاده از پروتکل DMX می توان نور های دکوراتیو و پروژکتور های RGB وسایر تجهیزات روشنایی را کنترل نمود . در این سیستم نیز می توان سناریو ها و حالت های گوناگونی برای سیستم تعریف نمود و با استفاده از نرم افزار های مختلف به امر مانیتور و کنترل آن پرداخت . تفاوت سیستم حرفه ای با ساده در قابلیت های کنترلی و ایجاد افکت های ویژه و زمانبندی شده است که در سیستم حرفه ای با قابلیت مانور بسیار بالاتری قابل پیاده سازی است .
کنترل سیستم سرمایش و گرمایش
تجهیزات هوشمند با قابلیت کنترل سیستم های سرمایشی و گرمایشی را می توان جهت کنترل انواع فن کویلها ، اسپلیت ها و داکت اسپلیت ها بکار برد . می توان بر اساس پارامتر های محیطی دما را کنترل و در سطح مطلوب نگاه داشت و نیز با استفاده از روش های مختلف آن را مانیتور و کنترل نمود .
کنترل ویدئو پروژکتور ها و پرده ها
با استفاده از سایر تجهیزات ، از قبیل فرستنده های IR و ماژول های کنترل پرده می توان در سناریو های مختلف این تجهیزات را نیز کنترل نمود .
کنترل سیستم صوتی
با توجه به کاربری ویژه سالن های همایش استفاده از سیستم صوتی حرفه ای جزء لاینفک تجهیزات سالن بوده تا صوتی رسا و واضح را در تمام نقاط سالن ایجاد نماید . در نتیجه نیاز است از یک سیستم حرفه ای با سیستم کنترل و رک های جداگانه بهره گرفته شود .
سیستم مانیتورینگ
با استفاده از این سیستم می توان این امکان را بر روی انواع سیستمها فراهم آورده تا بصورت بی سیم و با سیم تجهیزات هوشمند را از طریق انواع رایانه ، تلفن همراه ، تبلت و اینترنت کنترل کرد .
سیستم امنیتی
با استفاده از سیستم امنیتی می توان علاوه بر تامین امنیت سالن در زمان های مختلف ، ایمنی آن را نیز با تعریف سنسور های اعلام حریق تکمیل نمود . سیستم امنیتی بگونه ای طراحی شده است که همزمان علاوه بر سیستم امنیتی ،سیستم های اعلام حریق و هشدار را نیز پیاده سازی نمود .
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.