صوت جانبی سالن کنفرانس

میکروفن باسیم SHURE – SM86
سپتامبر 8, 2020
سیستم گیرنده صدای محیطی (صدای آمبیانس) شرکت بورس کالای ایران
سپتامبر 10, 2020

صوت سالن کنفرانس (AUDIO SYSTEM) + سایر تجهیزات سالن کنفرانس

سیستم صوت سالن کنفرانس

سیستم صوت سالن کنفرانس (غیراز میکروفن کنفرانس) صدای خوب در سالن کنفرانس، امنیت خاطر و تجربه دلنشین از برگذاری مراسم را به همراه دارد. در طراحی کنسول کنفرانس، با وجود اینکه سعی شده تقریباً تمام مواردی که برای برگزاری یک جلسه با کیفیت را به طور کامل پشتیبانی کند و در طول جلسه هیچ کمبودی ازاین‌جهت حس نشود، ولی باز هم ممکن است، برای بعضی جلسات و سخنرانی‌ها جهت افزایش میزان صدا به ” بلندگو سالن کنفرانس” یا بلندگو سالنی، در کنار اسپیکرهای داخلی میکروفن نیاز باشد، از این‌ رو در اکثر سالن‌ها از بلندگو مخصوص سالن کنفرانس استفاده می‌شود که صدای سخنران با ولوم بیشتر و کیفیت عالی پخش شود.

سالن کنفرانس و سالن آمفی تئاتر کانون حمل و نقل کالای ایرانی- سیستم کنفرانس ، سیستم نور پردازی ، سیستم تصویر برداری، سیستم صوت سیستم پخش تصویرتجهیز سالن کنفرانس شرکت حمل و نقل داخلی کالای کشور|سالن کنفرانس و سالن آمفی تئاتر کانون حمل و نقل کالای ایرانی- سیستم کنفرانس ، سیستم نور پردازی ، سیستم تصویر برداری، سیستم صوت سیستم پخش تصویرسیما صوت ایرانیان سیستم کنفرانس معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، سیستم کنفرانس، سیستم تصویر برداری، فیلم برداری، سالن کنفرانس، سالن همایش، اسپیکر دکوراتیو، بلندگو دیواری، بلندگو دکوری،ویدئو پروژکتور

نحوه اتصال سیستم صوت سالن کنفرانس

بلندگو سالن کنفرانس گاهی اوقات به‌ صورت ثابت در یک محیط نصب می‌شود و گاهی اوقات، اسپیکر سالنی باید قابلیت حمل برای موقعیت‌ها و محیط‌های مختلف را داشته باشد. بلندگو سالن کنفرانس (باند سالنی) به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورتی‌ که یک تماس تلفنی داشته‌ باشید سیستم کنفرانس موجود در سالن، صدای، تماس‌گیرنده را در تمام اتاق پخش نماید.


جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.


تجهیز سیستم صوتی سالن کنفرانس (سیستم کنفرانس)

بهترین بلندگو سیستم کنفرانس

درصورتی‌که قصد تجهیز سالن کنفرانس را دارید و نیاز به بلندگو سالن کنفرانس پیدا کرده‌اید اولین گزینه برای سالن شما استفاده از اسپیکر دیواری است. اسپیکرهای دیواری، یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی برای سالن کنفرانس، سالن همایش و سالن سخنرانی به شمار می‌آیند. اگر در صورتی قصد ساخت یک اتاق صوت حرفه‌ای برای کارهای تدوین دارید بازهم استفاده از بلندگوهای دیواری باکیفیت، نیاز شما را به بهترین نحو رفع می‌کنند.

تعداد بلندگو سالن کنفرانس

بلندگو سالن کنفرانس (بلندگو سالنی) معمولاً در چهار طرف سالن کنفرانس یا اتاق نصب می‌شوند تا صدا را به بهترین نحو در تمامی محیط و اتاق پخش نمایند. باتوجه‌به فضا و سالن کنفرانس، تعداد بلندگو مخصوص سالن کنفرانس و نوع بلندگو سالنی و همچنین بلندگو موردنیاز برای اتاق صوت متفاوت است.

خرید بلندگو سالن کنفرانس

هنگامی که بلندگو سالن کنفرانس خود را انتخاب می‌کنید، مشخصاتی که مربوط به حساسیت بلندگو کنفرانس به شما می‌دهد، بررسی کنید. این عددی خواهد بود که نشان می‌دهد هنگام تغذیه ۱ وات نیرو و اندازه‌گیری از فاصله ۱ متر، چقدر توان تولید صوت را دارد. هرچه بلندگو سالن کنفرانس حساسیت بیشتری داشته باشد، قدرت تقویت‌کننده کمتری برای تولید حجم صدا نیاز دارد. بلندگو با درجه حساسیت ۸۵DB SPL به قدرت تقویت کننده بسیار بیشتری نسبت به دستگاه دارای امتیاز ۹۴ DB SPL احتیاج دارد.

اگر فقط به دنبال بلندگویی برای گوش‌دادن به موسیقی در سالن هستید، یک جفت اسپیکر استریو نیاز شما را برآورده می‌سازد، حتی ممکن است برای تماشای ویدئو هم کافی باشد. اگر کمی صدای حرفه‌ای‌تری می‌خواهید، از ساب‌ووفرهای کوچک در تجهیزات سالن کنفرانس استفاده نمایید. اگر به دنبال چیزی هستید که باعث شود احساس کنید در یک سینما نشسته‌اید و صدای صاف و نرمی در سالن کنفرانس می‌خواهید، یک سیستم صوت کامل می‌تواند نیاز شما را برآورده سازد – اما قیمت آن بسیار افزایش پیدا می‌کند! بلندگوها با گرفتن سیگنال‌های الکتریکی تولید شده توسط یک تقویت کننده یا همان آمپلی‌فایر و تبدیل آن به امواج صوتی با استفاده از درایور داخلی، صدا تولید می‌کنند.

در تجهیز سالن کنفرانس از چه بلندگویی استفاده کنیم؟

هم حجم اتاق و هم شکل آن با تعداد افراد موجود در آن مشخص خواهد کرد که چه نوع بلندگو بهترین عملکرد را خواهد داشت. سالن‌ها و اتاق‌های کوچک ظاهراً به تجهیزات خاصی نیاز ندارند. برای مکان‌های بزرگ‌تر مانند سالن کنفرانس بیشتر از 20 نفر، باید این موضوع را در نظر بگیرید چه تعداد صندلی در سالن شما وجود دارد؛ بنابراین باید انتخاب خود را بر اساس تعداد افراد موردنظر تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که مخاطبان شما همه صدا را از بلندگوها جذب می‌کنند، هرچه تعداد افراد بیشتری حضور پیدا کنند، قدرت بیشتری برای جبران این صدا نیاز دارید.

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.

انواع بلندگو سیستم صوت سالن کنفرانس

باتوجه‌به تنوع بالا در بلندگو مخصوص سالن کنفرانس می‌توان گفت که دست طراحان سالن کنفرانس در این امر کاملاً باز گذاشته شده تا بتوانند بهترین سیستم صوتی سالن کنفرانس بر اساس تعداد افراد، متراژ، احجامی که صدا را می‌شکنند و نوع گفتار و پخش صدا در محیط (سخنرانی، پخش موزیک و فیلم) مشخص نمایند. بلندگو های دکوراتیو از جمله سیستم‌های صوت جانبی به شمار می‌آیند. بلندگو دیواری و بلندگو سقفی (توسط بست‌های مخصوص یا استفاده از باکس به محل وصل می شوند) و صدا به‌خوبی در فضا پخش خواهد شد. در اسپیکر سقفی پخش صدا از بالا به‌صورت قیفی، امکان شنیده‌شدن صدا در بهترین حالت را فراهم می‌کند.

اما اگر ارتفاع سقف سالن کنفرانس بلند بود می‌توانیم از اسپیکرهای دیواری برای سیستم صوتی جانبی کنفرانس استفاده کنیم. بلندگو های دیواری بسته به متراژ سالن می‌توانند بزرگ یا کوچک انتخاب شوند که مسئله توسط متخصصان و طراح سالن کنفرانس بررسی و اعمال می‌شود.

دیوارهای شکسته و وجود میز و صندلی در سالن کنفرانس صدای جاری در محیط را شکسته و امکان رسیدن کامل صدا به انتها سالن نخواهد بود در این موارد از سیستم صوت کنفرانس در چهارگوشه سالن استفاده می‌کنیم. متخصصین صدا، شرکت سیما صوت ایرانیان با بررسی دقیق توسط نرم‌افزارهای خاص تعداد بلندگو و مقدار وات لازم برای سالن کنفرانس شما را تشخیص خواهند داد.

استفاده از بلندگو حرفه ای و یا لاین اری از محصولات مورداستفاده در سالن‌های بزرگ هستند. ساب ووفر دسته دیگری از بلندگو های پخش صدای بیس یا پایین است. این محصول بیشتر برای اجرای صوت در آمفی‌تئاتر، سینما، هیئت و مراکز بزرگ مورداستفاده است. در این مراکز از موزیک هم در کنار مراسم سخنرانی یا زمان پخش موسیقی فیلم استفاده می‌شود.

صوت سالن کنفرانس با بهترین تقویت کننده سیگنال (Amplifier)

برای راه‌اندازی بلندگو به آمپلی فایر و پروسسور نیاز دارید. بسته به توان بلندگو، امپلی فایر سالن کنفرانس انتخاب می‌شود. طراحی و ساخت سالن کنفرانس به‌خصوص سیستم ضبط و پخش صدا از اصلی‌ترین ارکان اجرای سالن کنفرانس است. سیستم صوت کنفرانس برای پخش بهتر صدا استفاده می‌شود زمانی که صدای سخنرانان با استفاده از بلندگو (داخلی میکروفن کنفرانس) پخش می‌شود، ولی قدرت کافی برای شنیده‌شدن ندارد می‌توانید از بلندگو مخصوص سالن کنفرانس برای صوت جانبی در سالن استفاده کنید.

اسپیکر و ساب ووفر DAS AUDIO ARCO|

بلندگو مخصوص سالن کنفرانس

اگر از اسپیکر پسیو استفاده نمایید لازم است که صدا را قبل از پخش در بلندگوها از طریق امپلی‌فایر تنظیم نمایید. همچنین می‌توانید از پروسسور (DSP) برای مدیریت بهتر صدا در بلندگو اکتیو/پسیو استفاده نمایید. هنگام پخش صدا، بلندگو اصلی‌ترین نقش را ایفا می‌کند بااین‌حال استفاده درست از مدیریت بلندگو (PROCESSOR)، قدرت مناسب برای پخش صدای باکیفیت و دقیق را به همراه دارد.

بلندگو اکتیو (ACTIVE) در سیستم صوت کنفرانس

اگر از بلندگو اکتیو استفاده می‌کنید، دیگر لازم نیست نگران تطبیق یک تقویت کننده با بلندگو باشید. اما، اگر از بلندگوهای پسیو استفاده می‌کنید، تهیه مقدار مناسب قدرت برای آنها بسیار مهم است. خوشبختانه، شما می‌توانید این کار را بدون نیاز به انجام محاسبات خاصی مشخص کنید. برای تقویت صدا به‌طورکلی از امپلی‌فایر استفاده کنید که دوبرابر قدرت IEC بلندگو باشد. به‌عنوان‌مثال ، بلندگو با ظرفیت ۳۰۰ وات نیاز به آمپر ۳۰۰ تا ۶۰۰ واتی دارد. برخلاف تصور عامه، قدرت گرفتن از بلندگو شما به آنها آسیب نمی‌رساند – مگر اینکه شما بیش از حد از آمپر استفاده کنید.

بلندگو پسیو داس DAS-AUDIO-VANTEC-15
بلندگو پسیو ونتک DAS AUDIO VANTEC15

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.

ساب ووفر به عنوان سیستم صوت جانبی سالن کنفرانس لازم است؟

با اضافه‌کردن ساب ووفر به سیستم صوت کنفرانس، هر صدای زنده‌ای غنی‌تر و پرجنب‌وجوش‌تر خواهد شد. اما، آیا واقعاً به آن احتیاج دارید؟ خوب، اگر سیستم شما عمدتاً برای کلمات گفتاری و آواز است، احتمالاً می‌توانید بدون داشتن یکی از آن‌ها کار خود را انجام دهید. به‌غیراز برخی از موقعیت‌های بسیار خاص، بیشتر اجراهای با صدای باس اضافی توسط یک ساب ووفر به‌سادگی بهتر به نظر می‌رسند.

بلندگو ساب‌ووفر لاین‌اری DAS AUDIO LINE ARRAY LARA SUB

از موارد دیگر در زمان راه‌اندازی سیستم صوت کنفرانس، سازگاری آن، با سایر تجهیزات سالن کنفرانس است. از جمله:

1- میکروفن با سیم یا میکروفن بی سیم در سالن‌های کنفرانس (جهت سخنرانی)

2- سیستم ضبط تصویر با استفاده از دوربین اتوترکینگ (AUTO TRACKING) و پخش تصویر با استفاده از پرده نمایش، WALL LED ، مانیتور و اسمارت برد.

3- امپلی فایر (AMPLIFIER) و پروسسور (مدیریت بلندگو – DSP)

4- کابل کشی های استاندارد

5- دکوراسیون اتاق (نوع متریال دیوار و سقف به گونه ای باشد که کمترین نویز ایجاد شود.)

6-میکروفن کنفرانس (شرکت‌کننده و رئیس)، یونیت مرکزی

7- استفاده از سیستم نور پردازی مطابق با سایر تجهیزات کنفرانس


سوالات پر تکرار

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.