سیما صوت ایرانیان، سیستم کنفرانس، خرید بلندگو بلندگو پسیو دکوراتیو مدل DAS AUDIO ARTEC 315.64
بلندگو پسیو DAS AUDIO ARTEC 315.64
آگوست 17, 2020
خرید مدیریت بلندگو و پروسسور داس مدل DAS AUDIO DSP 226- پردازشگر سیگنال|DAS AUDIO|سیستم کنفرانس|پروسسور|DSP 226|سیما صوت ایراین|قیمت پروسسور|خرید باند|بلندگو DAS|اسپیکرDAS|
پروسسور(مدیریت بلندگو) داس DASAUDIO-DSP226
آگوست 18, 2020

استاندارد سالن کنفرانس

استاندارد سالن کنفرانس

ملزومات یک سالن کنفرانس کامل

برای توضیح استانداردهای سالن کنفرانس، موارد مختلفی باید در نظر گرفته شود. در این مقاله به بعضی موارد در این موضوع می پردازیم برای آشنایی با روش های طراحی و تجهیز سالن کنفرانس در سال 2022 می توانید مقالات دیگر سیما صوت ایرانیان را دنبال نمایید. سالن کنفرانس باید شامل تمام نیازهای افراد برای یک جلسه ایده آل، موفق و با بازدهی بالا باشند. به منظور ایجاد یک سالن کنفرانس ایده آل باید موارد زیر را در نظر داشته باشید .

نور سالن کنفرانس

دقیقا مانند یک فیلم برداری حرفه ای ، روشنایی و نور محیط یکی از مهمترین عوامل می باشد . حلسات اغلب شرکت ها و سازمان ها از سیستم روشنایی معمولی برای اتاق ها ی جلسات شان استفاده می کنند که برای برگزاری یک کنفرانس ویدئویی یا یک کنفرانس حضوری ایده آل کافی نیست . در نظر داشته باشید تا حد امکان، نور پردازی را در جاهایی که حضار در جلسه نشسته اند تقویت کنید تا دوربین ها بتوانند با وضوح هر چه بیشتر و با کیفیت بالایی چهره افراد، حرکات آنها را نمایش دهند .

علاوه بر نورپردازی داخلی اتاق کنفرانس ، می بایست فکری هم برای نوری که از فضای بیرون اتاق و به ویژه نوری که ممکن است در روزهای آفتابی از طریق پنجره ها به داخل اتاق وارد شود ، بکنید. برای حل این مشکل می توانید به راحتی با اضافه کردن پرده های مناسب از ورود نور اضافی به سالن ویدئو کنفرانس جلوگیری کنید .

آکوستیک سالن کنفرانس

جهت تجهیز سالن کنفرانس ، بهتر است که سقف، دیوارها و کف اتاقی که قرار است کنفرانس در آن برگزار شود را مورد ارزیابی قرار دهید. اگر کفپوش های چوبی دارید ، ممکن است نیاز به استفاده از فرش یا موکت برای کاهش صدای اضافی ناشی از حرکت پاها یا حتی صندلی ها باشد.اتاق های بزرگ ممکن است انعکاس صدا داشته باشند. حتی ممکن است به دلیل جنس دیوار ها و درخشندگی و انعکاس نور آنها ، نیاز به اعمال تغییراتی در طراحی اتاق وجود داشته باشد . این نکته را در نظر داشته باشید که سطوح نرم تر انعکاس صدا را از بین می برند در حالی که سطوح سخت تر آن را بیشتر منعکس می کنند . هر چه اتاق کنفرانس ساکت تر باشد، کیفیت صدا و برگزاری جلسات بهتر خواهد بود.

مواردی که نباید در سالن کنفرانس مورد استفاده قرار بگیرند

ااتاق کنفرانسی هایی وجود دارد که با توجه به هزینه های زیادی که انجام شده است ، اتاق بسیار شلوغ ، با کیفیت سطوح بسیار ضعیف و تکنولوژی های موجود با دسترسی سخت تعبیه شده اند که تاثیرات منفی بر کیفیت جلسات برگذار شده و در نتیجه کسب و کار خواهد داشت .

عدم استفاده زیاد از شیشه

معماری مدرن به استفاده از شیشه ها علاقه ی خاصی دارد . اتاق هایی که از دیوار های شیشه ای ، پنجره ها و میز های شیک استفاده کرده اند، محیط کاری جذابی را به وجود می آورند، اما برای برقراری ویدئو کنفرانس مناسب نیستند . در این گونه اتاق ها، صدا به راحتی منعکس می شود و کیفیت صدا با توجه به این انعکاس صدا به شدت کاهش می یابد و حسی که به شنونده القا می شود اینگونه است که گویا فردی در انتهای یک راهرو ایستاده است و برای رساندن صدایش به شما در حال داد زدن است. شیشه ها علاوه بر انعکاس صدا، نور را هم به راحتی منعکس می کنند و این موضوع می تواند منجر به اختلال در عملکرد دوربین های اتاق کنفرانس شود .

عدم کاربرد رنگ های روشن

اتاق هایی که با رنگ ها و طرح های روشن آراسته شده اند ممکن است محیط جذابی برای محل کار افراد به حساب آیند اما برای برقراری ویدئو کنفرانس مناسب نیستند .

مکان ها اتاق جلسات

در برخی از موارد این موضوع اجتناب ناپذیر است اما اتاق های مرکزی دفاتر معمولا از نظر آلودگی های صوتی جزو شلوغ ترین اتاق ها به شمار می روند، چرا که صدای تولید شده توسط کارکنان همه ی اتاق های هم جوار بر روی آنها تاثیر منفی می گذارد .

ابعاد و اندازه در سالن کنفرانس

با وجود اینکه ویدئو کنفرانس از محبوبیت زیادی برخوردار است ، برخی بر این باورند که راه اندازی اتاق کنفرانس بسیار هزینه بر می باشد و برای کسب و کارهای کوچک تر مناسب نیست. اما حقیقت این است انعطاف ویدئو کنفرانس به همه ی کسب و کار ها این اجازه را می دهد تا از مزایای استفاده از ویدیو کنفرانس بهره مند شوند . فضاهای بزرگ تر نیاز به استفاده از دوربین های قوی تر و بزرگتر خواهند داشت در حالی که اتاق کنفرانس کوچک تر با استفاده از دوربین های کوچک تر هم می توانند به بهترین نحو از مزایای آن استفاده کنند. در واقع هزینه تجهیزات فضاهای کوچک تر متناسب با فضای کاری کاهش می یابند .

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.