آمپلی فایر DAS IA-1602
آوریل 25, 2021
DAS AUDIO IA-1604
می 2, 2021

نکات مهم انتخاب دوربین PTZ اتوترک (سیستم کنفرانس)

نکات مهم انتخاب دوربین اتوترک PTZ (سیستم کنفرانس)

بهترین دوربین اتوترک PTZ سیستم کنفرانس

امروزه همزمان با رشد تکنولوژی‌ مرتبط با دوربین‌ اتوترک، سطح توقع عموم مردم از کیفیت ضبط و پخش ویدیوی جلسات نیز بیشتر از گذشته شده است. تا جاییکه دیگر انتظار شنیدن برخی عبارت‌ها از زبان مسؤولین برگزاری یک جلسه نظیر «متاسفانه جلسه ضبط نشده است» یا اینکه «ما جلسه را بدون تصویر ضبط کرده‌ایم» دور از انتظار شده‌، خصوصاً اگر جلسه‌ی برگزار شده در سطحی باشد که مهمانان تراز اول ملی یا بین المللی حضور داشته باشند. اکثر مدیران و مهمانان یک کنفرانس یا همایش انتظار دارند نه تنها امکان ضبط جلساتشان به صورت تصویری با دوربین اتوترک مهیا باشد بلکه با استفاده از تجهیزات حرفه‌ای و باکیفیت سیستم کنفرانس، ویدئوی Full HD ضبط شود.

در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها، آرشیو ویدئوهای یک جلسه و استفاده از آنها در وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی‌ به موضوعی بدیهی و روزمره تبدیل شده است. خصوصاً اگر آن جلسه، موضوعی آموزشی داشته باشد. صدالبته که انجام این مهم بستگی زیادی به ضبط ویدئویی باکیفیت دارد. اگر در جایگاه تصمیم‌گیری برای تجهیز سالن کنفرانس قرار گرفته باشید، حتماً با این سوال مواجه شده اید که از میان این همه برند و مدل موجود در بازار، کدام دوربین را انتخاب کنید تا سیستم کنفرانس اتوترک داشته باشید؟

Professional PTZ Cameras & Auto Tracking Cameras ptc330n

برای خرید دوربین اتوترک AVER با شماره 02188860021 تماس بگیرید.


برای تماشای دوربین اتوترکینگ AVER و تجهیزات تصویر برداری کلیک کنید.


برای ضبط ویدئو با کیفیت چه باید کرد؟

ضبط ویدئو منوط به تأمین سیگنال‌ صدا و تصویر توسط سیستم صوتی و سیستم تصویر است. صدا توسط سیستم کنفرانس و اسپیکر فراهم می‌شود اما تصویر نیازمند دوربین است. دوربین می‌تواند فقط یک نمای کلی از جلسه داشته باشد اما این نمای دوربین چندان مطلوب نیست. بنابراین بهتر است هنگام صحبت هر شرکت‌کننده، دوربین نمای همان فرد را نشان دهد. برای این کار، ممکن است از اوپراتور استفاده شود اما در بسیاری موارد به دلیل کمبود نیرو یا درجه‌ی محرمانه بودن بالای محتوای جلسه، می‌بایست از دوربین اتوترک استفاده شود. دوربین اتوترکینگ طوری تنظیم می‌شود که هنگام روشن شدن یونیت میکروفن کنفرانس برای صحبت کردن هر شرکت کننده، به طور اتوماتیک بچرخد و تصویر آن فرد را نشان دهد.

بهترین کیفیتِ ضبط تصاویر با دوربین PTZ

بهترین راه برای تامین تصویر باکیفیت استفاده از تجهیزات تصویربرداری حرفه‌ای است. این تجهیزات شامل دوربین فیلم برداری اتوترکینگ و تجهیزات ضبط است. نکته‌ی جالب اینجاست که دستگاه ضبط صدای بدون تصویر وجود دارد اما دستگاه ضبط تصویر بدون صدا وجود ندارد. لذا ضبط تصویر مستلزم وجود صدای همزمان است. به دست آمدن یک محصول ویدئویی باکیفیت به صدا و تصویر باکیفیت نیاز دارد و کمبود یا ضعیف بودن ، موجب بی‌کیفیت شدن نتیجه‌ی نهایی خواهد شد. از این‌رو در لیست تجهیزات سالن کنفرانس همواره می‌بایست تناسب کیفیت سیستم کنفرانس صوتی و سیستم تصویربرداری با دوربین اتوترکینگ رعایت گردد.

برای تماشای دوربین اتوترک AVER و تجهیزات تصویر برداری کلیک کنید.

تجهیزات تصویر برداری سالن کنفرانس(اتوترکینگ)

فارغ از موضوع کیفیت، نوع تجهیزات تصویربرداری موجود در یک سالن متفاوت است. این تفاوت بیشتر به نحوه‌ی کاربری تجهیزات مربوط است. برخی با استفاده از دوربین فیلم برداری حرفه ای قابل حمل این کار را انجام می دهند و برخی دیگر با استفاده از دوربین‌ اتوترک PTZ که علاوه بر کیفیت تصاویر ارائه شده، قابلیت چرخش 340 درجه و زوم تا 30 برابر را دارند.

از مشکلات دوربین فیلم برداری قابل حمل (دوربین پرتابل)، لزوم حضور تصویربردار در سالن کنفرانس است که به لحاظ محرمانگی برخی جلسات و یا حتی شلوغ شدن فضا چندان مطلوب نیست. ضمن اینکه جمعیت برخی سالن‌ها را نمی‌توان با یک دوربین پوشش داد و حضور تصویربردار و دوربین‌های تصویربرداری قابل حمل متعدد، موجب شلوغی بیش از حد می‌شود. از طرف دیگر استفاده از چند دوربین، موجب لزوم تدوین تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌ها با نرم‌افزارهای تدوین خواهد شد که علاوه بر زمان، نیازمند تجهیزات حرفه‌ای و کاربر متخصص نیز هست

سال‌ها قبل تنها روش ضبط جلسات، استفاده از روش دوربین فیلم برداری حرفه‌ای قابل حمل بود اما با توجه به مشکلاتی که برای استفاده از آنها بیان شد می‌بایست راه آسان‌تر و بهتری را پیدا می‌کردند. یکی از این راه‌ها استفاده از دوربین‌های امنیتی (CCTV)بود. این راه اگرچه کاربری را آسان می‌کرد اما کیفیت پایین این نوع دوربین‌ها نمی‌توانست رضایت مخاطبان را جلب نماید.

با وجود مشکلات دوربین‌ قابل حمل و دوربین‌ امنیتی (CCTV)، بهترین راه برای ضبط ویدئوی یک جلسه چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی نسل جدیدی از دوربین‌ها توسط کمپانی‌های بزرگ دنیا معرفی شد که به آنها دوربین‌ فیلم برداری اتوترکینگ PTZ می گویند. البته از اصطلاحات دوربین روباتیک و دوربین اتوماتیک نیز برای آنها استفاده می شود.

دوربین PTZ مخفف Pan به معنای حرکت افقی دوربین، Tilt به معنای حرکت عمودی دوربین و Zoom به معنی زوم و زوم بک همزمان با حرکات فوق است. این دوربین‌ کاربری مشابه دوربین‌ امنیتی دارند و لذا نیازمند به حضور تصویربردار در سالن نیستند. از طرف دیگر چند دوربین توسط یک کنترلر دوربین (JOYSTICK) قابل کنترل هستند. روشن شدن هر میکروفن کنفرانس موجب چرخش یکی از دوربین‌های اتوترکینگ (Auto Track) به سمت آن شده و تصویر سخنران در نمایشگر داخل سالن پخش خواهد شد. به همین دلیل به این نوع، دوربین اتوماتیک یا دوربین اتوترک (Auto Track) می‌گویند. نتیجه نهایی نیز بطور همزمان با خروجی سیستم کنفرانس صوتی و سیستم صوت حرفه‌ای روی مدیاهای مختلف از جمله هارد یا DVD در دستگاه هایی که توانایی ضبط حرفه‌ای ویدئو را داشته باشند ضبط می‌شود.

علاوه بر بهینه شدن کاربری، بهترین کیفیت‌های مورد نیاز مخاطب از جمله HD, FULLHD, 4K در این نوع دوربین‌های فیلم برداری پیش بینی شده است. همچنین دستگاه‌های ضبط حرفه‌ای پیش‌بینی شده برای ضبط تصاویر سالن کنفرانس، موجب تامین نتیجه با کیفیت و جلب رضایت مدیر کنفرانس یا همایش و همچنین شرکت کنندگان می‌شود.

دوربین اتوترک حرفه ای سالن کنفرانس

واقعیت این است که هر کدام از دوربین‌ های فیلم برداری اتوترکینگ حرفه‌ای دارای مشخصات فنی ویژه‌ای هستند که آنها را برای کاربری خاصی از سایرین متمایز می‌کند و فرآیند انتخاب را تخصصی‌تر می‌کند. همچنین شرایط فیزیکی نظیر ابعاد سالن و شرایط نوری آن بسیار در تصمیم‌گیری برای انتخاب تعداد، مدل و برند دوربین فیلم برداری مناسب اهمیت دارند.

از سوی دیگر امروزه پروتکلی به نام Pelco در دوربین‌های اتوترک قرار داده شده است که آنها را با سیستم کنفرانس‌ دارای این پروتکل هماهنگ می‌کند. بنابراین کافیست سیستم کنفرانس و دوربین اتوترک هردو از این پروتکل پشتیبانی کنند.

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.

دیدگاه ها بسته شده است