بلندگو اکتیو DAS – ARTEC 510A
سپتامبر 19, 2020
بلندگو اکتیو دکوراتیو DAS – ARTEC 508A
سپتامبر 20, 2020

بهترین درب سالن کنفرانس

در این مقاله به معرفی نکاتی درمورد درب‌های سالن کنفرانس، وانواع آن از قبیل: عایق و ضد حریق بودن و یا درب‌های ضد سرقت می پردازیم. هرچند شاید درب‌ها به‌عنوان عنصری کم‌اهمیت‌تر نسبت به سایر موارد در اماکن مختلف تلقی شوند. اما نوع درب‌ها و مکان قرارگیری آنها اهمیتی بسیار دارد. در سالن‌های همایش، سینما و اتاق کنفرانس تعداد و جانمایی درب‌ها باید بر اساس ابعاد و ظرفیت سالن در نظر گرفته شود. هدف آنکه هنگام ورود و خروج حضار ازدحام به وجود نیامده و در مواقع اضطرار امکان تخلیه سریع فضا مهیا باشد. همچنین عموماً استفاده از درب‌های دولنگه که رو به بیرون سالن بازمی‌گردند توصیه می‌شود. برای ورود و خروج نفرات VIP و عوامل صحنه و کنترلر نیز می‌بایست درب‌های اختصاصی و مجزا در نظر گرفته شود.

سه ماده برای ساخت اکثر درب‌های سالن کنفرانس

اساساً از سه ماده برای ساخت اکثر درهای سالن کنفرانس استفاده می‌شود: شیشه، فلز و چوب. هر یک از این مواد دارای مزایای خاصی هستند که باید در انتخاب نهایی خود به آنها توجه داشته باشید.

درب‌ شیشه‌ای سالن کنفرانس

درب‌ شیشه‌ای می‌توانند نور را وارد کنند، چه نور طبیعی و چه نور محیطی. آنها شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند، اما تمیز نگه‌داشتن آن‌ها کمی سخت است. این درب‌ها کمی گران‌تر از فلز یا چوب هستند. شیشه فضای باز ایجاد می‌کند که برای درب‌های چوبی یا فلزی به‌سادگی امکان‌پذیر نیست. درهای سالن کنفرانس شیشه‌‌ای، شفاف هست؛ درحالی‌که هنوز کاملاً قادر به حفظ حریم خصوصی خود هستید. برای کسانی که به دنبال افزایش حریم خصوصی بصری هستند، شیشه مات یا شیشه بافت‌دار یک گزینه عالی است. هنگام نصب درب اتاق کنفرانس شیشه‌ای، مکانیسم قفل را در نظر داشته باشید. برخی از درهای شیشه‌ای، مانند درب شیشه با قاب آلومینیومی که دارای یک صفحه شیشه‌ای هستند؛ اینها امنیت بسیار خوبی را ارائه می‌دهند و درعین‌حال می‌توانید از علامت تجاری خود در روی شیشه استفاده نمایید.

درب ضد سرقت و ضدحریق در سالن کنفرانس

درهای اتاق کنفرانس که دارای پانل‌های فلزی و شیشه‌ای هستند در دسترس هستند. بااین‌حال، وقتی صحبت از حریم خصوصی و امنیت بالا می‌شود، درب‌های فلزی اتاق کنفرانس قابل شکست نیستند. درب‌ فلزی اتاق کنفرانس مزایای ساختاری آشکاری دارد که علاوه بر دوام بسیار زیاد، اکثر درب‌ها دارای درجه آتش‌سوزی برای زنده ماندن در شرایط خطرناک آتش‌سوزی برای مدت‌زمان معینی هستند. برخی از درهای فلزی حتی تا 3 ساعت می‌توانند حرارت آتش‌سوزی را تحمل نمایند. بعضی درب‌های فلزی ویژگی خلاقانه‌ای را ارائه می‌دهند که اغلب کمتر از آن استفاده می‌شود. برخی از درهای فلزی با پانل توخالی ساخته می‌شوند. این پانل توخالی یک مکان عالی برای سیم‌های برق است، به‌طوری‌که علائم یا چراغ‌ها را می‌توان به‌راحتی در پانل درب نصب کرد.

درب‌های چوبی مناسب برای سالن کنفرانس

درب‌ سالن کنفرانس چوبی مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه در این لیست هستند. مانند درب‌ های فلزی، درهای کنفرانس چوبی می‌توانند از یک پانل شیشه‌ای پشتیبانی کنند. برخلاف آنچه ممکن است در مورد چوب و آتش فکر کنید، درب‌های چوبی سالن کنفرانس اغلب می‌توانند تا 90 دقیقه در یک آتش‌سوزی کنترل نشده دوام بیاورند، اگر دارای درجه آتش مناسب باشند.

ملاحظات حفظ حریم خصوصی در طراحی سالن کنفرانس

حفظ حریم خصوصی یک نگرانی واقعی در هر سازمان مدرن است. برخی از جزئیات و بحث‌ها ممکن است لازم باشد بین چند نفر منتخب حفظ شود. حرفه‌ای‌ها ممکن است اطلاعات حساسی را در طول جلسه ارائه دهند که باید محرمانه برگزار شود. درهرصورت، بهتر است درب اتاق کنفرانس شما زمانی که بسته است؛ عایق صدا باشد. این در نهایت تصمیمی است که شما باید بگیرید. اگر در حال حاضر به آن سطح از حریم خصوصی نیاز ندارید، به این معنی نیست که ارزش سرمایه‌گذاری برای آینده را ندارد.

حفظ حریم خصوصی بصری نیز نکته مهمی است که باید هنگام نصب درب اتاق کنفرانس در نظر گرفت. می‌توانید کل سالن کنفرانس خود را با دیوارهای مات طراحی نمایید تا حریم خصوصی کامل داشته باشید؛ اتاق احتمالاً از احساس خفگی و غیر مهمان‌نوازی رنج می‌برد. برای جلوگیری از این موضوع شیشه یک جایگزین ایدئال است. برای ایجاد حریم خصوصی مناسب در این زمینه، شیشه نیازی به مات شدن کامل ندارد. به‌عنوان‌مثال، نیمه پایینی شیشه می‌تواند مات شود، درحالی‌که نیمه بالایی شفاف و باز باقی می‌ماند و از هرگونه اسناد کنار میز محافظت می‌کند.

درب‌های آکوستیک، درب‌های نیمه آکوستیک، درب‌های عایق صدا

مهم‌ترین نکته در آکوستیک درب‌ها استفاده از عایق صوتی مناسب است. پشم سنگ، فوم پلی‌یورتان، فوم الاستومری، پلی‌استایرن و در برخی موارد ورق‌های سربی برای این منظور استفاده می‌شوند. البته درزگیری بی‌عیب‌ونقص و تراز درب در محل تقابل درب با چهارچوب نیز از نکات حائز اهمیت است. هر چه عایق صوتی و درز بین چهارچوب بهتر پوشش داده شوند درب نشت صدای کمتری خواهد داشت. کوچک‌ترین منفذ می‌تواند عملکرد یک درب آکوستیک یا نیمه آکوستیک را مختل و آن را به دربی معمولی بدل نماید.

درب‌های آکوستیک لمسه کاری شده چگونه تولید می‌شوند؟

یکی از روش‌های معمول و کارآمد جهت آکوستیک کردن درب‌ها و ساخت درب‌های عایق صدا لمسه کاری است. لمسه کاری عموماً با استفاده از مواد زیر انجام می‌شود:

پارچه‌های مخمل و چرم‌های مصنوعی درجه یک برای روکش درب، استفاده از عایق اسفنجی جهت ایزولاسیون سطح درب و استفاده از گل‌میخ‌های ساده و قلم‌زنی شده، دکمه‌های همرنگ پارچه یا چرم، گل‌پیچ‌های آبکاری شده. این روش علاوه بر آکوستیک درب، شکل ظاهر زیبایی برای درب‌ها ایجاد می‌کند. همچنین یکی از مشخصه‌هایی است که درب‌های عایق صدا را از درب‌های معمولی در اولین نظر متمایز می‌سازد.

تفاوت اصلی درب‌های آکوستیک و درب‌های نیمه آکوستیک در آن است که جهت پیاده‌سازی درب‌های آکوستیک نیاز به پروفیل کشی وجود دارد. این درب‌ها عموماً در مکان‌هایی که نیاز به حداکثر عایق صوتی وجود دارد استفاده می‌شوند. مکان‌هایی مثل استودیوهای ضبط صدا و تصویر، اتاق مدیرعامل، سالن تیراندازی و …. اما درب‌های نیمه آکوستیک از منظر پیاده‌سازی ساده‌تر بوده و هزینه کمتری نیز در بردارند. این درب‌ها به‌خوبی می‌توانند نیاز اماکنی همچون سالن‌های همایش و کنفرانس را از نظر ایزولاسیون صوتی پاسخگو باشند.

انتخاب درب سالن کنفرانس عالی

موارد زیادی وجود دارد که می‌توانید در انتخاب درب اتاق کنفرانس مناسب برای کسب‌وکار شما کمک کند. شما هستید که انتخاب می‌کنید کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است. بر اساس نیاز و نوع سالن کنفرانس تصمیم نهایی در خرید درب سالن کنفرانس را عملی نمایید. اگر در مورد خرید درب سالن کنفرانس و یا تجهیز سالن کنفرانس سؤالی دارید می‌توانید با همکاران ما در سیما صوت ایرانیان در تماس باشید.

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.