عایق کاری سالن کنفرانس

میکروفن باسیم SHURE – SM48
سپتامبر 15, 2020
بلندگو اکتیو DAS – ARTEC 510A
سپتامبر 19, 2020

عایق کاری سالن کنفرانس

وضوح صدا یکی از الزامات اساسی در سالن کنفرانس است و این مضمون از طریق عایق کاری سالن کنفرانس به وجود خواهد آمد. آنچه وضوح صدا را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، سیگنال‌های صوتی نامفهوم ناشی از اکوهای ناخواسته‌ای است که د‌ر اطراف دیوار، سقف و کف‌پوش‌های موجود در اتاق ردوبدل می‌شود. با ورود اکوها، سیگنال‌های اصلی صوت به دلیل نویزهای پس‌زمینه‌ای نامفهوم می‌شوند که این عامل ارتباط داخل اتاق کنفرانس را تهدید می‌کند و برای میزبانی جلسات تجاری، سخنرانی، ارتباطات تلفنی، کنفرانس تلفنی، آموزش کارمندان و روابط با مشتری مناسب نیست.

در حال حاضر چگونگی عایق‌کاری سالن کنفرانس، در برابر صوت را می‌دانیم تا مطمئن شویم که با استفاده از بهترین پنل‌های صوتی پارچه‌ای، از ایجاد مزاحمت برای اطرافیان در اثر شنیدن صداهای آزاردهنده جلوگیری کنیم.

چرا باید اتاق کنفرانس خود را عایق صدا کنید؟

کاهش صدای اتاق کنفرانس می‌تواند اکو را کاهش دهد، وضوح را افزایش دهد و صدای فراگیر بهتر را تشویق کند که با تسهیل ارتباطات قوی‌تر به نفع شرکت شما خواهد بود. در اینجا نحوه حذف صدای اتاق کنفرانس می‌تواند تجارت شما را تقویت کند.

مزیت‌های استفاده از عایق صوتی در سالن کنفرانس

حریم خصوصی را افزایش می‌دهد. بسته به ماهیت شرکت خود، ممکن است از اتاق کنفرانس خود برای بحث در مورد معاملات خصوصی یا اطلاعات ارزشمندی استفاده کنید که نباید از اتاق خارج شوند. عایق صوتی اتاق کنفرانس با حفظ صدا در اتاق کنفرانس، حریم خصوصی و مسئولیت شما را تضمین می‌کند و از افشای اطلاعات حساس شما جلوگیری می‌کند. حواس‌پرتی را کاهش می‌دهد. ترافیک خیابان، آژیرهای بلند، موسیقی یا مکالمه در اتاق‌های دیگر می‌تواند در جلسه شما تأثیر بگذارد و توجه کارمندان را از مجری یا کار منحرف کند. پانل‌های صوتی سالن کنفرانس با جلوگیری از سروصدای ناخواسته و عدم ورود صداهای مزاحم به اتاق از این مشکل جلوگیری می‌کند تا کارمندان بتوانند در موضوع مورد بررسی باقی بمانند و دچار حواس‌پرتی نشوند.

عایق کاری سالن کنفرانس و همایش چه سودی دارد؟

بهره‌وری را افزایش می‌دهد. محیطی بدون حواس‌پرتی‌های غیرضروری، محیطی است که برای بهترین کار و بازدهی مناسب است. عایق صوتی اتاق‌های کنفرانس با ایجاد فضایی که از تمرکز پشتیبانی می‌کند، موفقیت در محل کار را افزایش می‌دهد و در نهایت سود شرکت شما را بیشتر خواهد کرد.

عایق صوتی سالن کنفرانس محیط کار بهتری را فراهم می‌کند. ممکن است متوجه آن نباشید، اما کیفیت محل کار عامل مهمی در تعیین اینکه آیا کارکنان راضی هستند و تصمیم به ماندن طولانی‌مدت دارند، خواهد گذاشت. حتی در بهترین شرکت‌ها، صداهای ناخواسته یا محیطی که کار متمرکز را دشوار می‌کند، می‌تواند تجربه کاری ناخوشایندی را به کارمندان بدهد. مکالمات را واضح می‌کند. بهترین گفتگوها با بهترین نتایج آنهایی هستند که در آنها هر دو طرف بتوانند به‌وضوح یکدیگر را درک کنند و به آنها توجه کنند. کیفیت صدای بهتر باعث بهبود ارتباطات بین کارمندان شما می‌شود.

عایق کاری سالن کنفرانس، پروژه سالن همایش جوجه یک روزه سیستم تصویر برداری سیستم نور پردازی سیستم صوت

کیفیت صدای مطلوب را ارائه دهید تا شرکت شما کارمندان خوب را حفظ کند.

استفاده از پنل‌های دکوراتیو جذب صدا

پنل‌های جذب صدا، انعکاس صوت را جذب می‌کنند. با قراردادن پنل‌های دکوراتیو جذب‌کننده صدا در اطراف محیط سالن کنفرانس، دیواره یا در سقف بازتاب موج صدا، جذب شده و از محیط اتاق خارج می‌شود. درنتیجه آنچه باقی می‌ماند وضوح عالی صدای اصلی، پایین آمدن سطح سروصدای پس‌زمینه، ازبین‌بردن سیگنال‌های مبهم و ایجاد یک فضای دوستانه و کارآمد در محیط کنفرانس است. نکته اصلی ساخت چنین فضایی، مجهز کردن اتاق به وسایلی با اندازه مناسب است.

قبل از اجرای پروژه، تجزیه‌وتحلیل آکوستیک سالن کنفرانس، محاسبه قیمت و طراحی حائز اهمیت است. با استفاده از انواع عایق سالن کنفرانس می‌توان گفت قیمت‌های مختلفی پیشروی شما خواهد بود. برای انتخاب بهتر و داشتن سالن کنفرانس کاملاً عایق از صدا می‌توانید با همکاران ما در قسمت مشاوره و طراحی سالن کنفرانس در شرکت سیما صوت ایرانیان در تماس باشید.

پارچه‌های عایق صدای سالن کنفرانس

پارچه‌های عایق صدا، همان پنل‌های صوتی معماری هستند که بهتر و باکیفیت‌تر به نظر می‌رسند و بر اساس فضای سطح موجود در اتاق کنفرانس، می‌توان آن‌ها را به‌اندازه مناسب و سفارشی شده برش داد. پنل‌های پارچه‌ای برای گرفتن پژواک صدا در اتاق و کیفیت عالی صدا استفاده می‌شوند. گیره‌هایی همراه با پنل‌ها حمل می‌شوند تا بتوانید به‌راحتی در اطراف محیط اتاق خود آن‌ها را نصب کنید. پنل‌های ضخیم برای صدای انسان طراحی شده‌اند، اگر موسیقی متن در اتاق اجرا شود، می‌بایست از پنل‌های ضخیم که حداقل 2 اینچ ضخامت دارند استفاده گردد.

شخصی‌سازی عایق‌های صوتی اتاق کنفرانس

اگر علاقه‌مند به استفاده از پنل‌های صوتی برای “نشان‌دادن” لوگوی شرکت، تصویر محصول و گرافیک یا مواردی ازاین‌قبیل در اتاق کنفرانس هستید، می‌توانید از “عایق‌های تصویری” استفاده کنید. در این روش به‌جای اینکه پنل‌ها با رنگ‌های تیره پوشانده شوند، از گرافیک و تصاویر در پنل‌ها استفاده می‌شود. در نتیجه نه‌تنها کیفیت صوت در اتاق به حد مطلوب می‌رسد، بلکه نمایش بصری در فضا باعث می‌شود تا برند شرکت شما ارتقا یابد و خارق‌العاده به نظر برسید. یکی دیگر از راه‌های تجهیز اتاق‌های کنفرانس، “آویزان کردن” پنل‌های پارچه‌ای از سقف به‌عنوان یک ابر صوتی و بدون تغییر دادن دیوارهاست.

چرا صفحات پارچه‌ای را برای اتاق کنفرانس ترجیح می‌دهید؟

یکی از محبوب‌ترین پنل‌ها، پنل‌های پارچه‌ای بوده است که از لحاظ ظاهری بسیار عالی به نظر می‌رسند، نصب آن‌ها آسان است، باگذشت زمان خراب نمی‌شوند و کیفیت عالی صدا را برای اتاق کنفرانس به ارمغان می‌آورند. همچنین انتخابی ایدئال برای کنترل صوت و فراهم‌کردن محیطی مناسب برای جلسات تجاری هستند.

مراحل عایق‌بندی سالن کنفرانس:

مرحله یک: اندازه‌گیری اتاق کنفرانس

اولین مرحله در عایق‌بندی سالن کنفرانس، اندازی گیری طول، عرض و ارتفاع سالن است. می‌بایست نقشه‌ی سالن را در این مرحله آماده کنید. اندازه‌ها باید به‌صورت دقیق گرفته شوند و درصد خطای پایین داشته باشند تا در زمان نصب دچار مشکل نشوید.

مرحله دو: تجزیه‌وتحلیل

می‌بایست در این مرحله تجزیه‌وتحلیل آکوستیک انجام شود. این کار را می‌توان با نرم‌افزارهای موجود و یا مشاوره با متخصصین در این حوزه انجام دهید.

در انتها می‌توان گفت استفاده از عایق‌های صوتی برای سالن کنفرانس، اتاق استراحت، سالن آمفی‌تئاتر و کلاس‌های درس در دانشگاه و مدرسه گزینه‌هایی بسیار کارآمد برای رسیدن به‌مراتب بالا خواهند بود.

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.