ساب ووفراکتیو DAS AUDIO ALTEA-718A
جولای 13, 2020
بلندگو پسیو DAS – ALTEA 715
جولای 14, 2020
 

میکروفن کنسول کنفرانس

میکروفن کنسول کنفرانس گردن غازی یا Goose Neck

اصلی ترین نوع میکروفون که در سالن کنفرانس استفاده می شود، میکروفن رومیزی گردن غازی یا Goose Neck هستند. میکروفن کنفرانس Goose Neck در اندازه های مختلف ساخته می شود که عموما این اندازه بین ۲۵ الی ۴۵ سانت می باشد. در بعضی از محصولات این ابعاد متغیر می باشد. در بالا ترین نقطه این میکروفن، کپسول میکروفن تعبيه شده که این کپسول با یک پ گیر پوشیده شده است و قادر به جذب صدای سخنران می باشد.
لازم به ذکر می باشد که سیستم کنفرانس بنا به نیاز سالن و تعداد شرکت کنندگان نصب و راه اندازی می شود و کلیه میکروفن های کنفرانس به صورت سری به یکدیگر متصل و در نهایت به مرکز کنترل و یا منبع تغذيه سیستم متصل می شود. مرکز کنترل در دستگاه فوق دستگاهی است که کلیه میکروفن های کنفرانس به آن متصل و تغذیه می شوند مرکز کنترل قابلیت های متفاوتی در مدیریت صوت سالن کنفرانس را دارد.

بعضی از ویژگی‌های میکروفن کنفرانس مانند کاهندگی نویز، پ گیر و قابلیت جا به جایی در همه میکروفن ها موجود است.
کنسول کنفرانس جهت دریافت صدای سخنران تعبیه شده است. کیفیت این قطعه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا صدایی که در سالن پخش می شود انعکاس صدای ورودی است و هرچه صدایی که گرفته می شود رساتر بوده و کیفیت بالاتری داشته باشد، صدایی که در سالن کنفرانس شنیده می شود نیز مفهوم و یکنواخت خواهد بود.

از دیگر انواع کنسول های متصل به خود میکروفن می توان به اقلام زیر اشاره کرد :
- برخی از تولیدات جدید که دارای قابلیت رای گیری هم هستند ، جهت نمایش آرا و یا نمایش پیام و ارسال آن دارای یک صفحه نمایش کوچک LCD نیز می باشند.
- قابلیت اینترفیس که با استفاده از قطعات الکترونیکی ، زمانی که فرد دکمه استفاده از میکروفن را می فشارد دوربین نیز بطور اتوماتیک به طرف او می چرخد.
- قابلیت اتصال فلش مموری جهت پخش یا رکورد صدا در انواع دیگر از این کنسول ها طراحی شده است .
- احراز هویت با این ویژگی تنها افرادی که دارای کارت هوشمند باشند توانایی استفاده از میکروفن را خواهند داشت و امکان استفاده از سیستم توسط افراد غیرمجاز محدود خواهد شد.