بلندگوپسیو DAS – ACTION M512
ژوئن 28, 2020
بلندگواکتیو DAS-ACTION 525A
ژوئن 29, 2020

اصلی ترین تجهیزات سالن کنفرانس

مهم ترین اجزای سالن کنفرانس

سالن کنفرانس متشکل از تمام تجهیزات و اجزای سالن کنفرانس است. کلیه موارد در کنار هم یک سالن را تشکیل می دهند و استفاده نا مناسب از هر کدام از این گزینه ها می تواند تمام سالن را زیر سوال ببرد. امروز با معرفی 6 مورد از اصلی ترین نکات تجهیز سالن کنفرانس می توانید بهترین گزینه ها را در زمان طراحی و خرید تجهیزات کنفرانس در نظر داشته باشید و بهترین تجهیزات تهیه نمایید.

تجهیز سالن کنفرانس

  • سیستم کنفرانس (میکروفن کنفرانس، منبع تغذیه، کابل کشی)
  • دوربین اتوترک و ضبط و پخش ویدئو (برای ردیابی افراد و سخنران جهت پخش تصویر به صورت آنلاین یا ضبط جلسه، ارتباط آنلاین با سایرین)
  • سیستم صوت جانبی سالن کنفرانس (استفاده از بلندگو و میکروفن دستی، میکروفن هدمیک برای داشتن صدای بهتر و پخش بهتر صدای سخنران در جلسه)
  • آکوستیک سالن کنفرانس(عدم باز پخش صدا و در بعضی موارد برای جلوگیری از ورود و خروج صدا از اتاق)
  • سیستم نور پردازی سالن کنفرانس(برای داشتن تجربه ای دلنشین از برگذاری جلسات و ایجاد فضای رسمی باید در انتخاب رنگ و نور سالن کنفرانس دقت نمایید)

اصلی ترین نکته طراحی و تجهیز سالن کنفرانس ترکیب کلی و جانمایی هر کدام از مواردگفته شده است. در نهایت اگر در زمان انتخاب سیستم کنفرانس محدود به سیستم های ساخت ایران هستید می توانید از سیستم کنفرانس ایرانی آرتمن Artmen-ATN استفاده نمایید. برای مشاوره و طراحی سالن کنفرانس می توانید با شماره 02188860021 تماس بگیرید.

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.


تجهیز سالن کنفرانس (سیستم کنفرانس)

خصوصیات میکروفن کنفرانس

میکروفن رومیزی کنفرانس باید موارد نویز کنسلینگ، اتوترکینگ، رای گیری، ترجمه همزمان، صدای با کیفیت در زمان ضبط و پخش صدا را داشته باشد. البته موارد گفته شده برای میکروفن کنفرانس در شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند. در اکثر موارد از میکروفن کنفرانس با شرایط نویز گیر و گردن غازی استفاده می شود.

کنسول کنفرانس شرکت کننده

میکروفن کنفرانس به طور معمول به تعداد حاضرین (غیر از ریاست) در اتاق کنفرانس، روی میزها چیده می شود. میکروفن کنفرانس شرکت کننده تشکیل شده از یک میکروفن و یک عدد اسپیکر کوچک داخلی، به همراه کلید قطع و وصل میکروفن ، که این ها حداقل امکانات تعبیه شده بر روی کنسول شرکت کننده کنفرانس هستند.

این دستگاه نسبت به کنسول کنفرانس ریاست از امکانات کمتری برخوردار است و توانایی کنترلی روی سایر قسمت های سیستم کنفرانس را نخواهد داشت .

میکروفن کنفرانس ایرانی ارتمن ARTMEN ATN D1 - تجهیزات سالن کنفرانس
میکروفن کنفرانس شرکت کننده
تجهیزات سالن کنفرانس
میکروفن کنفرانس رئیس

کنسول کنفرانس ریاست

کنسول کنفرانس ریاست (میکروفن کنفرانس رئیس) ، مختص ریاست جلسه است. میکروفن رئیس علاوه بر قابلیت های عمومی دارای امکانات بیشتر نسبت به میکروفن شرکت کننده هست ، زیرا رئیس جلسه باید قادر به کنترل روند جلسه باشد .

بنابراین ریاست جلسه از طریق کنسول کنفرانس می تواند خدمات گوناگونی مانند : سخنرانی ، غیر فعال نمودن کنسول شرکت کننده ، اجازه سخنرانی به شرکت کننده( نوبت دهی ) و … را انجام دهد .

منبع تغذیه کنفرانس (مدیریت کنسول کنفرانس)

یونیت منبع تغذیه کنفرانس، مرکز کنترل سیستم کنفرانس است. تمامی میکروفن های کنفرانس به منبع تغذیه متصل شده و از طریق همین دستگاه مدیریت می شوند و صدای آنها به سیستم صوت جانبی سالن کنفرانس ارسال می گردد . بدون این قسمت ، کنسول ها قابل راه اندازی نیستند .

بوسیله تغذیه مرکزی می توان کارهایی چون شماره گذاری (NORMAL، FIFO، VOICE ACTIVATION) و یا تعیین نحوه فعالیت هر میکروفن کنفرانس و اعمال محدودیت روی کنسول ها ، اعمال تنظیمات و ارسال اطلاعات مورد نیاز به سیستم ضبط تصویر و بسیاری عملکردها و تنظیمات دیگر را انجام داد. تغذیه مرکزی معمولا به صورت رک مونت در اتاق فرمان نصب می شود .

تجهیزات سالن کنفرانس

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.


هدف از طراحی سالن کنفرانس چیست؟

سالن کنفرانس چیست؟ مجموعه ای برای برگزاری یک همایش یا سمینار بوده، جایی که افراد و گروه ها برای اشتراک منافع مشترک گرد هم می آیند. همچنین می توان از آن به عنوان یک مکان برای ارائه نظرات نام برد که اغلب از یک سالن بزرگ و همچنین تعدادی اتاق سخنرانی کوچکتر با سایر امکانات تشکیل شده است. سالن کنفرانس ممکن است در ابعاد کوچک طراحی شود که بیشتر برای مکان هایی مانند دفتر هتل، سازمان های اداری، سالن کنفرانس مدیریت یا برای فضاهای کوچک جهت بحث در مورد پیشنهادات تجاری و برگزاری جلسات ساخته می شوند.

تجهیزات سیستم کنفرانس (میکروفن، منبع تغذیه، کابل کشی )

سیستم ویدئو کنفرانس (جهت پخش و ضبط)

سیستم صوت جانبی

سیستم اتوترکینگ

نورپردازی

آکوستیک

هدف اولیه چنین فضاهایی، جمع آوری شرکت کنندگان در یک مکان برای تصمیم گیری، همکاری، برقراری ارتباط و به اشتراک گذاری اطلاعات می باشد. با این حال، امروزه، سالن کنفرانس مجازی و کار از راه دور یا در حین سفر روز به روز محبوب‌تر می‌شود. همچنین؛ محل آموزشی برای کسب و کارها می باشد. بنابراین، سالن کنفرانس برای اهداف متعددی ساخته می شود و مکانی فوق العاده ای را برای بسیاری از برنامه ها و رویدادها فراهم می کنند. برای برآورده کردن چنین نیازهایی احتیاج به طراحی و تجهیز سالن کنفرانس برای اشتراک گذاری افکار و نظرات افراد مختلف است.


سالن کنفرانس و سالن آمفی تئاتر کانون حمل و نقل کالای ایرانی- سیستم کنفرانس ، سیستم نور پردازی ، سیستم تصویر برداری، سیستم صوت سیستم پخش تصویرویدئو پروژکتورسیما صوت ایرانیان سیستم کنفرانس معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، سیستم کنفرانس، سیستم تصویر برداری، فیلم برداری، سالن کنفرانس، سالن همایش، اسپیکر دکوراتیو، بلندگو دیواری، بلندگو دکوری،تجهیز سالن کنفرانس شرکت حمل و نقل داخلی کالای کشور|سالن کنفرانس و سالن آمفی تئاتر کانون حمل و نقل کالای ایرانی- سیستم کنفرانس ، سیستم نور پردازی ، سیستم تصویر برداری، سیستم صوت سیستم پخش تصویر

جزئیات سالن کنفرانس

اکنون بیایید موارد طراحی و تجهیز سالن کنفرانس را بررسی کنیم. این جزئیات به مواردی همچون : دیوار یا سقف آکوستیک، شکل میز، اندازه اتاق، تعداد افراد و قطعاً بودجه شما بستگی دارد. سالن کنفرانس برای حداکثر کارایی و راحتی فوق العاده در آن طراحی می شود.


تجهیزات سالن کنفرانس (آکوستیک سالن کنفرانس)

“آکوستیک” چیست؟

آکوستیک به معنای شنیده شدن است. دانش مربوط به تولید و تراگسیل و دریافت اثرهای صوتی، نظیر جذب و بازتاب و شکست، صوت یا به کارگیری عایق صوتی در ساختمان را آکوستیک می نامند. آکوستیک به بیان ساده، اثر کلی صدا در یک اتاق است.

آکوستیک چگونه می تواند در پخش بهتر صدای سالن کنفرانس کمک کند؟

اولین غریزه شما برای بهبود آکوستیک سالن کنفرانس ممکن است سرمایه گذاری در تجهیزات صوتی، گران تر باشد، اما این راه حل مناسبی نیست. در مقاله ای که توسط کمپانی Shure منتشر شده است، گفته می شود : «صدایی که در سالن توسط شنونده شنیده می شود، ترکیب پیچیده ای از صدای تولید شده توسط چرخ دنده و نحوه تعامل آن با اتاق است.» این یک واقعیت است که بیشتر صدای شنیده شده توسط هر شنونده تنها پس از تعاملات بسیار زیاد با سطوح اتاق به آنجا می رسد.”

پس از خروج صدا از بلندگو، سیگنال ها با سطوح اتاق برخورد کرده، صدا و شکل اصلی آن را دچار تغییر می شود. اتاق امضای خود را بر روی تمام صداهایی که به آن تابیده می شود قرار می دهد.

تجهیزات خوب وقتی در اتاق بد استفاده می شوند صدای خوبی ندارند. سوال اینجاست دیوار صدای بد یا اصوت خوب ایجاد می کند. پس از خروج صدا از منبع صوتی با تابیده شدن صدا به دیوارها و اجسام داخل اتاق باز تاب داشته و در بعضی موارد اکو ایجاد کرده و در بعضی موارد دیگر صدا به دلیل عایقها،شکسته شده و بازتاب ندارد. بسته به نوع کاربری سالن جلسات از عایق های صوتی مختلف برای طراحی های داخل سالن همایش یا کنفرانس استفاده می شود.

فن آوری لازم تجهیزات سالن کنفرانس

شاید در ابتدا برای طراحی سالن کنفرانس میکروفن و بلندگو مد نظر باشد اما با پیشرفت علم و برقراری ارتباط های اینترنتی نیاز جلسات و همایش ها نیز افزایش پیدا کرده و گزینه های بیشتری برای طراحی و تجهیز سالن کنفرانس در نظر گرفته می شود.

  • بلندگو پسیو داس DAS AUDIO ALTEA 415

اسمارت برد در تجهیزات سالن کنفرانس

SMART BOARD از گزینه هایی است که برای ارائه ویدیو، پاورپوینت یا چند رسانه ای( پخش همزمان ویدئو و عکس، ادیت عکس در زمان پخش تصاویر) باید در دسترس داشته باشید. یا یک تلفن بلندگو SPEAKER PHONE برای تماس های کنفرانس مورد نیاز در جلسات است. با اطلاع از نیاز مهمان های جلسه کنفرانس می توانید بر اساس نیاز آنها اقدام به تهیه لب تاب نمایید.


تجهیزات سالن کنفرانس(سیستم صوت جانبی سالن کنفرانس)

انتخاب میکروفون و بلندگوی تجهیزات سالن کنفرانس

هرگز فکر نکنید که یک راه‌حل جهانی برای همه سالن کنفرانس‌ ها وجود دارد. داشتن مجموعه ی مناسب از میکروفون و تجهیزات، قطعاً کیفیت عملکرد شما و کیفیت سیستم کنفرانس شما را افزایش می دهد. بسته به اندازه سالن کنفرانس، میز، تعداد شرکت‌کنندگان و صندلی‌ها، تجهیزات کنفرانس متغییر خواهند بود. در نظر بگیرید یک کنفرانس مهم با یک شرکت بزرگ دارید. کمبود امکانات، ارتباط ضعیف یا تجهیزات غیر کاربردی چیزی جز درد سر برای شما به همراه نخواهد داشت.

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.

تجهیزات سالن کنفرانس(دوربین اتوترک)

سیستم کنفرانس صوتی یا تصویری

در محیط کنفرانس، بسته به اندازه سالن کنفرانس؛ ممکن است در آینده نیاز داشته باشید که کنفرانس را با صدا و تصویر انجام دهید. برای تجهیز سالن کنفرانس کوچک، صدا واضح بوده و پخش تصاویر از رایانه و یا نمایشگر کفایت می کند. ولی سالن کنفرانس بزرگ ، نیاز به طراحی میکروفون، مانیتور، دوربین و بلندگو دارد.

در این زمینه بسته به نوع کاربری سالن کنفرانس، مهمان ها و نوع جلسات می توان تصمیم برای راه اندازی سالن ویدئو کنفرانس یا سیستم کنفرانس صوتی بگیرد. پیشنهاد سیما صوت ایرانیان برای طراحی سالن کنفرانس مدرن و به روز، تجهیز محیط مورد نظر به سیستم ویدئو کنفرانس است.

دوربین کنفرانس، اتوترکینگ

دوربین سالن کنفرانس باید بر اساس قابلیت‌هایی همچون زوم آنالوگ و دیجیتال، گزینه‌های رزولوشن و جابجایی آسان، چرخش مناسب در زمان ضبط تصاویر، قابلیت هایی همچون تنظیم نور ، گین، ضد لرزش و تنظیم رنگ در زمان ضبط و پخش انتخاب شوند. بسته به نیاز جلسات و ابعاد سالن می توانید اقدام به خرید دوربین مناسب نمایید.

دوربین کنفرانس اتوترکینگ AVER با پشتیبانی از تمامی موارد نام برده، می تواند تصاویری پویا و با کیفیت را در قالب 4K و HD و 1080پیکسل ضبط نموده و ارسال نمایند. همچنین از طریق اتصال به اینترنت و از طریق NDI می توانید سالن هایی مدرن و مطابق با تکنولوژی روز دنیا داشته باشد.

دوربین دیجیتال ویدئوکنفرانس AVER PTZ-330NDI
دوربین‌های دیجیتال AVER همگی دارای مشخصات از قبیل ردیابی خودکار، تنظیم نور، تنظیم رنگ و زوم دیجیتال و اپتیکال به‌صورت خودکار هستند. دوربین دیجیتال ویدئو کنفرانس AVER PTZ-330NDI با بهره‌مندی از قابلیت NDI مدل ارتقا یافته PTZ330 است. دوربین ویدئو کنفرانس اتوترکینگ با استفاده از NDI تصاویر باکیفیت و سرعت بیشتری ارسال می‌شوند و در نهایت فریم‌بندی‌های ارسالی دارای کیفیت و شفافیت بالاتری نسبت به سایر مدل‌های دوربین AVRER می‌شود. انتقال صدا با استفاده از NDI تجربه‌ای جدید برای شما به همراه دارد. قابلیت NDI امکان اتصال از طریقIP به سایر دوربین‌های کنفرانس را فراهم نموده و در کاهش هزینه و زمان راه‌اندازی تأثیر مثبت می‌گذارد.

NDI®|HX PTZ CAMERA
اتوترکینگ مجهز به NDI®|HX PTZ CAMERA امکان اتصال دوربین در تعداد بالا، میکسر، کنترلر دوربین، اتصال به شبکه برای پخش آنلاین، اتصال به سرور و لب تاب را میسر می‌نماید. با استفاده از NDI کاهش چشمگیری در هزینه و البته نیروی کار خواهیم داشت. تعداد افراد کنترل‌کننده سیستم‌های تصویربرداری و کنترل آن به حداقل رسیده و جایگزین مناسبی برای کابل‌کشی‌های سنتی می‌شود. NDI دارای امنیت بالایی بوده و علاوه‌برآن خود دوربین‌های AVER قابلیت کنترل و ایجاد امنیت در زمان پخش را دارند که این محصول را مناسب برای استفاده در محیط‌های حساس می‌نماید.

نمایشگر مخصوص سالن کنفرانس (پخش تصویر)

هنگام ورود به سالن کنفرانس، بدون شک اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند صفحه نمایش است. شما به نوعی صفحه نمایش نیاز دارید که محتوای شما را ارائه دهد. این محتوا ممکن است کنفرانس ویدیویی، پاورپوینت یا هر ورودی دیگری از رایانه باشد.

انتخاب ابعاد پرده نمایش یا مانتیور در سالن کنفرانس به تعداد بازدیدکنندگان بستگی دارد. در بعضی مواقع سالن شما برای ارائه و کنفرانس اساتید یا پروژه نیاز به نمایش اطلاعتی بر روی تصاویر در حال پخش دارد که در این زمان می توانید از فن آوری هایی مانند اسمارت بردها یا پروژکتورها استفاده نمایید.


کنترل پنل جزء کوچک تجهیزات سالن کنفرانس

به یکباره به همه اجزا دسترسی دارید و هر رویداد را با یک برنامه اصلی مدیریت می کنید. می‌توانید چرخش دوربین، تنظیم صدا، نور، بلندگوها و میکروفون، پروژکتور یا ویدئو وال را کنترل نمایید.

ماژول INTEGRAL-WP3 داس برای کنترل بهتر و با استفاده از متریال های روز دنیا ساخته شده است. ولوم کنترل دیجیتال صدا D.A.S AUDIO INTEGRAL -WP3 برای کنترل خروجی صدا از بلندگو و ایجاد اکولایزر های مختلف می باشد. ماژول کنترل دیجیتال صدای D.A.S WP3 دارای یک صفحه نمایش رنگی، تاچ برای دسترسی بهتر به تنظیمات طراحی شده است.

این سیستم از طریق شبکه اترنت به سیستم های صوتی متصل می شود و کاربری این محصول را بهتر می نماید. در پشت ماژول قسمتی برای نصب روی دیوار وجود دارد و در صورت نیاز می توانید ماژول دیجیتال را حمل نمایید. ماژول کنترل صدا مناسب برای استفاده در فروشگاه هتل، بیمارستان، اتاق های یک مجموعه با کاربری های متفاوت، سالن همایش، اتاق جلسه و برای تجهیز سالن کنفرانس است.


لینک سازی بدون کابل کشی در تجهیز سالن کنفرانس

بسیاری از اجزای سالن کنفرانس، را می توانید به صورت الکترونیکی، اتصال مستقیم کابل اترنت، شبکه WIFI یا حتی اتصال بلوتوث و NDI به هم متصل نمایید. صرف نظر از اینکه به کدام روش بیشتر اعتماد دارید و با اهداف شما مطابقت دارد، باید از متخصصانی، مشاوره دریافت کنید که می توانند نکات حرفه ای را برای به حداکثر رساندن پتانسیل اتاق کنفرانس به شما ارائه دهند با انتخاب یک دستگاه مدرن و سفارشی برای مدیریت صوتی و تصویری به راحتی می توانید با سایر دستگاه ها لینک شده و محتوایی قابل درک و مناسب ایجاد نمایید. بسیاری از سیستم های کنفرانس قابلیت قفل شدن و عدم دسترسی افراد خارجی را دارند. با استفاده از این محصولات می توانید سالن هایی مانند سالن کنفرانس مجلس، ریاست جمهوری و هر پروژه که نیاز به امنیت دارد را ساپورت نمایید.

سرعت بالا wifi در جلسات کنفرانس

شما ممکن است مجبور شوید به اینترنت متصل شوید، تماس ویدئویی بگیرید، جلسات آنلاین پخش نمایید یا با شرکای خود به صورت شبکه داخلی در تماس باشید. به همین دلیل است که داشتن اتصال سریع و پایدار WiFi قسمت اصلی اجزاء سالن کنفرانس به شمار می آید.

سوئیچ های ماتریسی

اجزای مرکزی طراحی و تجهیز سالن کنفرانس عبارتند از سوئیچر ماتریس یا سیستمی از سوئیچرهای ماتریسی که تمام سیگنال های صوتی و تصویری را پردازش کرده و آنها را به مکان مناسب ( پرده نمایش یا شبکه ) منتقل می کند. ماتریس ها ده ها یا صدها سیگنال مختلف را مدیریت می کنند. سیگنال‌های ورودی و خروجی معمولاً از نظر استانداردهای جهانی متفاوت هستند، بنابراین سوئیچرهای ماتریسی باید تبدیل فرمت سیگنال و حتی تبدیل وضوح را نیز انجام دهند.

کارکنان خود را برای استفاده از سیستم کنفرانس آموزش دهید.

خوشبختانه، اکثر دستگاه‌ها عملکرد ساده داشته و می‌توانید به راحتی با آنها کار نمایید. بعضی دستگاه ها قابلیت کنترل از راه دور را داشته و می توانید جلسه خود را بدون حضور اپراتور در محل نمایش داده یا باز پخش نمایید. استفاده از تجهیزات سالن کنفرانس را به اپراتور آموزش دهید و از کمپانی هایی که آموزش و خدمات پس از فروش ارائه می دهند خرید نمایید.

با سیما صوت ایرانیان از دیگران متمایز باشید.

پیشرفت فناوری، روش های به اشتراک گذاری دانش با دیگران را افزایش داده است سیما صوت ایرانیان با ارائه طراحی و تجهیزات سالن کنفرانس با گارانتی، خدمات پس از فروش و حتی آموزش به کارمندان بهترین خدمات و تجهیزات کنفرانس را در اختیار شما قرار می دهد. امکان یک تجربه عالی، بی‌عیب و نقص را با SIMASOT.COM تجربه نمایید. ما می توانیم هر نوع امکانات آموزش سیستم کنفرانس را برای شما آماده نماییم تا مؤسسه شما در میان دیگران متمایز باشد. در صورت نیاز به مشاوره با شماره 02188860021 تماس بگیرید.

جهت مشاوره، طراحی و اجرای سیستم کنفرانس با شماره 02188860021 تماس بگیرید.